Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zázemí identity
Kleinerová, Zuzana ; Kleinerová, Klára (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce Zázemí identity / Za zemí identit je sérií akcí ve kterých usiluji o nalezení harmonie mezi kouzlem umění a života. Rozhodla jsem se iniciovat situace, „performance“ zprostředkovávající autentické, silné prožitky. V sebereflexivním pojetí inklinuji k performanci spjaté s životem. Vycházím ze své performanční praxe, ve které se síla a autenticita projevila především ve výměně energií mezi divákem a performerem. Začala jsem si stanovovat ideální podmínky performance za kterých by mohlo k této výměně a autentickému prožitku dojít. Podmínky pro vztah vzájemného prožívání situace „performera“ a „diváka“. V listopadu roku 2015 vznikl plán na sérii „autentických performancí“. Společné utváření „performančního“ počinu jsem ukotvila v konceptu identity, která je nekonečně formována ve vztazích a je nikdy nekončícím procesem vyjednávání. S obrazy vysněných setkání se ve jménu autentičnosti vystavuji anonymitě veřejného prostoru a čekám na moment svojí identifikace. Tím je moment, kdy si mě osoba, „divák“, který již mojí součástí je v rámci určité sociální role, všimne. Zasahuji do jeho každodennosti a svým způsobem ji získávám pro svou akci. To každodennost mnou zvoleného „diváka“ akci dotváří. Je zasazena do kontextu jeho života a stává se kompletní. V průběhu realizace se mi naskytla příležitost vystavovat v Palais de Tokyo. S vědomím významu takové příležitosti pro rozvoj vlastní umělecké kariéry jsem ji přijala jako výzvu postavit se čelem k podmínkám instituce, které jsou v naprostém rozporu s těmi, které jsem si dříve sama stanovila. V roli diváka jsem ve jménu věrnosti svým dosavadním zásadám v galerii chtěla být neviditelná a svou přítomnost se snažila utajit před skupinou, se kterou jsem měla možnost vystavovat. Východiskem poslední částí je nutnost. Poslední částí je obhajoba. A cíl: mít titul. V Brně, v prostoru Malé Ameriky mám 19. 5. zprostředkovat autentické prožitky z uplynulých situací, kterých je k dnešnímu dni (20. 4.) třiatřicet...
Lázně +
Svoboda, Marek ; Foretník, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Lázně jsou koncipovány na principu jeviště a hlediště, kde se návštěvník stává buď aktérem, nebo pozorovatelem; hercem, nebo divákem. Fragmentováním jednotlivých „dějství“ aktivních činností prostřednictvím pečlivě naprogramovaných míst pozorování a průhledů dochází k potřebnému vytvoření napětí mezi aktérem a pozorovatelem. „Příběh“ je odkrýván postupně a k jeho pochopení je nutný pohyb navrženým prostorem a střídání jednotlivých „hledišť“. Dosažení komplexního vjemu diváka je spojeno s nutností procházení prostorem lázní. Dějství se opakuje. Z diváka se stává herec a z herce divák. Tělo je v pohybu a duševní pochody jsou odrazem pozorování pohybových akcí.
(Ne)pohyblivé obrázky hororu. Narativní a stylistická funkce fotografie (nejen) v hororovém filmu.
KRATOCHVÍLOVÁ, Lenka
Cílem práce je otevřít otázku o roli a použití fotografie v hororovém filmu. Práce v prvním kroku bude nastiňovat žánr hororu a ukazovat jej v různých druzích umění. V druhém kroku se práce bude soustředit na hororový film, bude uvedena jeho krátká historie, co diváka na hororu přitahuje a charakteristika hororového filmu. Ve třetím kroku se práce bude zabývat funkcí fotografie jako důležitého prvku v naraci filmu. Přirozeně bude zmíněna i stylistická funkce, kdy fotografie funguje jako trik. Všechny funkce fotografie budou ukázány v příkladech hororových a nehororových filmů.
Video instalace / prostorová instalace
Leisnerová, Hana ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Na počátku práce řeším pojmy instalace a video instalace z teoretického hlediska. Po určení významů je dále rozvíjím v kontextu své tvorby. Těžiště celé práce spočívá v projektu s názvem 232 712 kroků, jehož námětem je cesta. Výtvarný projekt dělím na tři aspekty, jimiž jsou prožitek, dokument a instalace, na které nahlížím nejen ze subjektivního hlediska, ale doplňuji jej také o příklady z oblasti umění. V didaktické části diplomové práce se dotýkám pojmu projekce a způsobu jejího záznamu, vždy však z trochu jiné perspektivy. Klíčová slova: cesta, prožitek, dokumentace, fotografie, instalace, prostor, galerijní prostor, divák
Vztah mezi literárním dílem a jeho filmovou adaptací v představách žáků ZŠ
DOBROVOLNÁ, Kristýna
Současná doba zapříčinila rychlý rozvoj technologií, díky kterým můžeme k výuce snadno využít filmy (filmové adaptace literárních děl) nebo hudbu (soundtracky). V diplomové práci se budu věnovat filmovým adaptacím literárních děl a specifikům filmových adaptací určených dětskému divákovi. Zaměřím se také na jejich didaktické využití. V praktické části budu pomocí mnou sestavených dotazníků zjišťovat, zda se děti považují za čtenáře, diváky nebo za obojí. Zda jsou si žáci vědomi rozdílů mezi knihou a její adaptací, případně jakých rozdílů jsou si vědomi, a jestli je tedy možné najít souvislost mezi jejich vztahem ke čtenářství a diváctví.
Divadlo F. X. Kalby
Zaplatílková Hutařová, Vanda ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá působením mladého uměleckého souboru, který si říká Divadlo F. X. Kalby a vznikl jako neoficiální odnož libereckého Divadla F. X. Šaldy. Cílem práce je vytvořit komplexní portrét této skupiny, proto jsem práci rozdělila na tři části. V první z nich jsem se zabývala vznikem a obecnou charakteristikou Divadla F. X. Kalby, v druhé tvorbou skupiny a jejími specifiky a ve třetí se pokouším nalézt typického diváka a vysledovat, jak si jej soubor získal a jak s ním komunikuje. K vytvoření profilu Divadla F. X. Kalby jsem získávala informace prostřednictvím interview s herci, z internetových a novinových recenzí a zpráv, z publikace DIVADLO FXKALBY sestavené fotografem a novinářem Romanem Dobešem, ze scénářů a nahrávek poskytnutých souborem, pomocí vlastního dotazníku pro diváky umístěného na Facebooku či zasílaného emaily, a také z diskuze s dramaturgem Šaldova divadla Michalem Syrovátkou. Získaný materiál jsem pak srovnávala s odbornou literaturou věnující se především formám soudobého divadla. Klíčová slova: Divadlo F. X. Kalby, oblastní divadlo, generační divadlo, způsob inscenování, divák
Umění jako sociální intervence
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Peroutková, P.: Umění jako sociální intervence. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 s. (Příloha: cd s video- dokumentací) Předmětem diplomové práce je teoretická studie tématu sociální intervence v umění s ověřením možnosti jeho didaktického uplatnění ve výtvarné výchově. Nejprve je zde nastíněna základní problematika a otázky související se sociálními intervencemi, zejména s participativním uměním. Ty jsou dále prezentovány na rozmanitých konkrétních ukázkách umělecké praxe z české i světové umělecké scény po roce 1990. Jejich společným tématem je jídlo, které se objevuje v uměleckých sociálně angažovaných projektech napříč celou škálou odlišných přístupů a strategií. Následně je využito jako hlavní motiv i v didaktickém projektu a vlastní výtvarné realizaci. Práce také poukazuje na společné průsečíky zkoumaných uměleckých strategií a pedagogického působení. Téma sociální intervence a participace je uplatněno v realizovaném didaktickém projektu na gymnáziu a ve vlastním výtvarném zpracování, které jsou v kontextu celé práce reflektovány.
Role diváka během velké divadelní reformy
Vodehnalová, Petra ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Práce se věnuje roli a pozici diváka v období velké divadelní reformy. Uvádí fenomén diváka do historických souvislostí a mapuje jeho nové postavení a proměny, jimiž na přelomu 19. a 20. století procházel. Popisuje nejvýznamnější změny v architektuře divadla a scénografii, které roli diváka ovlivnily a pozměnily. Dále práce uvádí na příkladech významných inscenátorů a jejich divadel, případně studií, názorové posuny ve sporu o míru aktivity diváka. Kromě názorů reformátorů, kteří své myšlenky uplatňovali rovnou v praxi, jsou do práce zahrnuty i názory vybraných divadelních nebo literárních teoretiků daného období. Klíčová slova: divák, velká divadelní reforma, divadelní studio, aktivní divák, pasivní divák

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.