Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamická optimalizace karoserie automobilu
Kubíček, Martin ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření optimalizační metodiky pro problematiku CFD, případně pak jiné výpočtově náročné programy. Optimalizační metoda je následně aplikována na zjednodušený model auta, kde zlepšuje jeho aerodynamické vlastnosti.
Experimental validation of active flow control concept for automotive applications
Sobotka, Vojtěch ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This master's thesis contains complex design of active flow control system installed on Škoda Roomster passenger car following previous research done by BUT and TUB on Volkswagen UP! passenger car. There are three main parts of the design found in this thesis - spoiler design, hinge design and blowing system design. In each of these parts the design is described in detail and necessary drawings are then found in thesis appendices. For purposes of blowing system design part system testing was performed. The test results are found in that part. The thesis also contains complex description of system assembly and installation on car.
CFD software calibration
Gego, Tomáš ; Zima, Martin (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The objective of this thesis was to calibrate a CFD software for use on a Formula Student race car. The calibration is performed by comparing the experimental data from the measurement of a single element wing in a wind tunnel with the same case replicated in a CFD software, for which the optimization of settings of the meshing and solver is performed. The result is an evaluation of deviations of CFD by assessing aerodynamic characteristics such as downforce, drag, pressure distribution, separation and wake in freestream and ground effect. The results are processed into a graphical and text form for future use in the design of aerodynamic components.
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
Použití nelineární teorie nosné čáry při aerodynamickém návrhu kluzáku
Schoř, Pavel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce naznačuje jakým způsobem je možné použít modifikovanou teorii nosné čáry ři předběžném aerodynamickém návrhu kluzáku. Je ukázáno, že lze dosáhnout poměrně přesných výsledků, při menší výpočetní náročnosti ve srovnání s CFD metodami. .
Určení aerodynamických charakteristik VOP letounu CFD metodou
Šrůtek, Michal ; Pištěcký, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet zatížení ocasních ploch při manévru pomocí CFD programu Fluent V6 a porovnání s výpočtem panelovou metodou v programu AVL.
Numerical analysis of bio-mimetic concept for active flow control on wing surface
Čermák, Jakub ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
In this paper optimization on airfoil equipped with upper-side elastic flap is carried out. The optimization process is done by using of URANS CFD method. In first chapters the history of development of wing with movable flaps is briefly described. The paper continues with description and motivation on choice of computational method. Geometry and mesh generation is briefly explained. Verification and validation of computational method is also presented. The actual case study is focused on airfoil LS(1)-0417mod equipped with 20%, 30% and 40% long rigid flap on various angles of attack. The aerodynamic performance of each case is discussed together with the flow-field analysis. The non-linear structural analysis using FEM software is carried out in order to evaluate elastic flap bending stiffness and deformed shape to fulfil self-adaptive requirements.
Výpočet aerodynamických charakteristik nosiče pro nízkou oběžnou dráhu
Fojtl, Michal ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozborem aerodynamického ohřevu nosné rakety ve vzestupné fázi letu za pomocí CFD simulací. Na základě existujících lehkých nosičů je vybrána trajektorie a navržena geometrie obalu satelitu. Kritické režimy letu jsou identifikovány pomocí 2D výpočtů a v těchto režimech je proveden rozbor pomocí osově symetrického případu. Výsledky simulací jsou porovnány s hodnotami získanými z teoretických a polo-empirických vztahů.
Aerodynamická analýza a návh úprav přechodu křídlo-trup letounu L 410 NG
Derevjanik, Šimon ; Pejchar, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá CFD analýzou prechodových krytov letúna L 410 NG a návrhom úprav. Kalibračná úloha riešená v úvodnej časti slúži ako prostriedok pre validáciu výsledkov a oboznámenie sa s metodikou CFD. Jadrom práce je analýza prúdového poľa na letúni L 410 NG, zahŕňajúca detaily tvorby modelu, výpočtovej siete a výsledného vyhodnotenia. Nadväzujúcu časť práce tvorí vývoj a aerodynamická analýza modifikovanej geometrie. Záverom sú porovnané obidve varianty geometrie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.