Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Datová úložiště a nabídka jejich outsourcingových služeb
Staněk, Pavel ; Kacerovský, Jiří (vedoucí práce) ; Tlustý, Zdeněk (oponent)
Ukládání a správě dat je v současnosti věnována velká pozornost. Práce se pokouší čtenáři podat ucelený přehled o této oblasti informačních technologií ? tedy datových úložištích pro firmy. V úvodu nastiňuje současné nároky kladené na datová úložiště a důvody růstu poptávky po nich. Dále pokračuje popisem technologií využívaných pro ukládání dat a jejich srovnáním nejen z technické ale i z ekonomické stránky. V předposlední kapitole nabízí náhled na situaci na trhu outsourcingu. Dále popisuje formy a služby nabízené v rámci outsourcingu datových úložišť. V závěru nabízí práce pohled na předpokládaný vývoj a prosazení popisovaných technologií s ohledem na konkrétní podnikový sektor.

Proces získávání pracovníků
Budová, Klára ; Nováková, Kamila (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Hlavním tématem práce je proces získávání pracovníků a externí zajištění této personální činnosti. Práce se dále zabývá úlohou získávání pracovníků v systému personálních činností a představuje řízení lidských zdrojů jako koncepci personální práce. Do kontextu obsazování volných pracovních míst uvádí čtenáře stručným popisem jednotlivých personálních činností, které získávání pracovníků předcházejí a které po něm následují. Samotný proces získávání pracovníků je rozdělen na jednotlivé kroky, které mohou sloužit jako návod, jak úspěšně získávat pracovníky. Pozornost je zde věnována metodě získávání pracovníků prostřednictvím internetu, která je podpořena popisem činnosti jedné z předních evropských erecruitmentových společností a pracovních serverů, které spravuje. Další velká část je věnována outsourcingu při získávání pracovníků. Jsou zde zmíněny výhody a nevýhody personálního poradenství a charakterizovány specifika při zajišťování získávání pracovníků z externích zdrojů. Jako příklad outsourcingu při získávání pracovníků je uveden kompletní proces vyhledávání pracovníků personální Agenturou H. Práce je tak doplněna o poznatky z praxe a podává ucelený pohled na oblast získávání pracovníků.

Možnost využití cafeteria systému v podniku
ANTROPIUSOVÁ, Radka
Diplomová práce se skládá ze tří částí: z literární rešerše, z metodiky a z praktické části. Teoretická část je zaměřena na benefity, především na definici benefitů, způsoby, jak mohou být děleny, a jejich význam v odměňování pracovníků. Dále je tato část zaměřena na cafeteria systém, jeho význam a varianty. Praktická část řeší hlavní cíl diplomové práce, kterým je posoudit možnost využití cafeteria systému ve vybraném podniku. Pro dosažení cíle práce je nejprve uvedena obecná charakteristika vybrané firmy, její historie a další údaje. Poté je popsán současný stav mzdového systému, včetně benefitů. Nakonec je navržen cafeteria systém, který bude zajišťován externí firmou, formou společného jádra a volitelných benefitů s určeným rozpočtem. Dále jsou uvedeny tři varianty (pesimistická, realistická a optimistická) volitelné části cafeteria systému s uvedením bodové kalkulace pro každou z nich. Na závěr je uvedena souhrnná kalkulace nákladů a doporučení firmě ohledně využití některé z nákladových variant cafeteria systému v praxi.

Úskalí outsourcingu vývoje IS
Hora, Josef ; Jon, Jakub (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Úskalí outsourcingu vývoje IS" je analýza vlivů na vývoj IT systémů, rizika a úskalí s tím spjatá. V teoretické části popisuji vymezení pojmu IT outsourcing včetně důvodů, které vedou podniky k jeho realizaci. V praktické části popisuji firmu 6K, spol. s r.o., její produkty a proces průběhu outsourcingového kontraktu. V poslední části analyzuji konkrétní dopady, výhody a rizika při outsourcingu a navrhuji řešení.

Sourcingové strategie IS/ICT ve zdravotnických zařízeních
Potančok, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Šalamon, Tomáš (oponent) ; Vejvodová, Jiřina (oponent)
Doktorská disertační práce je zaměřena na informační systémy a komunikační technologie a způsoby jejich zajištění (sourcing) v oblasti zdravotnictví. Cílem práce je návrh a ověření modelu sourcingové strategie IS/ICT pro oblast zdravotnictví, jakožto prvku vedoucího ke zkvalitnění péče o pacienta, zohledňujícího kategorie zdravotnických zařízení a další specifika vyplývající z působnosti v lékařství. Úvodní část práce (oddíl A) vymezuje oblasti zdravotnictví a identifikuje jejich specifika. Dále jsou definovány kategorie zdravotnických zařízení a identifikovány léčebné, ošetřovatelské a IS/ICT procesy. Pro potřeby návrhu modelu sourcingové strategie je definován sourcing a jsou analyzovány jeho aktuální trendy společně s nabídkou outsourcingových služeb. Navazující část práce (oddíl B) významným způsobem formuje předpoklady modelu sourcingové strategie IS/ICT. Jsou zde analyzovány teorie sourcingových strategií včetně posouzení aktuálního stavu v praxi zdravotnických zařízení. Podstatnou částí je také identifikace specifických faktorů ovlivňujících sourcing ve zdravotnictví. Nejdůležitější částí je návrh samotného modelu sourcingové strategie IS/ICT a jeho následné ověření v praxi reálného zdravotnického zařízení, ke kterému dochází v závěrečné části práce (oddíl C). Vytvořený model využívá dvou vrstev pro pokrytí celého spektra zdravotnických zařízení. Základní vrstva definuje typy objektů, které jsou využívány při řešení sourcingové strategie. Specifická vrstva následně zohledňuje odlišnosti jednotlivých kategorií zdravotnických zařízení a zabezpečuje reálnou implementaci. Úspěšná implementace modelu, obou jeho vrstev, byla provedena v rámci samostatného ambulantního zdravotnického zařízení.

Návrh procesů pro společnost poskytující IT služby s ohledem na ISMS a ITSM
Haller, Martin ; RNDr. et RNDr. Vladimír Mazálek, Ph.D., DBA (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem procesů pro skutečnou společnost poskytující služby v oblasti informačních technologií. Výsledkem práce jsou modely navržených procesů, včetně návrhu potřebného informačního systému a vyhodnocení souladu navržených procesů oproti řadě norem ISO/IEC 27000 a ISO/IEC 20000.

Algoritmy shody v dynamických servisně orientovaných systémech
Šabatová, Ivana ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Ivánek, Jiří (oponent) ; Kreslíková, Jitka (oponent) ; Gregor, Jiří (oponent)
Zajišťování a prokazování shody procesů a služeb s regulatorními požadavky, standardy a s požadavky businessu se stává aktuálním úkolem, který je potřeba řešit již ve stádiu návrhu a implementace informačních systémů. Pokud je konkrétní business proces podporován informačním systémem, pak se zajištění a prokazování shody týká i tohoto podpůrného systému. Tato disertační práce představuje koncept kontinuálního řízení shody v servisně orientovaných systémech se zaměřením na využití pokročilých nástrojů pro automatizaci procesů. Cílem práce bylo navržení metod a postupů pro zajištění spolehlivosti a důvěryhodnosti business procesů jak v interním prostředí, v rámci jedné domény, tak v případě zajišťování procesů či služeb formou outsourcingu, případně při iterovaném či dynamickém outsourcingu, tedy v tzv. multidoménovém prostředí s maximálním důrazem na maximalizaci úrovně automatizace. Konkrétní proces nebo služba jsou považovány za spolehlivé a důvěryhodné, pokud je možné prokázat jejich shodu s definovanými požadavky důvěryhodným způsobem. První část práce je věnována tradičním metodám zajišťování a prokazování shody jako východisku a inspiraci pro vytvoření metodiky založené na značné míře automatizace. Druhá část práce představuje koncepci návrhu, implementace a prokazování shody v servisně orientovaných systémech. Uvádí pojmy ideální cílový proces, klíčový indikátor zajištění (KAI, Key Assurance Indicator), klíčový indikátor bezpečnosti (KSI, Key Security Indicator). Pro multidoménové prostředí je představen koncept životního cyklu dohody o zajišťování shody (PLA, Protection Level Agreement). Zahrnuje také vlastní metodiku analýzy procesů s cílem jejich automatizace a koncepci využití systémů pro návrh, testování a automatizaci business pravidel. Třetí část nazvaná Konceptuální model zajišťování a prokazování shody v prostředí BPMS a SOA uvádí návrh postupu inspirovaný známým Demingovým cyklem (Plan, Do, Check, Act), popis použití modelovacích notací pro návrh algoritmu shody a cílového procesu a zejména návrh algoritmu pro shody. Celý koncept je ověřen na dvou případových studiích reálných business procesů analyzovaných v nemocnici Hospital San Raffaele v italském Miláně, první z nich řeší interní proces regulovaný regionálním předpisem, druhá studie je příkladem dosahování a zajišťování shody s požadavkem businessu v prostředí dynamického iterovaného outsoursingu. Případové studie byly ověřeny simulací se zainteresovanými osobami v rámci personálu nemocnice.

Přístupy k řešení digitalizace dokumentů.
Novotný, Vladimír ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem práce je přinést pohled na digitalizaci dokumentů a provést analýzu trhu společností provádějící outsourcing digitalizace dokumentů. V první části práce je popsána technologie skenování, dále jsou popsány metody rozpoznávání a vytěžování dat. Práce také popisuje i systémy čárových kódů používaných k identifikaci dokumentů. Součástí práce jsou principy ukládání dokumentů i pohled na problematiku digitálního (elektronického) podpisu, a to i z hlediska české právní úpravy. Přínosem této práce je analýza společností provádějících outsourcing digitalizace dokumentů a dále pak pohled na společnost využívající tyto služby. V práci je zmíněn i autorův pohled do blízké budoucnosti popisované problematiky.

Personální informační systém ve společnosti Synthos Kralupy, a.s.
Krajčík, Pavel ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Adam, Pavel (oponent)
Práce nejprve seznamuje s pojmy informační společnost, informační management a informační systém, definuje a charakterizuje pojem, podstatu, výhody, funkce, implementaci a outsourcing personálního informačního systému (HRIS). Následně práce analyzuje zavedení a využití informačních systémů a informačních a komunikačních technologií (IS/ICT) a HR modulu podnikového informačního systému SAP ve společnosti Synthos Kralupy, a.s.

Vnitřní kontrolní systém
Nováková, Lenka ; Králíček, Vladimír (vedoucí práce) ; Svatá, Vlasta (oponent) ; Müllerová, Libuše (oponent)
Disertační práce, zaměřená na vnitřní kontrolní systém (dále jen VKS) v podniku, si klade za cíl zmapovat kontrolní systém společností se zaměřením na nákupní oddělení. Zaměřila jsem se na nákupní proces, jelikož s rostoucí tendencí outsourcingu služeb a se vzrůstající provázaností podnikatelských subjektů roste riziko podvodu právě v nákupním procesu. K výzkumu byl vybrán vzorek společností z bankovního i nebankovního prostředí, kterým byl zaslán dotazník se zaměřením na funkčnost VKS v organizaci. Bankovní instituce jsem zvolila především kvůli přísnému dohledu ze strany České národní banky (dále jen ČNB) a povinnosti pravidelného reportingu o outsourcovaných činnostech orgánu dohledu, tedy ČNB. Pojem VKS je velmi těžké jasně definovat. Hlavním důvodem je, že se v literatuře často neshoduje vymezení definice pojmu VKS, a ani jasné vymezení nástrojů, procesů a postupů. V České republice je definice VKS zmíněna také v právních předpisech, a je potřeba ji vnímat ve velmi obecné rovině. Schiffer (2009) popisuje VKS v obecné rovině jako soustavu provozních, finančních, personálních, evidenčních a ostatních kontrol, které jsou vytvořeny vedením podniku s cílem správného efektivního řízení, dodržování vnitřních pravidel, ochrany majetku a co nejpřesnější a nejpreciznější evidence postupů ve společnosti. Dvořáček (2003) píše, že na VKS je možné nahlížet jako na souhrn vzájemně propojených nástrojů, opatření, postupů a kontrolních mechanismů. V České republice obsahuje definici VKS například zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů. Aby mohl být VKS definován jako správně nastavený systém, musí se jednat o uskupení souvisejících prvků a částí, které jsou shromážděny do smysluplného celku. Mezi jednotlivými prvky a částmi musí existovat spojení, které je přesně definované.