Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v Jihočeském kraji
Vychopeňová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá situací inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Stěžejním cílem práce je mapování připravenosti mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v oblasti Jihočeského kraje. Téma je rozpracováno dle teoretických i praktických východisek speciální pedagogiky a příbuzných oborů. Zkoumaná oblast zájmu je posuzována na základě vytyčených podmínek vycházejících z koncepce inkluzivní pedagogiky. Analýza dotazníkového šetření přináší pohled předškolních pedagogů, kteří mají zkušenost se vzděláváním dětí se zrakovým postižením. Prezentovány jsou příklady Dobré praxe, které doplňují a dotvářejí náhled na informace získané od předškolních pedagogů. Příklady Dobré praxe jsou realizovány formou rozhovorů s pedagogy prvního stupně základních škol, kteří mají rovněž zkušenost se vzděláváním žáků se zrakovým postižením. Výstupem pro praxi jsou Náměty pro činnosti s dětmi se zrakovým postižením. Náměty činností jsou koncipovány jako podněty či inspirace pro pedagogy mateřských škol, kde se vzdělává dítě se zrakovým postižením. Činnosti jsou sestaveny tak, aby mohly být aplikovány v rámci běžného denního provozu mateřské školy, včetně účasti a zapojení dalších předškolních dětí.
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza techniky a metodiky běhu na lyžích zrakově postižených
Svobodová, Renata ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Analýza techniky a metodiky běhu na lyžích zrakově postižených. Cíl: Cílem práce je vytvořit soubor průpravných cvičení na sněhu pro nácvik klasické techniky běhu na lyžích zrakově postižených. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci, která je založená na analýze pohybu zrakově postižených při běhu na lyžích klasickou technikou. Struktura práce je vedena jako kvalitativní výzkum. Pro dosažení stanoveného cíle jsme použili pozorování, měření v terénu, foto a video dokumentaci prostřednictvím digitální kamery značky GoPro. Na základě analýzy pohybu byl každý proband z jednotlivých sledovaných cvičení ohodnocen a na základě ohodnocení mu bylo přiřazeno doporučení pro průpravná cvičení na sněhu. Výsledky: Zpracováním a následným vyhodnocením rovnovážných a koordinačních kontrolních cvičení jsme zjistili, že zrakové postižení má rozhodující vliv na rovnováhu na jedné lyži a koordinaci práce paží a dolních končetin, a z toho vyplývající technické nedostatky. Závěr: Na základě výsledků naší práce jsme navrhli doplňující průpravná rovnovážná a koordinační cvičení. Klíčová slova: zrakové postižení, klasická technika, běh na lyžích
Užití nových technologií při tvorbě didaktických pomůcek pro nevidomé a slabozraké plavce
Hájíček, Marek ; Kovařovic, Karel (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Užití nových technologií při tvorbě didaktických pomůcek pro nevidomé a slabozraké plavce Zpracoval: Marek Hájíček Vedoucí práce: PaedDr. Karel Kovařovic Cíle práce: Cílem práce je ověřit vnímatelnost hmatového 3D modelu zrakově postiženými a ověřit jeho využitelnost při plavecké výuce zrakově postižených. Metodika práce: Posouzení vnímatelnosti 3D modelů na základě osobní anamnézy a testu základních znalostí anatomické topografie člověka a gymnastického názvosloví za pomocí speciálních 3D modelů a malířského modelu člověka u zrakově postižených probandů. Výsledky práce: Na základě výsledků testu a porovnání výsledků mezi jednotlivými kategoriemi jsem zjistil, že zvolená velikost a parametry speciálních 3D modelů je dostatečná a že zrakově postižení na tyto hmatové pomůcky reagují velmi dobře. Dle dosažených výsledků mohu tvrdit, že mnou požadované znalosti jsou u probandů dostatečné k potřebám dalšího výzkumu. Klíčová slova: Výuka plavání, zrakově postižení, plavecké pomůcky, 3D tiskárny, 3D model.
Specifické vzdělávací potřeby zrakově postižených pedagogů v rámci dalšího profesního vzdělávání
Vodová, Alena ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Závěrečná práce na téma Specifické vzdělávací potřeby zrakově postižených pedagogů v rámci dalšího profesního vzdělávání se zaměřuje na potřeby a možnosti, týkající se vzdělávání a celoživotního vzdělávání zrakově postižených pedagogů v České republice. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá podporou, rehabilitací a využitím kompenzačních pomůcek k tomuto vzdělání. Dále mapuje společnosti a organizace podporující zrakově postižené a nabízí příklady dobré praxe. Praktická část analyzuje, jaké jsou možnosti dalšího profesního vzdělávání zrakově postižených pedagogů, a usiluje o identifikaci potřeb a současné nabídky toto vzdělání uskutečňovat. KLÍČOVÁ SLOVA zrakově postižení, vzdělávací potřeby, další profesní vzdělávání, profesní růst, kompenzační pomůcky,
Mediální výchova a digitální gramotnost nevidomých středoškoláků
Fraiová, Anna ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy nevidomých středoškolských studentů, a to zejména v aktuálním kontextu digitálních médií. V teoretické části text pojednává především o problematice vzdělávání zrakově postižených osob, o zařazení průřezového tématu Mediální výchova do výuky českých základních a středních škol a také o specificích digitálních médií a širokých možnostech jejich využití zrakově postiženými jedinci. Ve druhé části práce jsou detailněji prozkoumány jednotlivé složky digitální gramotnosti nevidomých středoškoláků. Jako výzkumná metoda byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly provedeny s desítkou zrakově postižených středoškolských studentů a následně podrobeny kvalitativní obsahové analýze. Hlavním cílem práce je upozornit na specifika vztahu nevidomých k digitálním médiím a zdůraznit význam mediální výchovy v této souvislosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.