Název:
Spolupráce začínajících učitelů s dalšími učiteli
Překlad názvu:
Cooperation between beginning teachers and other teachers
Autoři:
Procházková, Daniela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi začínajícími pedagogy na prvním stupni základní školy s ostatními kolegy, jejich vzájemnou podporou a také vztahy na pracovišti, které výrazně ovlivňují celkový chod školy. V první kapitole teoretické části je popsána osobnost učitele a jeho profesní vývoj. Další kapitoly popisují začínajícího učitele, jeho podporu od vedení a uvádějícího učitele. V teoretické části je také popsána spolupráce učitelů, nejčastější formy spolupráce a role vedení při spolupráci učitelů. Cílem výzkumu v empirické části je zjistit, jak začínající učitelé vnímají podporu v jejich začátcích učitelské profese a také jak vnímají spolupráci a vztahy na škole, kde začali svou pedagogickou praxi.The diploma thesis deals with the cooperation between beginning pedagogues and other colleagues at the primary school also with mutual support between them and also with workplace relationships which effects working of the whole school. In the first chapter of the theoretical part, the teacher's personality and his professional development are described. The following chapters describe the beginning teacher, his support from the management and the introducing teacher. The theoretical part also describes the cooperation of teachers, the most common forms of cooperation and the role of management in cooperation between teachers. The aim of the research in the empirical part is to find out how beginning teachers perceive support in their beginnings of the teaching profession, as well as how they perceive cooperation and relationships at the school where they began their teaching practice.
Klíčová slova:
podpora začínajících učitelů; první roky v praxi; spolupráce učitelů; uvádějící učitel; začínající učitel; beginning teacher; first years in practice; introducing teacher; support for beginning teachers; teacher collaboration