Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transgender žák v prostředí české základní školy
Menšíková, Denisa ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Problematika genderové identity rychle prostupuje do školního prostředí. Je důležité, aby učitelé pokračovali ve svých snahách o zajištění bezpečného a respektujícího prostředí pro všechny žáky, a tedy i pro ty, kteří řeší svou genderovou identitu, případně se identifikují jako transgender. K tomu, aby učitelé a jiní pracovníci škol, plnili zásadu bezpečného a respektujícího prostředí, potřebují dostatečné informace a podporu. Otevírá se tak mnoho otázek o právech a potřebách nejen samotných transgender jedinců, ale i ostatních žáků a žákyň, jejich rodičů a učitelů, jelikož je důležité uznat, že situace spojená s problematikou transgenderu je velmi náročná i pro okolí žáka, který se tak identifikuje. Diplomová práce představuje na prvním místě teoretický rámec, ve kterém definuje základní pojmy související s transgender problematikou, popisuje vývoj genderové identity u dětí a dospívajících, vysvětluje proces změny pohlaví v České republice a ukazuje výsledky aktuálních výzkumů, ze kterých vyplývá, že situace pro transgender žactvo a studující není zatím ve školním prostředí příznivá. Na druhém místě pak diplomová práce analyzuje vybrané dokumenty po obsahové stránce s cílem zjistit a případně prozkoumat, jestli aktuálně existuje nějaká obecná metodická podpora pro školy řešící situaci tranzice...
Přechod z domácího vzdělávání do školy a jeho vliv na wellbeing dítěte
Mojžíšová, Markéta ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přechodem z domácího vzdělávání do školy. Dále se zaměřuje na to, jaký má přechod vliv na wellbeing žáka. Cílem kvalitativního výzkumu bylo popsat, jak bývalí žáci domácích škol přechod do školy prožívají, jaké změny přechod doprovází a zda je něco, co by mohlo přechod a adaptaci na školu usnadnit. Jako metoda sběru dat byly zvoleny polostrukturované rozhovory. Bylo uskutečněno šest rozhovorů s bývalými žáky domácích škol. Pro analýzu dat byla použitá tematická analýza. Cílem analýzy bylo identifikovat hlavní témata, která se ve spojitosti s přechodem do školy objevovala. Výsledky výzkumné části ukazují na to, že přechod z domácího vzdělávání do školy je náročnou událostí, která je doprovázena velkým množstvím změn. Největší změny se týkají toho, že se žák ocitá v kolektivu a v novém prostředí, které má jiná pravidla, než na která byl do té doby zvyklý. Každý na změny reaguje jinak a respondenti se tak lišili v tom, zda pro ně byly změny a přechod stresující a zátěžové, či zda se na školu adaptovali rychle a bez větších komplikací. Výsledky práce také předkládají možnosti podpory žáků, kteří přechází z domácího vzdělávání do školy. Tato práce a její výsledky mohou sloužit jako doporučení pro rodiče, kteří vzdělávají své děti doma a pro vyučující, kteří mají ve třídě...
Podpora osob s tělesným postižením v přechodu ze školy na trh práce
Wodere, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zakouřilová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem přechodu osob s tělesným postižením ze školního prostředí do pracovního života. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje klíčová témata související s přechodem osob s tělesným postižením ze školy na trh práce, jako je podpora v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění a samostatného života, tranzitní programy, volba zaměstnání a možnosti pracovního uplatnění. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, který zkoumá za pomoci nestrukturovaného narativního rozhovoru průběh přechodu mezi školou a pracovním uplatněním u osob s těžším tělesným postižením, které již mají pracovní zkušenosti. Zjištěno bylo, že sociální opora od přátel hraje klíčovou roli při hledání zaměstnání. Respondenti měli omezený výběr středních škol, často volili obory maturitní, aby mohli pokračovat ve studiu na vysoké škole, ale zároveň vybírali obor podle školy, od které požadovali, aby byla bezbariérová a měla zkušenosti s výukou žáků s tělesným postižením. Motivací k hledání zaměstnání byly převážně finanční důvody a touha být prospěšný pro trh práce, zároveň respondenti nechtěli trávit všechen čas neproduktivně doma. Žádný z respondentů nevyužil tranzitní program ani jiné služby, které se primárně věnují přípravě na přechod na trh práce, avšak...
Novostavba na Kraví hoře v Brně
Sovíček, Filip ; Kristek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Anotace Bakalářská práce se zabývá parcelou na Kraví hoře. Kraví hora je mnohovrstevnaté místo spojující různorodé skupiny, které nabízí mnoho volnočasových aktivit od sportovního vyžití v plaveckém bazénu po odpočinek v parku. V okolí se nachází stavební a právnická fakulta a vybraný pozemek jednou stranou přiléhá k zahrádkářské kolonii. Návrh se zabývá vysokoškolskými kolejemi a to proto, že studenti a zahrádkáři mohou zajistit na první pohled nezvykle harmonické využívání tohoto území. Obě skupiny se nebudou rušit, zahrádky jsou nejvíce vytížené přes víkend, kdy mnoho studentů odjíždí domů. Z druhé strany je parcela obklopena silnicí vedoucí od likusáků k autoservisu. Setkávají se zde dva světy, provoz na frekventované silnici a klid soukromých zahrad. Projekt tento rozdíl reflektuje a k oběma stranám budovy se proto staví jinak. Strana k silnici se skládá z pevně daného rastru pokojů. Naopak východní strana je v práci vnímaná jako pokračování zahrad a gradace v rozpohybovanou strukturu. Rozpohybování obvodových stěn této části zajistí dostatek světla i přes orientaci na východ a zároveň vytváří zákoutí pro společenská setkání či soukromý oddech. Přechod mezi těmito světy tvoří ústřední chodba se schodištěm a výtahem, která prostupuje do obou stran budovy v podobě společenských místností. Pod celým objektem je krytý prostor pro volné využití s garáží, který svým konstrukčním rozdělením kopíruje celý objekt. V těchto prostorách se také nachází technická místnost a tubus výtahu. Západní stranu budovy lemují dvě rampy vedoucí z rušné silnice k hlavnímu a bočnímu vchodu.
Metamorfosis of vax flowers
Kopúnková, Alexandra ; Sabik, Ester (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
The diploma thesis Metamorphosis of a wax flower deals with the searching for identity in the layers of folklore from the point of view of a contemporary being. For this project, a floral crown was created (a head decoration in the form of a wreath or "crown", most often made of textile or wax flowers or possibly beaded ornaments or just rosemary and ribbons) as the main artifact of the concept of a transitional ritual to adulthood. The flower crown is part of a performance adapted to a traditional wedding ceremony, when the bride's crown is removed after the ceremony and is replaced by a hat covering brides hair. This work recreates this historical ritual, which had acquired an archaic meaning, and shows a possible alternative, when the key moment of rebirth is applied to the leaving from the academic land and the entry into the business market.
Vizualizace přechodu laminární mezní vrstvy na turbulentní při měření v aerodynamickém tunelu
Holík, Denis ; Trusík, Vojtěch (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Účelem práce byl návrh a otestování zobrazovací metody umožňující vizualizaci přechodu laminární mezní vrstvy na turbulentní a vizualizaci laminární separace mezní vrstvy na zpětném zrcátku automobilu. Začátek práce pojednává o teoretických základech spojených se vznikem mezní vrstvy a jejím vývojem za různých podmínek. Následně byl proveden průzkum existujících zobrazovacích metod umožňujících zobrazení proudění na povrchu těles. Z těchto metod byla na základě zadaných charakteristik zvoleno zobrazování s pou- žitím termovizní kamery. Jako kontrolní byla vybrána metoda využívající olejového filmu (oilflow). Za použití obou metod byly provedeny experimenty, které potvrdily vhodnost termovizní metody pro vizualizaci přechodu laminární mezní vrstvy na turbulentní mezní vrstvu. Konečný test odhalil přítomnost laminární separace mezní vrstvy na horním krytu zpětného zrcátka. Na konci práce byly shrnuty možné chyby spojené s oběma zvolenými způsoby vizualizace a navrhnuty způsoby jak zapojit termovizní metodu do testování v automobilovém průmyslu.
Modelování mikrovlnných struktur na bázi SIIG
Teplý, Tomáš ; Horák, Jiří (oponent) ; Láčík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dobře známý dielektrický vlnovod se zemní deskou dosahuje v oblasti milimetrových vln zajímavých výsledků. Oproti běžným typům vedení a vlnovodů se vyznačuje především svým nízkým průchozím útlumem pro kmitočty blížící se 100 GHz. Tato práce se detailně zabývá jeho vlastnostmi a především typem úpravy vysokopermitivitního substrátu pro dosažení implementace vlnovodu do dielektrické desky (SIIG). Práce dále obsahuje i návrhy pro různé způsoby přechodu z běžně používaných vedení a vlnovodů. Za pomoci simulace, využívající metodu konečných prvků, je dosaženo hodnoty útlumu pod hranici 2 dB, která odpovídá délce vlnovodu 2 cm a obsahuje mimo samotného vlnovodu i dvojici přechodů. V neposlední řadě je v této práci navržen také způsob výroby a uplatnění SIIG vlnovodu v praxi.
Přechody vlnovod-SIW
Bednarský, Vojtěch ; Láčík, Jaroslav (oponent) ; Špůrek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem přechodů vlnovodů. V práci popisuji dva typy rozšířených vlnovodů a to klasický obdélníkový vlnovod s normalizovaným označením WR-10, který je navržený pro pracovní frekvenci 94GHz. Druhým typem je vlnovod integrovaný do substrátu nazývaný SIW. V první části jsou vypočteny numerické modely zmíněných typů vlnovodů a k nim navrženy přechody. Numerické modely jsou simulovány v programu CST Microwave Studio. Přechody jsou nevrženy ve dvou typech provedení a to přechod příčný a přechod kolmý. Výsledkem první části jsou získané rozměry parametrů z numerických modelů a S-parametry jednotlivých struktur a přechodů.
Archiv+
Štuříková, Blanka ; Hora, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Původní objekt akademické menzy byl postaven roku 1929 jako dílo architekta Vinzenze Baiera, profesora architektury. Z hlediska kontextu se objekt nachází na hranici mezi rušným městem a rozlehlým parkem. Prostory i hmota stavby reagují v abstrahované podobě na přechod mezi městem / ulicí s jasným řádem a přírodou prostřednictvím racionální koncepce dispozic i fasády do ulice a následným rozkladem a iracionalizací vertikální i horizontální směrem do parku. Objekt je tedy určitým zvláštním druhem fragmentárního gradientu a tak je s ním nakládáno i v rámci přestavby na Centrum architektury, propojující archiv moderní architektury a kreativní centrum v jednu instituci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.