Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Horáková, Jitka ; Galeová, Nicol (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Vstupní prostor Přírodovědecké fakulty je strategické místo k vybudování objektů, které budou sloužit studentům, zaměstnancům fakulty a veřejnosti. Komplex budov na hranici přírody a města bude mít reprezentativní, edukativní a sociální funkci.
Dobudování VUT - Fakulta výtvarných umění
Ivanova, Nadezda ; Navrátil,, Aleš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Objekt je tvořen třemi částmi: dvěma šesti podlažními školními budovami, které jsou propojené dvoupodlažním společeným prostorem. Jednoduchá geometrie komplexu zapadá do stávající městské zástavby. Opakování směrování ulic poskytuje možnost vizuálního kontaktu s Právnickou fakultou, objekt je tvořen tvarem písmena V s uzavřenými nádvořími. Ve spodní části budovy Fakulty výtvarných umění jsou situovány dílny, archiv a depozitář uměleckých děl, do kterých se vchází ze severní strany. První tři podlaží jsou propojena chodbou s odpočinkovým společenským prostorem, který byl vytvořen pro pohodlnou komunikaci a oddych studentů a zaměstnanců. Na zbývajících podlažích jsou ateliéry, keramické a sochařské dílny, fotografie, tisk a 3D tisk, místnosti děkanátu, pedagogů a učebny. V horním patře, 6 m od paty budovy, jsou situovány velké ateliéry, osvětlení je zde zajištěno pomoci světlíků ve střeše. Také je zde navrženo otevřené vzdušné atrium, které spolu s poloprůhlednými fasádami zajišťuje přirozené světlo ve většině interiérů. Fasádní konstrukce je zdůrazněna pomoci pláště z vertikálních a horizontálních hliníkových lamel a desek, což dodává komplexu zajímavý, lehký a vzdušný nádech. Jednotnou kompozici podtrhují rovněž odstíny teplých a studených barev. Čtyři podzemní podlaží jsou využívána jako podzemní parkoviště, první patro je vyhrazeno univerzitě VUT. V budoucnu projekt také počítá s terénními úpravami okolí za účelem oživení a zpříjemnění, především z hlediska zeleně.
Prostor jako paradigma výuky
Vašička, Pavel ; Müller, Rudolf (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou.
Prostor jako paradigma výuky
Behro, Daniel ; Maršíková, Hana (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Jaký by měl být současný prostor vysokoškolského vzdělávání? A jaký by měl být prostor pro kreativní tvorbu? Odráží se typ výuky v samotné budově školy? Kladu si otázku, zda by například fakulta sociální studiích byla tvořená pouze ze společenských prostor? Pokud by měla fakulta strojního inženýrství vypadat jak hala na výrobu automobilových součástek, jak by vypadala fakulta právních studií? A co fakulta architektury? Určuje vzhled a kvalita budovy podobu tam vzniklých projektů? Ovlivňuje svou strukturou budoucí generaci architektů? Anebo by měla být čistá a bílá jako plátno, před tím, než se na něj promítne první tah štětce? Zabývám se oběma předpoklady: budova jako čistý papír, který dává volnost pro kreativitu a neomezuje mysl a na druhou stranu hmota, struktura, prostor, který ukazuje, co vše architektura dokáže. Dávám přednost svobodě výběru, a proto chci v návrhu popsat oba přístupy. Open-space volné dispozice versus pevně definované uzavřené ateliéry. Prostor umělecký, volný versus prostor technicky a racionálně definovaný. Prostor virtuální versus prostor neměnné hmoty.
Areál VUT Kraví hora
Vrlová, Ela ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce Areál VUT Kraví hora je řešení rámcové strategické studie areálu VUT na Kraví hoře z předchozího semestru do měřítka 1:200. Předmětem je zpracování konceptu s cílem skloubit zájmy VUT a města Brna v tomto mimořádném území ku prospěchu obou subjektů. Tato práce detailněji řeší nově navrhované objekty na území pozemků patřících VUT. Na území je vydaná řada regulací omezujících následné užívání území, nicméně stávající zástavba nevyhovuje existujícímu potenciálu daného místa. Hlavním konceptem bylo vytvoření souboru budov, které budou sloužit univerzitě k reprezentaci a veřejným činnostem, zároveň umožní přístup a využití široké veřejnosti obyvatel města Brna. Celý areál bude zasazen do nově vytvořeného městského rozsáhlého parku a ostatních parkových ploch, které vytvoří z nyní nepřístupného a neutěšeného území atraktivní část spojující tepnu Veveří s Kraví horou. Budou umístěny i doplňkové funkce inspirované stávajícími funkcemi v areálu, a to Umělecká kolonie s ateliéry, pak Podnikatelské jednotky a prostorné veřejné dílny. Celý areál Kraví hory bude protkán řadou služeb, sloužících dospělým i dětem. Novým návrhem dojde také k odklonu automobilové dopravy z území Kraví hory, aby byl zajištěn co nejbezpečnější uvolněný pohyb návštěvníků. K tomu budou sloužit četné parkovací plochy umístěné k okrajům území. Hlavním cílem je vytvoření silného konceptu se zaměřením na relaxaci, zdraví, vzdělání a sport, jehož vyústěním by mělo dojít k celkovému zpřístupnění a zatraktivnění území.
Proposal of Maintenance and Improvement of Brno University of Technology Image
Svozilová, Radka ; Lobpreis, David (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diploma thesis titled as Proposal of Maintenance and Improvement of Brno University of Technology Image is based on the research of Czech and international students´ expectations and perceptions about BUT which leads to find out how big distinction is between BUT image and reality.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Promna, Denisa ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Předmětem práce bylo vypracovat architektonicko – urbanistický návrh vstupního prostoru do areálu Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci-Holici. Návrh se zaměřuje na pochopení místa plného života studentů a vědců. Hlavní navrhovaný objekt vychází ze zlatého řezu – nejen architektonická hmota, ale i náplň budov pracuje s pochopením významu vzdělání. Předání vědomostí dalším generacím. Současný stav areálu je vytvořen samovolnou zástavbou bez bližšího urbanistického řešení. Nový objekt je situován do pozice, která vytváří jasný charakter místa s dominantou, ale zároveň respektuje stávající stav. Objekt se zaměřuje na setkání lidí s myšlenkou, nad knihou nebo v kruhu studijního kolektivu. V kontrastu s tím se pak objevuje odpočinek a relaxační prostor v přírodě. Ta je inspirací pro vytvoření zástavby a přitom se v objektu objevuje jistá racionalita ve volbě architektonického vyjádření. Rozhraní mezi městem (vytvořené člověkem) a přírodou je ztvárněno fórem v podobě disku - dialog. Spirituální přesah architektonického vyjádření nám umožní pochopit ono rozhraní a potenciál místa na okraji města Olomouce. Město - příroda.
Podnikatelský záměr pro založení agentury SPORT and UNIVERSITY
Mertová, Monika ; MBA, Vladimír Turčan, (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Hlavním tématem této práce je podnikatelský záměr agentury, kterou založila majitelka v roce 2005 po úspěšném ukončení bakalářského studia na univerzitě ve Spojených státech, které absolvovala při plném sportovním stipendii. Agentura zastává zprostředkovatelskou činnost a spolupracuje jak se studenty-sportovci, tak s trenéry na amerických univerzitách. Agentura se snaží najít studentům sportovní a akademická stipendia, jakož i kvalitní vzdělání a sportovní příležitosti. Tento podnikatelský záměr může být rozdělen do tří částí; první část se zaměřuje na představení agentury, jejich cílů a mise. Další část udává pohled na agenturu v současnosti (pozice na trhu, zákazníci, charakteristiky a dovednost) jehož součástí jsou detailní strategické analýzy vnějších (STEP, Porter, průzkum trhu) a vnitřních faktorů. Analytickou část uzavírá SWOT analýza. Na závěr je formulován podnikatelský záměr následujících pěti let. Pro expanzi agentury jsou dána doporučení jak v klíčových oblastech, tak jako hodnocení rizik a zakončení.
Kampus + Fakulta architektury Technické univerzity v Nitře
Csanda, Denis ; Šabík, Viktor (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši návrh novej univerzity s fakultou architektúry a fakultou umenia v Nitre. Hlavnou témou je, ako vhodne umiestniť a navrh- núť novú budovu univerzity vzhľadom k súčasnej zástavbe, ktorou je hlavne národná pamiatka [Slov- enská Poľnohospodárska Univerzita navrhnutá ar- chitektom Vladimírom Dedečkom.] Táto téma vy- chádza z preddiplomovej práce, ktorá sa zaoberá kampusom SPU a UKF. V preddiplomovej práci bola vypracovaná urban- istická štúdia na celé územie kampusu, ktorá sa snaží poukázať na jeho potenciál. Definovala miesto, kde sa sústredí návrh budovy diplomovej práce, ktorá je jej priamym pokračovaním a nadväzuje na jej tému. Forma univerzity vychádza z Dedečkových úvah o kompozícii kampusu. Pracuje s osovou schémou "cardo-decumanus", vychádza z foriem pavilónov SPU a napodobuje spôsob prevádzky UKF. Forma je orezaná aby neprekrývala pamiatku vo väčšej miere, ako to v súčasnosti robí vzrastlá zeleň. Vzni- kajú tak pochôdze terasy, ktoré sú prístupné pomo- cou skrytých schodísk od námestia až po tú najvy- ššiu časť strechy. Tieto terasy vytvárajú novú rovinu verejného života, z ktorej sú výhľady na Zobor a panorámu mesta. Podobne ako terasy sú prístupné aj fasády. Posúvaním podlaží vznikajú pavlače, ktoré obchádzajú celú univerzitu. Dôležité je aj spracovanie témy ateliérov. Obe fakulty majú podobný ateliérový spôsob vyučova- nia. Tieto ateliéry fungujú ako samostatné časti uni- verzity patriace študentom previazané s ústavmi fakúlt prostredníctvom schodísk prechádzajúcimi naprieč podlažiami. Medzi týmito časťami vznikajú štyri unikátne exteriérové priestory, ktoré majú špecifický účel a funkciu.
Inovačné centrum STU Bratislava
Dolníková, Denisa ; Klimecký, Martin (oponent) ; Gerö, Jiří (vedoucí práce)
Témou bakalárskej práce je návrh Inovačného centra STU v Bratislave. Práca vychádza z architektonickej štúdie predmetu AG033-Ateliér architektonickej tvorby 3 a konštrukčnej štúdie predmetu AG036 Komplexný projekt. Areál riešeného vnútrobloku je v súčasnej dobe vizuálne chaotický a nedostatočne využívaný. Cieľom návrhu je vytvoriť v areáli hodnotný priestor pre študentov, zamestnancov ale aj verejnosť a tým ho lepšie sprístupniť pre široké okolie. Podstatnou časťou bolo prepojenie vnútrobloku s okolitým prostredím. Navrhnutý objekt obsahuje tri nadzemné podlažia a podzemné garáže. Objekt je možné hmotovo rozdeliť na dve časti- časť ťažkých laboratórií a nadzemných laboratórií, ktorá je pravouhlá a druhú skosenú časť s priestormi pre študentov ale aj verejnosť. Prvé a druhé nadzemné podlažie obsahuje otvorenú galériu a mnohoúčelové priestory. Reprezentatívnosť návrhu dodáva otvorený vzdušný priestor, ktorý slúži aj ako pobytový, s možnosťou krátkodobého odpočinku. Tretie nadzemné podlažie je venované prevažne start-up kanceláriám a rektorátu. Vonkajší vzhľad objektu je riešený v čistých a jednoduchých líniách. Presklené časti objektu sú tienené bielym hliníkovým perforovaným plechom. Ostatné časti fasády sú navrhnuté s hladkou bielou omietkou. Celý výraz objektu sa takto vyznačuje nadčasovosťou, ktorú si Inovačné centrum žiada. Okolie objektu je funkčne riešené pre pobyt ale aj voľný pohyb študentov. Nachádza sa tu dostatok zelene a miest pre odpočinok, alebo aj rôzne podujatia fakúlt STU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.