Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesta k otcovství
Škvařil, Václav ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zkušenost mužů s přechodem k otcovství v období těhotenství partnerky a prvních měsíců života dítěte. Cílem práce je prozkoumat jejich zkušenost s tímto obdobím a porozumět, jak je v procesu stávání se otcem utvářena otcovská identita. Teoretická část v úvodu pojednává o tématu generativity, jakožto předpokladu pro rodičovství a psychologických koncepcích zaměřených na proces stávání se otcem. Dále se zabývá problematikou stávání se otcem z hlediska různých časových období: příprava na rodičovství, období těhotenství, porod a první rok života dítěte. Následně je popsáno, k jakým biologickým a psychologickým změnám u mužů v procesu stávání se otcem dochází a jaké změny se objevují v partnerském vztahu. Praktická část představuje kvalitativní výzkum uskutečněný s muži, kteří se v nedávné době stali otci. Jejich zkušenost je zjišťována pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum je realizovaný v rámci přístupu interpretativní fenomenologické analýzy. Analýzou rozhovorů se ukázalo, že významnými tématy, která vystupují v průběhu procesu stávání se otcem, jsou téma zodpovědnosti a závazku k dítěti, utváření otcovské identity, otcovství a mateřství, změny v partnerském vztahu a zvládání otcovské role. V praktické části je také popsána jedinečná zkušenost každého účastníka...
Diagnostika časové perspektivy studentů gymnázia
Škvařil, Václav ; High, Radka (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Bakalářská práce se zabývá časovou perspektivou studentů gymnázia a možnostmi diagnostických nástrojů zkoumané oblasti. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části - empirickou a teoretickou, s větším důrazem na část empirickou. Teoretická část popisuje základní psychologické poznatky o časovém faktoru s důrazem na jeho regulační funkci. Představeny jsou různé teorie a přístupy k času a časové perspektivě, které se v průběhu historie objevily. Nejvíce prostoru je věnováno Nuttinově osobnostně- motivační koncepci časové perspektivy, teorii perspektivní orientace Pavelkové, Zimbardově teorii časové perspektivy a popisu diagnostických nástrojů. Empirická část představuje výzkum realizovaný v průběhu května a června roku 2015 u studentů tří ročníků gymnázia v Praze. Cílem výzkumu je zmapovat časovou perspektivu studentů a porovnat použité diagnostické nástroje. Jako hlavní výzkumný nástroj byla použita Metoda motivační indukce, která zjišťuje informace o objektech časové perspektivy a jejich zařazení do určitých časových období. Data byla získána také za pomoci Zimbardova dotazníku časové perspektivy (ZTPI), Dotazníku perspektivní orientace PO-7 a Inventáře motivačních kategorií. Inventář motivačních kategorií byl použit pouze za účelem zpřesnění a doplnění informací k Metodě motivační indukce....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.