Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza spokojenosti zákazníků cestovní kanceláře a návrhy na její zlepšení
Svoboda, Lukáš ; Pšenička, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na zvýšení spokojenosti zákazníků cestovní kanceláře. Spokojenost zákazníků je klíčovou součástí pro udržení tržní pozice, dobrého jména společnosti a její růst. Spokojenost klientů je obzvláště důležitá v oblasti služeb, kam cestovní kancelář patří. Na základě dotazníkového šetření mezi zákazníky s využitím techniky NPS a modelu KANO jsou navržena opatření pro její zvýšení. Pomocí šetření mezi zákazníky jsou také získány podněty ke zlepšení propagace společnosti.
Zhodnocení kvalitativního přínosu rozvojového projektu spolufinancovaného z finančních fondů EU
Pšenička, Martin ; Novák, Michal (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce v první části se zaměřuje na teoretický popis regionální politiky Evropské unie, způsob, jaký se vyvýjela a na popis cílů, které měla v jednotlivých programovacích obdobích. V této časti práce je také popsáno, z kterých fondů Evropské unie čerpají prostředky jednotlivé cíle. Dále zde vymezuji všechny operační programy, na základě kterých lze čerpat finanční prostředky pro poskytování dotací z těchto fondů. U konkrétního projektu spolufinancovaného ze zdrojů Evropské unie uvádím ekonomický rozbor projektu a za pomoci dotazníkového šetření také provádím zhodnocení kvalitativního přínosu projektu pro rozvoj regionu.
Zhodnocení kvalitativního přínosu rozvojového projektu spolufinancovaného z finančních zdrojů fondů EU
Pšenička, Martin ; Novák, Michal (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce v první části se zaměřuje na teoretický popis regionální politiky Evropské unie, způsob, jaký se vyvýjela a na popis cílů, které měla v jednotlivých programovacích obdobích. V této časti práce je také popsáno, z kterých fondů Evropské unie čerpají prostředky jednotlivé cíle. Dále zde vymezuji všechny operační programy, na základě kterých lze čerpat finanční prostředky pro poskytování dotací z těchto fondů. U konkrétního projektu spolufinancovaného ze zdrojů Evropské unie uvádím ekonomický rozbor projektu a za pomoci dotazníkového šetření také provádím zhodnocení kvalitativního přínosu projektu pro rozvoj regionu.
Motiv psaní a podepsání ve hrách Václava Havla
Toyoshima, Minami ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
(česky) V hrách Václava Havla se často vyskytují motivy zápasu hlavních postav o psaní či podepisování. Charakteristikou těchto motivů je to, že se postavy tváří v tvář záplavě zacyklených projevů, které postrádají obsah sdělení, bezradně a marně snaží nalézt autentický jazyk v psané podobě. Také stojí za zmínku fakt, že postavy, které zápasí o psaní či podepisování, mají autobiografické rysy: Eduard Huml v Ztížené možnosti soustředění, Vaňek v Audienci a Leopold Kopřiva v Largu desolatu čelí situaci, v níž se snaží psát a podepisovat, nebo naopak obojí odmítají. Tyto motivy zřejmě pocházejí z autorovy zkušenosti. V této diplomové práci bude autorka analyzovat motivy zápasu o psaní či podepisovaní ve třech výše uvedených hrách. Cílem analýzy není jen objasnit, jaké aspekty činnosti psaní a podepisování slouží poetice her, nýbrž i ukázat souvislosti mezi motivy v hrách a autorovými životními zkušenostmi v pozadí vzniku her.
Somatic principles and their use in contemporary dance performance
Baková, Simona ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Polochová, Markéta (oponent)
Magisterská diplomová práca sa zaoberá somatickými metódami, ktoré používajú tvorcovia v oblasti súčasného tanca. Práca sa zameriava predovšetkým na somatické princípy, ktoré sú aktívnou súčasťou tréningu, prípravy a tvorivej práce performera. Cieľom práce je popísať tieto metódy, ich konkrétne využitie a pozitívny prínos, ktorý v súčasnej tanečnej tvorbe prinášajú.
Jeffrey Hatcher: Možnosti dramatizace a adaptace
Zamazalová, Kateřina ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Navzdory věhlasu, kterého se ohijskému rodákovi Jeffreymu Hatcherovi dostalo na americkém kontinentě, je tento dramatik českému publiku poměrně neznámý. Z jeho značně obsáhlého díla se na tuzemských scénách objevily pouze tři texty. Byly jimi: Picasso, Krás(k)a na scéně a Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Lze podotknout, že všechna výše uvedená díla jsou v určitém smyslu slova adaptací. Je ovšem nutné přiznat, že dramata Picasso a Krás(k)a na scéně se pouze volně inspirují historickými příběhy, které autorovi posloužily pro jeho vlastní umělecké záměry. Jako skutečnou adaptaci můžeme nicméně označit Hatcherovo dílo Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Skutečnost, že se tento text pojí s dílem jiného autora, v tomto případě novelou Roberta Louise Stevensona, není v rámci tvorby probíraného dramatika ničím neobvyklým. Adaptace (popřípadě dramatizace) v ní totiž hrají zásadní roli. Z tohoto důvodu se v diplomové práci zamýšlím nad způsobem, jakým zmiňovaný dramatik přistupuje k textu předlohy a jak jej přetváří. Blíže se plánuji věnovat zejména textům A Confederacy of Dunces (podle stejnojmenného románu Johna Kennedyho Toola), Compleat Female Stage Beauty (vlastní text, který autor adaptoval pro filmový snímek), Dr. Jekyll & Mr. Hyde (podle zmiňovaného Stevensonova románu Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde), To Fool the...
Phenomenon Na koho to slovo padne (25 years of production)
Šupšaková, Viktória ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Bakalárska práca sa v prvej rade pozrie na fenomén Na koho to slovo padne. Inscenácia, ktorú naštudovala pätica slovenských hercov v rámci ich štúdia na VŠMU, ktorí s touto inscenáciou od roku 1998 slávia úspech nielen po celom Slovensku, po ktorom pravidelne jazdia na zájazdy, ale aj v zahraničí, kde hosťujú, predovšetkým pre krajanou. Túto inscenáciu neskôr do svojho repertoáru zaradilo bratislavské Divadlo Astorka Korzo '90 a býva pravidelne vypredaná. Ďalej sa analyzuje divadelná hra maďarského spisovateľa Gábora Görgeyho, s ktorou v roku 1969 odštartoval svoju kariéru dramatika. V maďarčine nesie názov Komásszony, hol a stukker? v slovenskom aj českom prostredí je známa ako Na koho to slovo padne. V ďalšej časti sa práca venuje naštudovaní tohto textu. Cieľom tejto práce by malo byť zistenie, čo stojí za touto úspešnou inscenáciou, za týmto fenoménom, ktorý je aj po 500 reprízach a 25 rokoch svojej existencie stále tak obľúbený medzi divákmi. Kľúčová slová: Gábor Görgey, Na koho to slovo padne, analýza, dráma, inscenácia, groteska, absurdné dráma, Divadlo Astorka Korzo '90, Slovensko
Irská Performance Poetry Stephena Jamese Smitha
Schmidtová, Aneta ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Polochová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu performativní poezie. Soustředí se na historické souvislosti současného fenoménu, stejně jako na jeho formy. Využívá k tomu osobní vhled konkrétního irského básníka Stephena Jamese Smitha. Zkoumá, jakým způsobem performativní poezie reflektuje tradici orálního básnictví ve formální i obsahové rovině. V rámci obecného kontextu se pak zaměřuje na konkrétní aspekty tvorby S. J. Smitha plynoucí z jeho osobní výpovědi stejně jako z analýzy jeho básně a jejích vícero forem. Klíčová slova: performativní poezie, Stephen James Smith, oralita a text, dada, Beat, slam, bardská poezie, fílid, W. B. Yeats, Dublin You Are, multimediální poezie
Sláva Daubnerová's Performances
Kačurová, Klára ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Polochová, Markéta (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorbou umelkyne Slávy Daubnerovej, ktorá má široké pole pôsobenia, avšak v tomto texte sa zaoberám jej performanciami. Jej tvorbu skúmam v kontexte slovenskej feministickej réžie, ale aj jej vývoja. Zároveň sa práca snaží o vymedzenie jej tvorby ako takej. Snaha o začlenenie sa prejavuje cez prácu s teoretickými textami, primárne Estetikou performativity Eriky Fischer-Lichte, v ktorých hľadám oporu a vyčlenenie danej divadelnej tvorby. Daubnerovú vkladám do kontextu postdramatickej réžie, kde si pomáham Lehmannom. Vyčleňujem herné pole, používané znaky a prvky, konkretizujem divákovu funkciu v performanciách. Následne sa v práci nachádzajú kapitoly, ktoré bližšie rozoberajú jednotlivé performancie. Konkrétne sa jedná o Cells, Hamletmachine, M.H.L. a záverečné dielo Masterpiece. V týchto častiach nejde o vysvetlenie dejovej línie, primárne sa snažím poukázať na používanie jednotlivých divadelných prvkov, a ich pole pôsobenia, na základe teórie Fischer-Lichte, o ktorú sa práca opiera. Kľúčové slová: Performancia, Sláva Daubnerová, performerka, slovenská feministická réžia, divadlo 21.storočia, postdramatické divadlo
Žena v černém: Analýza hororového žánru a prvků způsobujících napětí v různých uměleckých médiích (divadlo, kinematografie)
Holečková, Veronika ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podobám, projevům a prvkům hororového žánru ve zvolených uměleckých médiích, kterými jsou literatura, divadlo a film. Ke zkoumání různorodých aspektů a projevů tohoto žánru byla zvolena forma analýzy konkrétních uměleckých děl reprezentujících jednotlivá média. Základem je literární předloha autorky Susan Hillové Žena v černém (1983), z níž následně vzešla díla reprezentující zvolená média: stejnojmenná divadelní inscenace (2017) v režii Adama Doležala z Městského divadla v Kladně, která byla vytvořena na základě divadelní adaptace (1987) Stephena Mallatratta a stejnojmenná filmová adaptace (2012) v režii Jamese Watkinse vytvořená na základě scénáře (2012) Jane Goldmanové. Následným porovnáním výsledků jednotlivých analýz se tato bakalářská práce pokusí nabídnout srovnání a vhled do fungování aspektů hororového žánru v těchto uměleckých médiích. Klíčová slova Hororový žánr, Žena v černém, Susan Hill, Adam Doležal, Stephen Mallatrat, literatura, divadlo, analýza, napětí, horor

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 PŠENIČKA, Martin
2 Pšenička, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.