Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce začínajících učitelů s dalšími učiteli
Procházková, Daniela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi začínajícími pedagogy na prvním stupni základní školy s ostatními kolegy, jejich vzájemnou podporou a také vztahy na pracovišti, které výrazně ovlivňují celkový chod školy. V první kapitole teoretické části je popsána osobnost učitele a jeho profesní vývoj. Další kapitoly popisují začínajícího učitele, jeho podporu od vedení a uvádějícího učitele. V teoretické části je také popsána spolupráce učitelů, nejčastější formy spolupráce a role vedení při spolupráci učitelů. Cílem výzkumu v empirické části je zjistit, jak začínající učitelé vnímají podporu v jejich začátcích učitelské profese a také jak vnímají spolupráci a vztahy na škole, kde začali svou pedagogickou praxi.
Komparace párové výuky v kontextu vyučovacího procesu ve vztahu k PedF UK a 1. stupně ZŠ.
Haškovcová, Martina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou párového vyučování mezi učiteli. Hlavním cílem je zmapování výhod a úskalích této výuky. Zaměřuje se na širší specifika párové výuky, které následně porovnává v prostředí základní a vysoké školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V úvodních kapitolách první části je nahlíženo na danou problematiku z hlediska teoretického, tj. popisují model párového vyučování. Teoretická část dále vymezuje jeho základní klíčové principy, především za jakých podmínek funguje a jaké přináší výhody pro žáky, studenty a učitele. Zaměřuje se na předpoklady správného fungování, kooperativní vyučování a věnuje se možným modelům spolupráce mezi dvěma učiteli. Práce také zmiňuje, jaký vliv má párová výuka na kvalitu profesního rozvoje budoucích učitelů. Praktická část je koncipována jako kvalitativní výzkum. Toto šetření je provedeno za využití strukturovaného rozhovoru s pedagogy základní a vysoké školy, kteří učí v tandemu. Získaná potřebná data jsou analyzována metodou tzv. otevřeného kódování, které nám pomůže odpovědět na výzkumné otázky vedoucí k dosažení hlavního cíle této práce. Praktická část tedy mapuje možnosti a limity párové výuky a shledává společné zákonitosti a odlišnosti funkční výuky párového vyučování na ZŠ a VŠ. Za použití výše zmíněných metod...
Spolupráce učitelů na malotřídní základní škole: případová studie
Plavcová, Eliška ; Pěnička, Jaroslav (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
v českém jazyce ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je analýza a následný popis toho, jak probíhá spolupráce mezi pedagogickými pracovníky na vybrané malotřídní škole, jakým způsobem funguje spolupráce v praxi. Teoretická část této práce se věnuje charakteristice malotřídních škol na našem území, dále se zaměřuje na osobnost učitele, na prostředí a klima, ve kterém pedagogičtí pracovníci spolupracují. V poslední kapitole teoretické části uvádím spolupráci jako téma. Jsou zde definovány základní pojmy, které se spoluprací mezi pedagogickými pracovníky na malotřídní škole souvisí. Mezi takové pojmy patří malotřídní škola, osobnost učitele, profesní rozvoj, klima a prostředí školy, spolupráce. V teoretické části je zmíněna spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem, protože v dnešní době je asistent nedílnou součástí pedagogického sboru. Empirická část práce obsahuje případovou studii vybrané malotřídní školy, jak na této škole konkrétně spolupráce probíhá. V práci se využívají tyto metody sběru: pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření. Následuje analýza získaných dat a vyhodnocení situace. Tento výzkum ukázal zajímavé výsledky, v empirické části se využívají poznatky z teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA klima školy, učitelský sbor, vedení, spolupráce učitelů, malotřídní škola
Meziškolní hospitace jako forma kolegiální podpory učitelů
Garguláková, Alena ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se ve své teoretické části věnuje možnostem profesního rozvoje učitelů na 1. stupni základních škol. Těžiště je kladeno na formy kolegiální podpory učitelů, s důrazem na meziškolní hospitace, jakožto praktický rozvoj učitelů přirozeným způsobem. Představen je zde také projekt kolegiální podpory v inovativním programu Začít spolu, který již na mnoha školách funguje. V části empirické bude představen projekt kolegiální podpory učitelů, do kterého se zapojili učitelé z různých typů škol, a kteří se zúčastnili meziškolní hospitace. Prevýzkumem byly polostrukturované rozhovory o očekávaném průběhu, následně proběhl experiment, který byl při zaznamenaných rozhovorech zhodnocen a zanalyzován. Podpůrným prostředím byly webové stránky, které vznikly pro tento účel. KLÍČOVÁ SLOVA kolegiální podpora, profesní rozvoj, spolupráce učitelů, standard kvality učitele, supervize, mentoring, učící se komunita, hospitace
Bilingvní výuka v mezinárodní škole
Koubová, Monika ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá bilingvní výukou v rámci mezinárodní školy. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem je bilingvní výuka na mezinárodní škole organizována, jaká jsou specifika této výuky, její pozitiva a negativa. V teoretické části budou na základě odborné literatury charakterizovány pojmy bilingvismus, bilingvní výuka a mezinárodní škola. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém prostřednictvím případové studie detailně popisuji organizaci bilingvní výuky na dvou pražských mezinárodních školách. Jako metody výzkumu jsem zvolila analýzu dokumentů a hloubkový rozhovor s učiteli vyučujícími v bilingvním programu na těchto školách. Výsledkem této práce je analýza dat z dokumentů a hloubkových rozhovorů, a na základě této analýzy stanovuje doporučení pro zefektivnění bilingvní výuky. KLÍČOVÁ SLOVA bilingvismus, výuka cizích jazyků, cizojazyčné vzdělávání, mezinárodní škola, bilingvní výuka, spolupráce učitelů
Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální
Mikšovská, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Abstrakt Diplomové práce Bc. Eva Mikšovská Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální Collegiality and cooperation of teachers in basic special school Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na kolegialitu a spolupráci učitelů s cílem zmapování jejich aktuálních možností a potřeb v této oblasti. Zároveň na základě získaných poznatků přispět k lepšímu porozumění, zlepšování a rozšiřování spolupráce a kolegiality učitelů. Teoretická část práce pojednává o spolupráci obecně, vymezuje základní pojmy. Přináší informace o typických podobách a formách spolupráce ve školním prostředí, spolupráci učitelů v českých základních školách. Zabývá se také faktory usnadňujícími spolupráci, instrumenty pro rozvoj spolupráce pedagogů a rolí vedení škol při spolupráci. Popisuje osobnost učitele, jeho kompetence, prostředí a organizaci základní školy speciální. Empirická část práce zjišťuje konkrétní úroveň kolegiality a spolupráce učitelů v Základní škole speciální Kolín. Klíčová slova: kolegialita, spolupráce, učitel, základní škola speciální, kolega, formy spolupráce, spolupracující škola, osobnost učitele, kompetence učitele, spolupráce učitelů, školní prostředí

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.