Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons
Šilarová, Lucie ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce "Interpersonální mnohočetná inteligence a její rozvoj v hodinách anglického jazyka na úrovni B2" se zabývá teorií mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera a jejím hlavním tématem je interpersonální mnohočetná inteligence. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o konceptu lidské inteligence, teorii mnohočetných inteligencí a o interpersonální inteligenci. Praktická část představuje výzkum, který zkoumá způsoby a míru rozvoje interpersonální inteligence v hodinách anglického jazyka na úrovni B2. Výzkumná část je rozdělena na dvě dílčí části. Hlavní část představuje analýzu dvou učebnic, jejíž výsledky jsou doplněny druhou částí výzkumu - dotazníkovým šetřením.
Dramatická výchova jako metoda práce ve 2. a 3. ročníku ZŠ.
Volejníková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl ověřit využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce prvouky v 2. a 3. ročníku ZŠ a zjistit možnosti, které dramatická výchova přináší. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá tématy související s metodami a technikami dramatické výchovy. V praktické části jsou popsány a porovnány realizované přípravy prvouky klasickou formou a přípravy s využitím prvků dramatické výchovy. Metodami výzkumu jsou nezúčastněné přímé pozorování a dotazníkové šetření.
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.
Enhanced Interrogation Techniques in the US: Efficiency and Controversy
Janovec, Adam ; Martincová, Tereza (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof (oponent)
Práca nazvaná Techniky vylepšeného výsluchu v USA: efektivita a kontroverznosť sa zaoberá vypočúvacím program amerických informačných služieb s názvom techniky vylepšeného výsluchu. Program používaný od počiatku americkej vojny proti teroru si pre svoj násilný charakter vytvoril za dobu svojho pôsobenia negatívnu povesť a jeho aktívne využívanie pri výsluchoch teroristov Al Káidy a Talibanu je vnímané ako jedno z najkontroverznejších rozhodnutí americkej administratívy v histórií. Hlavným cieľom práce je tak snaha dokázať, že nasadenie tohto programu bolo v danej dobe opodstatnené a jeho aplikovanie pri vypočúvaní zajatcov z radov teroristov pomohlo zabrániť realizácií ďalších pripravovaných útokov. Najväčší priestor je tak venovaný zoznámeniu sa s priebehom výsluchu, ktorý využíva vylepšené techniky na základe čoho je ďalej možné definovať jeho efektivitu a prínos pre boj proti terorizmu. Nemenej podstatným je aj zadefinovanie programu z právneho hľadiska, preskúmanie právnych noriem pod ktoré spadá a určenie či niektoré z nich v danom období porušoval. Samostatný priestor dostáva aj zamyslenie sa nad tým, či je program skutočne tak kontroverzný a nemorálny ako býva prezentovaný. Vo výsledku tak práca ponúka náhľad do celého funkčného obdobia programu od jeho vzniku v roku 2002 až po jeho...
Využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce vlastivědného tématu historie místa, kde žiji.
Křížová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...
Uplatnění metod a technik dramatické výchovy ve výuce dějepisné části vlastivědy.
Hybnerová, Alena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o možnostech realizace společné výuky historie žáků víceročníkové třídy málotřídní školy. Tato výuka bude probíhat pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se proto zabývá charakteristikou dramatické výchovy a jejím přínosem ve výuce žáků. Práce též zkoumá, zda kurikulární dokumenty takovouto výuku umožňují. Plánováním lekcí pro výuku, její realizací a reflexí se zabývá praktická část této práce, která též shrnuje použité metody a techniky DV. Součástí je souhrnná žákovská tabulka žáků s hodnocením vhodnosti zařazených aktivit. Závěrem je potvrzena hypotéza, že výuka pomocí metod a technik dramatické výchovy je pro žáky atraktivní. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, malotřídní škola, vlastivěda, člověk a jeho svět, 4. a 5. ročník ZŠ, RVP, česká historie
Streamlining of a Project Management Process within a Company
Svoboda, Lukáš ; Doskočil, Radek (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
This master’s thesis focuses on streamlining the process of lessons learned, which is one of the project management processes that enables the project managers to improve and make the future projects more efficient. The thesis utilizes theoretical knowledge and performs thorough analysis focused on the project environment and current level of the lessons learned process to propose a solution that aims to rectify identified shortcoming and puts forward a possible solution for the purpose of streamlining the process.
Enhanced Interrogation Techniques in the US: Efficiency and Controversy
Janovec, Adam ; Martincová, Tereza (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof (oponent)
Práca nazvaná Techniky vylepšeného výsluchu v USA: efektivita a kontroverznosť sa zaoberá vypočúvacím program amerických informačných služieb s názvom techniky vylepšeného výsluchu. Program používaný od počiatku americkej vojny proti teroru si pre svoj násilný charakter vytvoril za dobu svojho pôsobenia negatívnu povesť a jeho aktívne využívanie pri výsluchoch teroristov Al Káidy a Talibanu je vnímané ako jedno z najkontroverznejších rozhodnutí americkej administratívy v histórií. Hlavným cieľom práce je tak snaha dokázať, že nasadenie tohto programu bolo v danej dobe opodstatnené a jeho aplikovanie pri vypočúvaní zajatcov z radov teroristov pomohlo zabrániť realizácií ďalších pripravovaných útokov. Najväčší priestor je tak venovaný zoznámeniu sa s priebehom výsluchu, ktorý využíva vylepšené techniky na základe čoho je ďalej možné definovať jeho efektivitu a prínos pre boj proti terorizmu. Nemenej podstatným je aj zadefinovanie programu z právneho hľadiska, preskúmanie právnych noriem pod ktoré spadá a určenie či niektoré z nich v danom období porušoval. Samostatný priestor dostáva aj zamyslenie sa nad tým, či je program skutočne tak kontroverzný a nemorálny ako býva prezentovaný. Vo výsledku tak práca ponúka náhľad do celého funkčného obdobia programu od jeho vzniku v roku 2002 až po jeho...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.