Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,087 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita života člověka nepřetržitě pečujícího o blízkého nemocného
Bálková, Klára ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Za téma bakalářské práce jsem zvolila sondu do problematiky kvality života osob dlouhodobě pečujících o blízkého nemocného. První část obsahuje přehled vývoje konstruktu kvality života v historickém kontextu ze zdrojů odborné literatury, s důrazem na její multioborové vymezení ve společenskovědních oborech, medicíně a ošetřovatelství. Druhá část popisuje zpracování údajů od osob pečujících o své blízké na podkladě mého vlastního dotazníku zaměřeného na odhad kvality života se záměrem nejen ověřit jeho parametry, ale získat pilotní údaje o subjektivním vnímaní situace na vzorku dlouhodobě pečujících osob. Během sezení byl rovněž administrován dotazník psychické odolnosti. Sběr dat proběhl v přímém kontaktu s respondenty metodou příhodnosti v průběhu prosince 2023. Získaná data od 114 osob (muži 41, ženy 73), průměrný věk M = 56,6, SD = 25,45 byla zpracovaná jednak z hlediska frekvence výskytu odpovědí a vztahů mezi proměnnými, jednak vícečetnou lineární regresní analýzou. Záměrem bylo zjistit, jak pečující osoby hodnotí vlastní kvalitu života a co jim v péči o blízkého nemocného děla největší starost. Současně identifikovat oblasti, ve kterých pečujícím osobám nejčastěji schází odborná i laická podpora společnosti a jaký by, podle jejich potřeb, měla mít charakter.
Pěvecký sbor Effatha
Chráska, Jakub ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zevrubně informovat o fenoménu, kterým je celorepublikový pěvecký sbor Církve bratrské Effatha. Pojednává o vzniku sboru z pěveckých soustředění na Slovensku v druhé polovině osmdesátých let dvacátého století, jeho historii a proměnách do současné podoby a o cílech a vizích sboru, kterými jsou inspirace k oslavě Hospodina, podpora a kultivace duchovní hudby v církvi nebo práce s dětmi a mládeží. Popisuje také duchovní aspekt fungování pěveckého sboru, mimo jiné skrze rozhovory se stávajícími či minulými zpěváky sboru. Práce se dále blíže věnuje hlavním aktivitám pěveckého sboru, hudebnímu stylu sboru a osobnostem, které ho utvářely a utvářejí. Důležitým zdrojem informací byly kromě celocírkevních časopisů zejména výpovědi Tibora Máhrika a Romana Touška a prameny dostupné v archivu sboru. KLÍČOVÁ SLOVA pěvecký sbor, duchovní hudba, Církev bratrská, Effatha, kurz zpěvu
Vliv hospitalizace dítěte na celou rodinu
Lejnarová, Andrea ; Průšová, Kateřina (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitalizací dítěte a všemi faktory, které v souvislosti s příjmem dítěte do zdravotnického zařízení ovlivňují i další členy rodiny. Teoretická část práce se zaměřuje na dítě, vnímání nemoci, vliv hospitalizace na dítě, dále na rodinu, sourozence a spolupráci se zdravotnickým personálem. Empirická část je založena na kvantitativním výzkumném šetření a analýze získaných dat. Cílem empirické části bylo zjistit, zda hospitalizace dítěte ovlivňuje rodinu, rodinný život a sourozence. Byla použita metoda kvantitativního výzkumného šetření za pomoci nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce, který byl určený pro rodiče hospitalizovaných dětí na předem vybraných odděleních Fakultní nemocnice Motol. Do vlastního šetření bylo zahrnuto 123 vyplněných dotazníků. Z výsledků výzkumného šetření je patrné, že rodiče hospitalizovaných dětí nemají dostatečnou podporu zdravotnického personálu. Největší podpora jim je poskytována rodinou, která také poskytuje pomoc v domácnosti a s dalšími dětmi. Ze závěru, po vyhodnocení získaných dat, se domnívám, že je důležité a mohlo by být přínosné podrobněji prozkoumat tuto problematiku. Výsledky šetření budou předány vedení daných oddělení FN Motol, aby bylo možné zajistit nápravy.
Os cordis savců
Macháčková, Eliška ; Robovský, Jan (vedoucí práce) ; Pyszko, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na studium os cordis, specifické anatomické struktury nacházející se v oblasti vazivových trigonů srdečního svalu a s vysokou pravděpodobností sloužící jako mechanická podpora aorty a atrioventrikulárních chlopní během srdečního cyklu. V rámci práce byla os cordis analyzována pomocí výpočetní tomografie (CT) na rozsáhlém vzorku srdcí rozmanité druhové příslušnosti, získaných převážně ve spolupráci s českými zoologickými zahradami. Součástí této studie je i rešeršní část, která zpracovává data z dosud publikovaných studií zahrnujících toto téma. Veškerá získaná data, jak z vlastního výzkumu, tak z literárních zdrojů, byla následně podrobena statistické analýze a korelačním studiím za účelem identifikace souvislostí mezi zkoumanými parametry. Pro budoucí studie tak bude dozajista přínosem informace o nejvyšší korelaci os cordis s věkem a konkrétní druhovou příslušností jedince a o vysoké míře souvislosti mezi velikostí os cordis a hmotností srdce. Na základě datasetů byly také vytvořeny kladogramy pro lepší porozumění evolučnímu vývoji této anatomické struktury. Vyhodnocením porovnání různých parametrů os cordis mezi jednotlivými taxony byla potvrzena původní predikce směřování vývinu této struktury směrem k podskupinám taxonu Artiodactyla, přestože i mezi druhy tohoto řádu...
Problémy začínajících učitelů zeměpisu při přechodu do praxe
Kněžínková, Kateřina ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Pekárková, Simona (oponent)
5 Abstrakt Bakalářská práce Problémy začínajících učitelů zeměpisu při přechodu do praxe se zabývá studenty oboru Geografie se zaměřením na vzdělávání (jednooboru i studia v kombinaci) na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy (PřF UK) a jejich problémy v učitelském povolání. Práce se v první části zabývá teoretickým vymezením začínajících učitelů, jejich charakteristikami a problémy, se kterými se mohou potýkat. Dále zkoumá různá pojetí kompetencí, které by měl absolvent učitelského oboru, a tedy začínající učitel, mít a ovládat, aby mohl bez problémů vykonávat své povolání. Důraz je kladen především na dokument Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (Bořkovec a kol. 2023). V práci je popsána i podpora začínajících učitelů se zaměřením na kolegiální sdílení a jeho formy. Takové sdílení se totiž uplatňuje i v pedagogických praxích, které studenti učitelství zeměpisu na PřF UK vykonávají. Z těchto praxí pak vycházejí problémové situace, které jsou analyzovány v praktické části bakalářské práce. Problémy jsou rozřazeny podle kompetencí uvedených v Kompetenčním rámci a jejich analýza následně vede také k vytvoření vlastní klasifikace problémů začínajících učitelů zeměpisu. Výsledky jsou diskutovány v rovině obou klasifikací a na závěr jsou...
Podpora rozvoje metakognitivních schopností a kompenzačních strategií u žáků se specifickými poruchami učení
Kohmová, Barbora ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat učební strategie u žáků se specifickými poruchami učení. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části nabízí vhled do problematiky specifických poruch učení, představuje jejich definice, projevy ve školním vzdělávacím procesu a jejich dopady do vzdělávání. V empirické části je za využití kvalitativního výzkumu poukázáno na jednotlivé strategie učení, kteří žáci se specifickými poruchami učení využívají. Pomocí polostrukturvaného rozhovoru se žáky se specifickými poruchami učení hledá metodu, kterou by se přispělo k zefektivnění učení. Ve výzkumné části byly popsány výpovědi od informantů a také představeny jejich zkušenosti s podporou ve vzdělávání.
Podpora vícejazyčného žáka na počátku školní docházky
Říhová, Denisa ; Martinovská, Klára (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
V diplomové práci se věnujeme tématu Podpora vícejazyčného žáka na počátku školní docházky. Cílem této diplomové práce je systematicky zkoumat problematiku vzdělávání vícejazyčných žáků na počátku školní docházky s důrazem na integraci, inkluzi a legislativní aspekty. Práce se zaměřuje na analýzu potřeb těchto žáků, poskytovanou podporu ze strany škol a pedagogů a hodnotí účinnost těchto opatření. V rámci teoretické části práce budou definovány klíčové pojmy, jako jsou integrace a inkluze, charakteristika žáka cizince, potřeby vícejazyčných žáků na počátku školní docházky a legislativní rámec vzdělávání těchto žáků. Dále se práce zaměří na možnosti, jak školy mohou poskytnout podporu vícejazyčným žákům, a analyzuje podpůrná jazyková opatření a pedagogickou podporu. V empirické části budou prezentovány výsledky případové studie, která zkoumá konkrétního žáka s vícejazyčným pozadím, jeho vzdělávací prostředí a opatření poskytovaná školou. Metodologický přístup zahrnuje rozhovory, pozorování a analýzu dokumentů s důrazem na etické aspekty výzkumu. Závěrečná část práce se zaměřuje na prezentaci výsledků a diskuze, které reflektují úspěšnost podpůrných opatření a identifikují oblasti ke zlepšení. Důraz bude kladen na význam spolupráce mezi školou, rodinou a dalšími klíčovými aktéry v procesu vzdělávání...
Využívání dotačních programů na podporu wellbeingu
Váňová, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářské práce se zaměřuje na problematiku wellbeingu ve společném vzdělávání se zaměřením na možnosti čerpání dotačních prostředků na podporu aktivit rozvíjející wellbeing na základních školách. Konkrétně se jedná o popis do způsobu zapojení vybraných škol zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona do dotační výzvy Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy Šablony podporující aktivity školní pohodu a wellbeing. Cílem práce je na základě výzkumného šetření popsat, jak se promítá realizovaná finanční podpora z dotačních zdrojů do života vybraných škol. Teoretická východiska, jako první část práce, popisují termín wellbeingu a také nabízejí vhled do dotační podpory, která je určena pro školy a jejich aktivity. Druhá část bakalářské práce obsahuje popis výzkumného šetření, které je rozděleno do dvou fází. V první fázi výzkumného šetření byla provedena kvantitativní analýza získaných dat o zapojení všech škol do dotační výzvy Šablony. Na základě vyhodnocení závěrů první fáze byly vytvořeny otázky do druhé fáze výzkumného šetření (kvalitativního), které bylo provedeno metodou rozhovoru. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že finanční podporu aktivit vedoucích k wellbeingu školy považují za žádoucí a přínosnou. Školy se do nabízených dotačních výzev zapojují a volí pro své projekty aktivity, které...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 5,087 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.