Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén IKEA: Filozofie marketingu a strategické komunikace od počátků do současnosti
Procházková, Pavla ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Fenomén IKEA: Filozofie marketingu a strategické komunikace od počátků do současnosti" je vysledovat, jaké hlavní myšlenky stály u zrodu fenoménu IKEA, jakou strategii a jaké komunikační nástroje používal v počátcích firmy její zakladatel Ingvar Kamprad. Přičemž nejde pouze o počáteční vizi firmy, charakteristickým znakem marketingu a komunikace firmy IKEA je fakt, že působí na klienty v dlouhodobém horizontu, jedná se vlastně o proces dlouholeté série komunikačních postupů zaměřených na klienty. IKEA je hodnocena i jako pionýr interní komunikace. K filozofii budování firmy patří orientace na rodinu, domov, na řešení otázek a problémů všedního každodenního života, hledání racionálních řešení, udržení dostupné ceny výrobků při zachování dobré kvality, snaha udržet se "in" díky modernímu designu. V teoretické části seznamuje práce obecně s významem a úlohou strategické komunikace obchodních firem a s jejími jednotlivými aspekty. V praktické části zodpovídá diplomová práce na základě kvalitativního výzkumu a pomocí analýzy zdrojového materiálu otázku, jaké vize, jaký styl komunikace (se zákazníky, spolupracovníky, zaměstnanci) a jaké marketingové nástroje byly v počátcích fungování firmy IKEA určující pro pozdější celosvětovou prosperitu a oblibu této firmy a popisuje, jakým...
Analýza obrazu vybraných technologických startupů na spektru české internetové žurnalistiky
Petruková, Anna-Marie ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato kvalifikační práce má za cíl zjistit motivace vybraných startupů k využití strategické komunikace, především public relations (PR), a analyzovat jejich mediální obraz. Opírá se o teoretickou část práce, která se zabývá startupy, jejich ekosystémem, strategickou komunikací a public relations. Práce se soustředí na tři výzkumné otázky: Jaké komunikační cíle si technologické startupy stanovují při využívání PR? Plní se technologickým startupům prostřednictvím PR komunikační cíle? A rozumí startupy PR a začleňují jej do své byznysové strategie? Metodologická část stanovuje také hypotézy a popisuje použité metody výzkumu, které zahrnují rozhovory s představiteli startupů a analýzy mediálního obrazu těchto subjektů.
Beyond tourism: Development of place branding in the context of the City of Prague
Legáthová, Lucia ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
V dnešním globálním prostředí města a regiony stále více soupeří o investice, turisty a talenty, což je důvodem k využívání nejen strategií propagace cestovního ruchu, ale i dalších strategií budování značky ve více rovinách. Branding měst, neboli city branding, se stal prostředkem ke zlepšení celkové image a atraktivity měst. Navzdory rostoucímu zájmu akademiků o city branding existuje mezera ve výzkumu v případě Prahy, kde její mezinárodní vnímání neodpovídá probíhající transformaci tohoto města. Na případové studii hlavního města Prahy si tato práce klade za cíl prozkoumat snahy města o budování značky, odhalit nejpalčivější problémy a poskytnout možná řešení prostřednictvím kombinace obsahové analýzy klíčových strategických dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s hlavními stakeholdery. Zjištění odhalují nesoulad mezi žádoucí image Prahy a jejími snahami o budování značky, čemuž brání absence jednoznačného leadershipu, politického zájmu, koordinace a dlouhodobé strategické vize. Řešení těchto problémů bude pro Prahu klíčové pro vybudování výrazné a úspěšné značky města. K možným řešením, jak překlenout rozdíl mezi požadovanou image Prahy a jejími snahami o budování značky, patří stanovení jasné vedoucí úlohy, zapojení politických aktérů v rané fázi procesu a definování jasných a měřitelných cílů.
EU response to hybrid threats: the national position of the Slovak Republic
Ilkova, Alexandra ; Bahenský, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rosendorf, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem této magisterské práce je objasnit postoj Slovenské republiky vůči boji proti hybridním hrozbám ze strany EU. Národní postoj je ilustrován prostřednictvím 9 polostrukturovaných rozhovorů vedených se státními úředníky a experty pracujícími pro státní instituce a případně pro nevládní organizace v oblasti hybridních hrozeb. Zmínění státní úředníci zastupují resorty, jako například ministerstvo vnitra, ministerstvo zahraničních věcí a evropských záležitostí, ministerstvo obrany nebo Úřad vlády. Heterogenita profesního zázemí respondentů z různých struktur státních institucí vede ke komplexnější analýze národního postoje. Práce zároveň poskytuje ucelený přehled o přístupu EU a Slovenska k boji proti hybridním hrozbám. Zatímco reakce EU je zmapována prostřednictvím úpravy politického a právního rámce, vzniku nových institucionálních orgánů a meziinstitucionální spolupráce, slovenská reakce je demonstrována na vývoji národních bezpečnostních a obranných strategií a vzniku resortních útvarů zaměřených na hybridní hrozby. Objasnění přístupů k boji proti hybridním hrozbám z pohledu obou aktérů (EU a Slovenské republiky) je nezbytné pro další pochopení provázaných institucionálních vazeb, kterými se národní představitelé během rozhovorů zabývali. V závěru diplomové práce jsou nastíněna...
Best practices strategické komunikace českých firem se zaměřením na web a komunikaci značky
Jančarová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá strategickou komunikací českých firem a jejich značek na webových stránkách a formulací best practices pro tuto oblast strategické komunikace. V České republice v současnosti není dostatek výzkumů, které by se touto problematikou zabývaly a principy nejlepší praxe pro komunikaci firem na webu v oboru také chybí. Práce si klade za cíl: vytvořit soubor teoretických poznatků o vybraném tématu strategické komunikace; popsat, jak české firmy komunikují na svých webových stránkách; a formulovat best practices pro strategickou komunikaci firem a značek na webových stránkách. Teoretická část je zaměřena na definování a popis klíčových pojmů a vytvoření báze poznatků pro výzkum. V metodologické části jsou stanoveny výzkumné otázky a charakterizovány vybrané metody zkoumání - obsahová analýza a rozhovory s odborníky z oboru. Pro kvantitativní obsahovou analýzu byl rovněž vytvořen Model tematických okruhů. Hypotéza předpokládá, že nadpoloviční většina vybraných firem nekomunikuje na webových stránkách své cíle ani vize a mise. Z výsledků vyplývá, že většina firem strategická sdělení nekomunikuje, což potvrzuje hypotézu. Zároveň bylo zjištěno, že se v komunikaci firem objevují témata, která se opakují napříč vzorkem a většina zachovává neutrálně formální tón komunikace v...
Školní stravování v kontextu strategické komunikace
Kilberger, Adam ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou systému školního stravování v České republice v kontextu strategické komunikace. Tato práce osvětluje aktuální problematiku školního stravování, zasazuje ji do kontextu strategické komunikace a relevantních teoretických konceptů. Na reprezentativním vzorku více než 10 000 respondentů práce mapuje pomocí metod kvantitativní analýzy postoje rodičů i strávníků k systému školního stravování. V rámci hlavních zjištění lze konstatovat silný korelativní pozitivní vztah mezi rodiči vnímanou spokojeností strávníků a celkovou spokojeností rodičů se systémem školního stravování a na poměry této práce relativně silný vliv spokojenosti s komunikací zástupců jídelny na celkovou spokojenost rodičů. Naopak příjem domácnosti nebo znalost systému školního stravování rodiči neměly na jejich spokojenost tak velký vliv, jak by se dalo očekávat. V závěrečných částech práce jsou formulována strategická doporučení pro zlepšení spokojenosti rodičů se systémem školního stravování a zlepšení celkového stavu systému školního stravování v České republice. Mezi doporučení se řadí například podpora edukace vedoucích ze strany státu, a to i na poli komunikace nebo posílení pozice pracovníků ve školním stravování skrze oborové organizace, které mohou sloužit jako komunikační platformy...
Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Marek, Michal ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Komunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.
Analýza fungování České filharmonie z hlediska strategické komunikace
Zvěřinová, Sára ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou České filharmonie z hlediska strategické komunikace. Práce předkládá historický vývoj orchestru v kontextu změn na pozici šéfdirigenta a současné fungování instituce z hlediska propojení její vnitřní a vnější komunikace. Práce zkoumá aspekty vnitřní komunikace instituce, následnou integraci vybraných oddělení do organizačního aparátu ČF a způsob komunikace obsahu široké veřejnosti. Nabízí tak komplexní pohled na interakci komunikačních prostředků kulturní instituce v oblasti klasické hudby z hlediska vnitřní i vnější komunikace. Metodologie zahrnuje sběr dat prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vedoucími pracovníky České filharmonie a marketingový mix. Součástí výzkumu je interní analýza hudebního obsahu tří koncertních sezon a rozbor využívaných komunikačních nástrojů ČF v podobě sociálních sítí, digitálních médií či vizuální identity. Dotazníkové šetření se zabývá vlivem komunikačních nástrojů na rozhodovací procesy posluchačů, jejich vnímání způsobu komunikace ČF a následný dopad na návštěvnost koncertů. Výzkum je zaměřen na období tří koncertních sezon 2018/2019- 2020/2021. Výsledkem práce je propojení tématu podstaty strategické komunikace v kulturním prostředí, způsob vnitřní a vnější komunikace ČF a užití komunikačních nástrojů...
Srovnání strategické komunikace vesmírných agentur NASA a ESA
Thein, Filip ; Poliaková, Karolína (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozdíly v komunikaci mezi americkou vesmírnou agenturou NASA a jejím evropským protějškem ESA. Teoretická část se zaměřuje na komunikaci astronomie, historický vývoj agentur, a spolupráce s dalšími národními a soukromými subjekty. V praktické části je zmapovaná přímá komunikace NASA a ESA s veřejností. Cílem práce je porovnat rozdíly ve strategické komunikaci vesmírných agentur a nalézt klíčové komunikační aspekty. Výzkum prováděný komparativní metodou a tematickou analýzou odhaluje, v čem se komunikace evropské a americké agentury liší. V rámci interpretace dat jsou výsledky vztaženy na organizační strukturu, historii agentur, deklarované hodnoty a financování.
Profil PR profesionálů v České republice
Kaclová, Markéta ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Cílem práce je popsat demografii českých PR profesionálů, zjistit vzdělání těchto pracovníků, profesi, ze které do public relations přišli, jejich pracovní náplň. Poslední výzkumnou otázkou je pak spokojenost s volbou profese a názory na podmínky úspěchu v této profesi. Práce je založená na anonymním online dotazníkovém šetření, kterého se na podzim 2022 zúčastnilo 463 PR profesionálů z České republiky. Vzorem pro dotazník byla pravidelná šetření britské CIPR State of the Profession a evropský dotazník European Communication Monitor. Na základě dat bylo zjištěno, že věkový průměr českých komunikačních profesionálů je 40 let, 87 % z nich má vysokoškolské vzdělání, více než polovina z nich v oboru sociálních věd. Většina dotazovaných přišla do PR z jiné oblasti, nejčastěji z médií, pro čtvrtinu pracovníků je práce v PR první profesí. Nehledě na pozici i roky zkušeností jsou nejčastější aktivitou všech PR profesionálů vztahy s médii, na druhém místě tvorba komunikačních strategií a třetí nejčastější je práce s textem. Většina dotazovaných se věnuje PR z více než 60 % svého úvazku. Pokud je jejich pozice doplněna další rolí, pak jde o marketing. Mezi respondenty bylo 60 % procent žen, i na vyšších pozicích se častěji věnují technickým činnostem (ve smyslu Grunig, 2013) a pohybují se v nižších příjmových...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.