Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Předčasné odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy
Rejmanová, Lucie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Švamberk Šauerová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předčasnými odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy. Předčasné odchody studentů jsou v současnosti velkým problémem u nás i ve světě. Nejvíce odchodů z vysokých škol nastává hned v prvním ročníku studia. Cílem diplomové práce bylo zjistit příčiny předčasných odchodů z vysokých škol a také to, jestli souvisí s úrovní self- efficacy. Součástí práce jsou i zkušenosti s kariérním poradenstvím. K prozkoumání této problematiky jsem v praktické části své diplomové práce využila dotazníkové šetření mající několik částí (obecná část, část týkající se předčasných odchodů a část týkající se úrovně obecné a akademické self-efficacy). Výzkumný design mé práce je převážně kvantitativní, kvalitativně byly vyhodnocovány pouze odpovědi na otevřené otázky (ty se týkaly příčin předčasných odchodů a zkušeností s kariérním poradenstvím). Výsledky výzkumu ukázaly, že předčasné odchody souvisí s úrovní obecné self-efficacy. Ve výsledcích jsou podrobněji rozepsány příčiny odchodů (Covid- 19, zdraví, rodinné důvody, náročnost studia, budoucí uplatnění, studium nesprávného oboru, negativní zkušenosti ad.) a zkušenosti s kariérním poradenstvím, které byly bohužel spíše negativní. Do budoucna by bylo dobré předcházet předčasným odchodům u studentů, kteří jsou ohroženi...
Impostor fenomén a sebehodnocení u českých vysokoškolských studentů
Křížová, Markéta ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Škvařil, Václav (oponent)
Tato práce si stanovila za cíl zmapovat impostor fenomén u českých vysokoškolských studentů. Byl zvolen smíšený design, v kvalitativní části práce šlo o hlubší pochopení tohoto fenoménu a zjištění, jak ho studenti prožívají. Kvantitativní část obsahovala dotazník Clance Impostor phenomenon scale. Ze tří hypotéz byla potvrzen jedna a sice že čeští vysokoškolští studenti budou v dotazníku Clance IP scale v průměru skórovat nad 61 bodů. Ostatní dvě hypotézy, tedy že ženy budou skórovat v IF výš, než muži a studenti prvních ročníků bakalářského studia budou pociťovat IF ve větší míře než studenti z vyšších ročníků, potvrzeny nebyly. V kvalitativní části práce se objevovaly společná témata jako vysoké nároky na sebe sama, vliv rodiny a neschopnost přijímat pochvaly. KLÍČOVÁ SLOVA impostor fenomén, čeští vysokoškolští studenti, Clance Impostor fenomén škála
Well-being vysokoškolských studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy se zaměřením na úspěch
Náplavová, Enrica ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na úspěch vybraných vysokoškolských studentů v souvislosti s jejich celkovým well-beingem. Práce má dvě části. Teoretická část se zaměřuje na základní východiska související s osobní pohodou, se vzděláváním vysokoškolských studentů a na jeden vybraný determinant well-beingu - úspěch. V praktické části jsou stanoveny cíle práce, je zde popsán výzkumný vzorek, také metoda šetření a následně jsou zde interpretovány výsledky výzkumné studie. Tento výzkum probíhal na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy formou online dotazníkového šetření, které bylo rozesláno mezi studenty převážně třetích ročníků. Z výsledků je patrné, že respondenti, kteří hodnotí svůj subjektivní well-being pozitivně, hodnotí také kladně celou oblast úspěchu. Společně s plněním dlouhodobých cílů, oceňováním úspěchu druhých, vytrvalostí, zodpovědností a vůlí, které jsou při dosahování úspěchu za potřebí. Drobné odchylky mezi studenty se objevily při vyhodnocování dílčích cílů. Dotazovaní byli schopni velice kladně ohodnotit úspěch druhých a dokázali s nimi sdílet tuto radost. Avšak při uvažování nad svým vlastním úspěchem byli o něco kritičtější. Dále se objevily malé rozdíly při analýze otázek týkajících se vůle a zodpovědnosti studentů. V případě zodpovědnosti studentů jsem se dozvěděla, že téměř...
Vyhodnocení stravovacích návyků a příjmu energie a vybraných živin u vysokoškolských studentů.
PAVELKA, Filip
Diplomová práce se zabývá mapováním stravovacích zvyklostí vysokoškolských stu dentů a hodnocením úrovně příjmu energie a hlavních živin u vybraného vzorku vy sokoškolských studentů. Literární přehled řešené problematiky je orientován na oblast racionální výživy a stravovací zvyklosti osob ve věku vysokoškolských studentů, na význam energie a hlavních živiny ve výživě člověka. Výzkumná část je zaměřena na dvě oblasti. První z nich je hodnocení jídelníčků vybraného vzorku deseti studentů, z toho pět žen a pět mužů, kteří zaznamenávali čtyřtýdenní jídelníčky po dobu čtyř měsíců (květen, červenec, říjen a prosinec). Druhou částí výzkumu byl dotazník, který zkoumal stravovací zvyklosti 196 studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V dotazníku respondenti odpovídali na otázky spojené s frekvencí stravování, frekvencí konzumace určitých skupin potravin, a také odpovídali na demografické otázky.
Hodnocení úrovně wellbeingu u vybraných vysokoškolských studentů a nastavení mysli ve vztahu ke studijním výsledkům
Koldová, Petra
Tato diplomová práce se zaměřuje na úroveň wellbeingu u vybraných vysokoškolských studentů a jejich mindset ve vztahu se školními výsledky. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení stěžejního pojmu wellbeing a jeho možné způsoby měření. Další velkou kapitolu tvoří mindset, jeho stručná charakteristika a možnosti jeho dělení. Teoretickou část uzavírá kapitola zaměřená na mindset vysokoškolských studentů, jejíž obsah je podložen mnoha zahraničními studiemi. Praktická část rozpracovává nasbíraná data z dotazníkového šetření, které se opíralo o stanovené cíle, tj. zjištění úrovně akademického wellbeingu u vybraných vysokoškolských studentů s rozšiřujícím cílem zjišťující wellbeing z krátkodobého hlediska. Zjistit studentskou životní spokojenost a pokusit se potvrdit vztah mezi mindsetem a školní úspěšností. Při komparaci dat bylo zjištěno, že celková úroveň wellbeingu u dotazovaných vysokoškolských studentů byla nadprůměrná, tj. 6,06, což je pozitivní výsledek a rovněž wellbeing z krátkodobého hlediska je na relativně vysoké úrovni, konkrétní průměrná hodnota byla 5,7. Můžeme říct, že vybraní studenti jsou v psychické pohodě bez větších depresí. Z dlouhodobého hlediska jsou studenti unavení a čelí vysoké míře stresu, což může kopírovat lifestyle vysokoškolských studentů. Nadprůměrná hodnota, tj. 6,8,...
Impact of COVID-19 on mental and social well-being: comparison between czech and ghanian university students
Svobodová, Natálie
Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat dopad COVIDU-19 na studenty vysokých škol a jejich duševní zdraví. Hlavním cílem je zjistit, jak pandemie a její omezení ovlivnila duševní zdraví studentů v České republice a Ghaně a jejich následné srovnání. Na základě odborné literatury jsou v teoretické části vysvětleny relativní pojmy jakožto COVID-19, jeho vývoj ve zkoumaných zemích, duševní zdraví studentů a jeho determinanty nebo online vzdělávání a jeho průběh ve zkoumaných zemích v období pandemie. Dále je uvedena metodologická a empirická část práce. Empirická část se skládá zejména z analýzy dat, jež zahrnuje jak kvalitativní, tak kvantitativní data. Na závěr jsou shrnuty a interpretovány klíčové poznatky studie. Podle zjištění COVID-19 představoval pro ghanské a české studenty významné výzvy, které negativně ovlivnily jejich well-being. Studie zjistila, že pandemie negativně ovlivnila různé zdravotní, sociální, ekonomické, akademické, psychologické aspekty nebo aspekty související se životním stylem. V závislosti na výzkumné skupině byly proměnné buď kompatibilní, nebo ne. Ghanští studenti zaznamenali více nepříznivých výsledků v oblastech finanční stability, akademického úspěchu a životního stylu. Naproti tomu u student Mendelovy univerzity byly pozoroválny markantní vlivy v oblasti sociálních či koncentračních negativ.
Vytvoření a ověření zásobníku her v přírodě pro posluchače vysokých škol
KOUBOVÁ, Barbora
Diplomová práce byla zaměřena na vytvoření a ověření zásobníku her v přírodě pro posluchače vysokých škol. V práci byly použity metody obsahové analýzy, pozorování, komparativní a syntézy. Analytická část práce byla sestavena na základě rozboru odborné literatury se zaměřením na význam pohybu, aktivní životní styl a pohyb vysokoškolských studentů, následně byl zpracován obecný význam her včetně rozmanitých způsobů dělení dle různých autorů. Dále byl v analytické části popsán význam a smysl her v přírodě, včetně pestrého dělení jednotlivých her a také vztah vysokoškolských studentů k hrám. V syntetické části byl zpracován zásobník her v přírodě s detailním popisem jednotlivých her, včetně možných modifikací. Ověření proveditelnosti bylo uskutečněno se studenty 1. ročníku oboru Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací tělesná výchova PF JU v rámci jejich kurzu Turistiky a sportů v přírodě. Druhou ověřovací skupinou byly studentky taktéž 1. ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol PF JU, kdy ověření proběhlo za jejich dobrovolné účasti v parku Stromovka. Následně je v syntetické části práce vyhodnocení jednotlivých her vytvořeného zásobníku, při kterém se klasifikovaly pouze dvě hry jako neúspěšné z celkového počtu dvaceti her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.