Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,145 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.57 vteřin. 

Teorie zavádění nových produktů na trh
Mališ, Daniel ; Filipová, Alena (vedoucí práce)
Cílem mé práce je formální teoretické vymezení jednotlivých pojmů a definic a vytvoření uceleného schématického přehledu jeho jednotlivých částí. Tyto části se budu snažit koncipovat, co možná nejpřehledněji, neboť bych zde rád poskytl budoucímu čtenáři snadno srozumitelný materiál, který mu bude moci posloužit i jako praktický průvodce touto problematikou. Výše uvedené přehlednosti se budu snažit docílit celkovou koncepcí, která bude mít základ v logické posloupnosti vzájemně navazujících kroků, jejíchž uplatnění napomáhá podnikatelskému subjektu k řešení problematiky teorie zavádění nových produktů na trh, související zejména s teorií marketingu zaměřenou na oblast retailingu. Ona logická posloupnost bude také spočívat v tom, že se vždy nejprve budu zabývat pojmy obecnějšího a širšího charakteru, které následně doplním o podrobnější a detailnější prvky přesněji popisující jednotlivé části daného tématu. Jako základ k vytváření tohoto teoretického rámce mi posloužila literatura především z oblasti retail managementu neboli obchodního podnikání, marketingu a managementu , jejichž jednotlivé části bych zde rád detailněji rozpracoval a jak sem již zmínil, v co možná nejpřehlednější a nejsrozumitelnější formě seznámil budoucího čtenáře s jejich bližším popisem a vysvětlením.

Nekonvenční měnová politika ECB a FEDu v letech 2008-2015
Pörner, Marek ; Šetková, Lenka (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
Hlavním cílem práce je analýza dosažení vytyčených cílů jednotlivých vybraných nekonvenčních měnových politik přijatých Federálním rezervním systémem a Evropskou centrální bankou v reakci na poslední finanční krizi. U FEDu je pozornost věnována kvantitativnímu uvolňování, u ECB pak programům Enhanced credit support, SMP, OMT a EAPP. Důležitou součástí práce je také vysvětlení transmisního mechanismu nekonvenční měnové politiky, zhodnocení makroekonomických dopadů těchto nestandardních nástrojů, komparace postupů dvou sledovaných centrální bank, ale především analýza vybraných rizik souvisejících s těmito nástroji. Stěžejní metoda byla empirická analýza podpořená ekonomickými studiemi zabývající se zmíněnou problematikou. V práci bylo zjištěno, že byly dosaženy jednotlivé vytyčené cíle sledovaných programů (s výjimkou SMP). U programu EAPP není učiněn závěr, neboť ještě nebyl ukončen. Nicméně tyto nestandardní nástroje s sebou přináší určitá rizika, jako například vznik bubliny na trzích aktiv, redistribuce bohatství, spill-over efekt a další. Z tohoto důvodu bude možné celkový efekt nekonvenčních měnových politik zhodnotit teprve s větším odstupem času.

Založení a optimalizace reklamy na facebooku pro konkrétní e-shop
Karkošová, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Založení a optimalizace reklamy na Facebooku pro konkrétní e-shop se zabývá marketingovým využitím sociální sítě Facebook se zaměřením na internetový obchod Rodinnebaleni.cz. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o internetovém marketingu, sociálních sítích, Facebooku a reklamě na něm. V praktické části se budu zabývat založením reklamní kampaně pro e-shop rodinnebaleni.cz na Facebooku. Jednotlivé poznatky budou vyhodnoceny podle ukazatele PNO. Z výsledků bude zjištěno, jak jsou jednotlivé reklamní sestavy účinné, a budou vydána doporučení pro optimalizaci vedoucí k nejvyššímu možnému výkonu této kampaně.

Vývoj aplikace pokladního systému s podporou EET pro maloobchod
Nguyen Manh, Tho ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je návrh a vývoj aplikačního softwaru pro pokladní systém. Hlavním kritériem vyvíjeného systému je podpora elektronické evidence tržeb, jež splňuje podmínky stanovené zákonem č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. V rámci této práce je pokladní systém určen k podpoře prodejních procesů maloobchodu. Teoretická část je zaměřená na popis pokladního systému a jeho komponentů. K vyřešení problematiky elektronické evidence tržeb se provedl rozbor legislativy a analyzoval trh s pokladními systémy. Práce dále představuje analýzu procesů a požadavků, návrh řešení systému a implementace aplikace založené na jazyce Java. K otestování funkčnosti vytvořené aplikace se použil případový test. Závěrečná kapitola shrnuje obsah práce a nastiňuje možnosti budoucího vývoje. Výsledkem práce je funkční pokladní aplikace, která bude dostupná ke stažení pod open-source licencí. Tato práce by mohla dále sloužit jako podnikatelská příručka k porozumění problematiky pokladního systému a elektronické evidence tržeb.

Marketingová strategie společnosti Hyundai Centrum CB, s.r.o.
Chlebuch, Ondřej ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Lešetický, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza marketingové strategie společnosti Hyundai Centrum CB s.r.o. Z této analýzy budou vycházet návrhy na změnu a případná doporučení. Teoretická část práce se věnuje marketingovým strategiím, segmentaci trhu a jednotlivým marketingovým strategiím. V praktické části bude s využitím vhodných metod provedena analýza marketingové strategie. Výstupem praktické části bakalářské práce bude zhodnocení, zda analyzovaná marketingová strategie je v souladu se záměry společnosti. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní návrhy doporučení pro efektivnější využití marketingových strategií.

Implementation of the Smart Metering Systems in Energetics in Slovakia
Petreová, Adela ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Účelem práce je zmapovat aktuální stav transformace odvětví elektorenergetiky k inteligentním sítím, nalézt odpovědi na základní otázky vyplývající ze zavádění systémů chytrého měření, zhodnotit sociální a ekonomické náklady a přínosy, trendy v legislativě, porovnat situaci na Slovensku s ostatními krajinami Evropské unie, přičemž cílem tohoto mapování je snaha na základě zjištění vytvořit další doporučení pro Slovenskou republiku v tomto oboru. V práci je popsaná analýza nákladů a přínosů kritickým přístupem a je poukázáno na slabá místa CBA analýzy původně vypracované pro Slovensko, i za pomoci porovnání (benchmarkingu) s krajinami, které ve vypracování analýzy postupovaly odlišně. Metody výzkumu jsou rešerše dostupných zdrojů, kvalitativní výzkum za pomoci případové studie a rozboru CBA analýzy a expertní výzkum prostřednictvím dotazování. Výsledkem je posouzení ekonomické a sociální přínosnosti systémů chytrého měření na Slovensku a zmapování procesu a stavu jejich zavádění.

Inovační aktivity Německa v kontextu smart specializace
Vlčková, Markéta ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Zpomalení ekonomického růstu v mnoha zemích vede k diskuzi, na jaké zdroje růstu a jakým způsobem se zaměřit. EU za tímto účelem vytvořila koncept smart specializace, který klade důraz na co nejefektivnější využití veřejných finančních zdrojů určených do výzkumu a vývoje. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, na jaké odvětví se specializuje lídr inovací v EU Německo a jeho jednotlivé regiony a identifikovat tak potenciální oblasti pro směřovaní zdrojů do inovací, výzkumu a vývoje. Zmíněné bude zjišťováno pomocí patentových sítí. Vedlejším cílem je propojení zjištěných výsledků o patentování a analýzy inovačních aktivit jednotlivých regionů Německa jako celku s mezinárodním obchodem a zjistit, zda existuje závislost mezi inovační aktivitou v určitém odvětví a exportem produktů tohoto odvětví do zahraničí.

Marketingový plán vybraných gastronomických zájezdů
Mokrišová, Kristýna ; Kalábová, Markéta (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Tématem diplomové práce je marketing gastronomické cestovní kanceláře. Gastronomický cestovní ruch patří mezi současné trendy cestovního ruchu, na základě tohoto rostoucího potenciálu bude v práci představena fiktivní gastronomická cestovní kancelář prodávající gastronomické zájezdy. Hlavním záměrem práce je navržení marketingové kampaně specifických gastronomických zájezdů. Marketingová kampaň bude sestavena tak, aby zaujala, oslovila a přiměla zákazníky k nákupu nabízených služeb. Kampaň tedy dokáže nabídnout potenciálním zákazníkům přesně to, po čem tolik touží. Marketingový přístup není stejný pro všechny, zohledňuje spotřební a mediální chování odlišných cílových skupin. Díky navržené kampani bude zvýšena konkurenceschopnost firmy, bude dosahován zisk, tedy objemný prodej nabízených zájezdů a získání silné pozice na trhu.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.

Budování a využívání menších počítačových sítí
Kyzivát, Marek ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Šmejkal, Ivo (oponent)
Práce popisuje původní stav počítačové sítě Základní školy a Mateřské školy Ohradní (ZŠMŠ Ohradní) v Praze 4 a následně její rekonstrukci, na které jsem se z velké částí podílel. ZŠMŠ Ohradní se skládá ze čtyř pavilonů a z jedné budovy na druhé straně ulice. Cílem této práce je zhodnotit původní stav sítě a poukázat na nedostatky, které jsme zjistili. Nedostatky jsme zjistili zátěžovými testy v provozu, měřením datové kabeláže a celkovou analýzou. Původní síť měla přenosovou rychlost pouze 100Mb/s. Spolu s kolegou Pocem jsem správcem této sítě. Dále představím novou podobu sítě, která má zjištěné nedostatky napravit a zároveň poskytnout nové možnosti na základě novějších technologií. Popíši její strukturu, adresní rozdělení, aktivní a pasivní prvky, a nakonec provozované služby. Nová síť disponuje připojením 1Gb/s a v brzké budoucnosti bude páteř sítě dosahovat rychlosti 10Gb/s. Přínosem rekonstrukce je rychlejší, stabilnější a modernější síť, která usnadní práci zaměstnancům ZŠMŠ Ohradní. K celkovému zlepšení sítě jsem přispěl hlavně měřeními. Podílel jsem se na návrhu a realizaci nové podoby datové sítě. Spolupracoval jsem s kolegou Pocem na konfiguraci aktivních prvků a síťových služeb rekonstruované sítě.