Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu
Vostrá, Kristýna ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová se věnuje tématu analýzy vzdělávacích potřeb dospělých v profesním vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu, které si student vybral pro realizaci výzkumného šetření. V dnešní době je velmi diskutovaným tématem další vzdělávání pedagogických pracovníků, jelikož jedním z cílů dokumentu Strategie 2030+ je právě proměnit školy v učící se organizace. Ale dříve než lze určit vzdělávací program, tak se musí analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby. Proto cílem diplomové práce je především analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby pedagogů na gymnáziu a poté navrhnout program jejich realizace. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Zabývá se vymezením základních pojmů týkajících se daného tématu, kompetencemi, sebevzděláváním, dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, problematikou vzdělávání dospělých, motivací a bariérami ve vzdělávání dospělých, celoživotním vzděláváním, vzdělávacími potřebami, zejména jejich analýzou a v neposlední řadě i profesí učitele, tedy prestiží profese, osobností učitele a soudobým vzděláváním učitelů. Praktická část se pak věnuje výzkumu, který se snaží za pomoci zvolených metod identifikovat a...
Analýza vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga na základních školách obce s rozšířenou působností Otrokovice
Javoříková, Marcela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou a identifikací vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga v základních školách na území ORP (obce s rozšířenou působností) Otrokovice. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké vzdělávací potřeby mají asistenti pedagoga v základních školách v ORP Otrokovice. Teoretická část definuje východiska související se vzděláváním v organizaci, analýzou vzdělávacích potřeb, pojmem asistent pedagoga, jeho legislativním ukotvením i náplní práce. Empirická část zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů a dotazování vzdělávací potřeby asistentů pedagoga ve vybraném území. Výsledkem šetření je zjištění vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga v obci s rozšířenou působností Otrokovice. Obsahová analýza dokumentů posloužila k získání informací o tom, jaké činnosti požadují po svých zaměstnancích ředitelé škol v náplních práce. Tyto konkrétní činnosti se staly podkladem pro dotazníkové šetření, jehož se zúčastnili asistenti pedagoga pracující v základních školách obce s rozšířenou působností Otrokovice a ředitelé škol. Dotazníkové šetření umožnilo konkretizovat oblasti, v nichž asistenti pedagoga cítí vzdělávací potřebu. Jejich požadavky na vzdělávací oblasti jsem porovnala s tím, co jako vzdělávací potřeby u svých zaměstnanců vnímají ředitelé škol. Se závěry šetření jsem seznámila...
Komparace vzdělávacích potřeb u školských a neškolských manažerů
Hlavačková, Adéla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je komparace vzdělávacích potřeb u školských manažerů a manažerů ze soukromého podnikatelského sektoru. Teoretická část se zabývá pojetím managementu, vymezením školského managementu a specifiky školy. Dále se zaměřuje na řídící pracovníky, vzdělávání řídících pracovníků, včetně vzdělávacích potřeb, jejich identifikace a uspokojování prostřednictvím dalšího vzdělávání. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb a jevů, které s nimi souvisejí a následná komparace mezi školskými a neškolskými manažery. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření realizované technikou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi zástupci školského a čtyřmi zástupci neškolského managementu, při jejichž následné analýze byly využity principy zakotvené teorie. Identifikované oblasti vzdělávacích potřeb jsou u obou zkoumaných skupin velmi podobné, významné rozdíly však byly identifikovány v jevech, které souvisí se vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA komparace, vzdělávací potřeba, manažer, školský management, kvalitativní výzkum
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy
Tarnóczyová, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy a možnostmi dalšího vzdělávání pro tyto pracovníky. Vzhledem k šířce tématu, je tato problematika zúžena na ředitele mateřských škol v Ústeckém kraji a nabídkou dalšího vzdělávání v tomto regionu. Teoretická část vychází z odborné literatury, platných právních předpisů, různých internetových zdrojů a také z vlastních zkušeností. Podkladem pro výzkumnou část se stalo šetření formou dotazníku a jeho následné vyhodnocení. Práce přináší pohled na rozdílnost vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských škol na počátku jejich profesní praxe a v jejím závěru. A odpovídá na otázku, zda je i pro pracovníky s dlouholetými zkušenostmi z oblasti vedení mateřské školy nabídka dalšího vzdělávání dostatečná. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeba, kompetence, další vzdělávání pedagogických pracovníků, mateřská škola, vzdělávací instituce.
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků škol a školských zařízení při uplatňování pracovního práva
Bodláková, Alena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Tématem bakalářské práce je zmapování a porovnání vzdělávacích potřeb, názorů a zkušeností při uplatňování pracovního práva u jednotlivých skupin vedoucích pracovníků škol. Cílem praktické části je zjistit, zda vzdělávací potřeby v oblasti pracovního práva jsou u těchto vedoucích pracovníků odlišné podle druhu řízené školy. Výsledky výzkumu by mohly být pomůckou při organizaci vzdělávání v oblasti pracovního práva. ABSTRACT: The bachelor thesis attempts to survey and compare educational needs, opinions and experience of people employed in various fields of school management regarding the application of employment and labour law. The aim of the practical part is to determine whether and how the management's educational needs concerning employment and labour law differ depending on the type of school. The research findings might contribute to efficient labour law teaching and learning.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.