Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 299 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Biofeedback a jeho použití
Dvořák, Jiří ; Hrozek, Jan (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Cílem práce je popsat obecné typy biologické zpětné vazby užívané k terapeutické léčbě některých psychosomatických nemocí. Popis se následně zaměřuje zejména na nápravu lehkých mozkových dysfunkcí pomocí EEG biologické zpětné vazby. Konkretizují se vlastnosti a technické požadavky na tuto terapii, jejíž názorný princip v závěru práce prezentuje aplikace EEG biofeedback, navržená ve vývojovém prostředí LabView 7.1 s pomocí přístrojového vybavení MP35 a NI USB-6221.
Riziko vzniku specifických vývojových poruch učení u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností
Petrusová, Adéla ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizik vzniku specifických poruch učení na základě deficitů dílčích funkcí u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Práce se zaměřuje na identifikaci a porovnání zjištěných deficitů dílčích funkcí. Tyto deficity analyzuje a v závěru posuzuje možná rizika, která lze očekávat v souvislosti s osvojováním školních dovedností. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsána terminologie, jež se úzce váže k narušené komunikační schopnosti. Dále je v práci definována a objasněna terminologie specifických poruch učení, jejich členění a souběžně jsou popsány deficity dílčích funkcí, které se k nim vztahují. V praktické části je popsán průběh vlastního šetření, je provedena analýza zjištěných výsledků. Kvalitativní výzkum byl realizován v prostředí předškolního zařízení, se souhlasem zákonných zástupců zúčastněných dětí byly zpracovány jednotlivé anamnézy. Následně byla aplikována diagnostická metoda od B. Sindelárové, bylo provedeno její vyhodnocení a porovnání s ostatními jednotlivci. Souběžně se práce pokouší o srovnání s výsledky, jež jsou na podobné téma publikovány v dostupné literatuře. V závěru nabízí možnosti včasné reedukace dětí, které jsou v riziku školního neúspěchu v důsledku...
Specifické poruchy učení u žáků středních škol
Křivánková, Sára
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními poruchami učení na středních školách. Teoretickou část tvoří vymezení terminologie a objasnění jednotlivých po-ruch učení. Součástí je také diagnostika a reedukace specifických poruch učení. Teoretická část je zpracována na základě informací z odborných zdrojů ke studované problematice. Praktickou část tvoří průzkumné šetření zaměřené na jedince se specifickou poruchou učení. Založené na kvalitativním přístupu vypracováním tří kazuistik. Průzkumné šetření je založeno na metodě polostrukturovaného hloubkového rozhovoru a pozorování. Průzkum také čerpá z jednotlivých dokumentů respon-denta jako je individuální vzdělávací plán či doporučení z pedagogicko-psychologických poraden. Hlavním cílem je zjištění, jak žáci se specifickou poru-chou učení zvládají požadavky na studium. Další oblastí je zjištění, co žákům při studiu pomáhá a co naopak je zatěžuje. Jakým způsobem jim jsou nápomocni uči-telé a jak sami vnímají jejich specifickou poruchu učení. Jaké mají žáci vztahy se svými spolužáky a jak vnímali přechod ze základní na střední školu.
Vliv pohybové aktivity na žáky s SPU na 1. st. základní školy (dle par. 16)
Vatľaková, Veronika ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Vliv pohybové aktivity na žáky s SPU na 1. stupni základní školy (dle par. 16) předkládá čtenářům základní informace a vhled do problematiky specifických poruch učení. Diplomová práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola je věnována definicím a příčinám specifických poruch učení. Je zde také vymezeno vzdělání a legislativní rámec v České republice. Druhá kapitola se věnuje přístupům a reedukacím jednotlivých specifických poruch učení. Text samotné třetí kapitoly rozebírá rozvoj pohybu jako důležité složky života a podrobněji popisuje jednotlivé terapeutické aktivity aplikované na základní škole. Cílem diplomová práce je pomocí aplikace souboru hudebně-pohybových aktivit na podporu jemné a hrubé motoriky ovlivnit kvalitu výuky. Výzkum je v praktické části diplomové práce realizován pomocí kvalitativního výzkumného šetření a je popsán ve čtvrté kapitole. Závěr práce uvádí hodnocení pozorovaných oblastí, ve kterých žáci selhávají a ve kterých došlo vlivem aplikace hudebně-pohybových aktivit ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dysgrafie, dyslexie, pohybová aktivita, jemná a hrubá motorika
Analýza učebnic německého jazyka z hlediska potřeb žáků se specifickými poruchami učení
PUKLICKÁ, Vendula
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu učebnic německého jazyka od nakladatelství: Fraus (Deutsch mit Max), Hueber (Beste Freunde, Momente), Klett (Klett Maximal interaktiv) a Polyglot (Macht mit!), které jsou zkoumány z hlediska potřeb žáků se specifickými poruchami učení. Přičemž nejvíce pozornosti je věnováno vizuální podobě těchto učebnicových souborů. Diplomová práce nejen hodnotí vizuální kritéria učebnicových souborů, která jsou pro žáky se specifickými poruchami učení rušivá, ale zabývá se i projevy jednotlivých specifických poruch učení. V teoretické části je také poukázáno na to, jak specifické poruchy učení ovlivňují osvojování německého jazyka a následně je navrženo doporučení, jak pracovat s žáky se specifickými poruchami učení ve výuce německého jazyka.
Způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjímečností
Wagnerová, Lucie ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjimečností učitelem na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké konkrétní metody využívají učitelé pro identifikaci žáků s dvojí výjimečností. Zda využívají dostupné identifikační metody pro pedagogy, nebo mají své vyzkoušené postupy pro identifikaci této skupiny nadaných žáků. Cílem je také zjistit, jak probíhá spolupráce učitelů a odborníků školního poradenského pracoviště při identifikaci dvakrát výjimečných žáků. Teoretická část obsahuje charakteristiku základních pojmů jako je nadání, dvojí výjimečnost, identifikace, metody identifikace, specifické poruchy učení. Nadání se může vyskytovat s různými druhy handicapů, tato práce se zaměřuje na kombinaci nadání se specifickými poruchami učení, která se ve školách (účastnících se výzkumu) objevuje nejčastěji. Proto jsou v teoretické části popsány specifické poruchy učení. Dále jsou představeny základní typy identifikačních pedagogických metod a některé druhy psychologických testů pro identifikaci rozumových schopností žáka. Empirická část je řešena metodou případové studie. Předmětem této studie jsou dvě základní školy, kde na prvním stupni působí učitelky, které vyučují nebo vyučovaly žáky s dvojí výjimečností. S těmito učitelkami probíhaly polostrukturované...
Jedinci s dyslexií v adolescentním a dospělém věku a jejich pohled na život se specifickou poruchou čtení
Krejčí, Sabina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje jedincům s dyslexií v adolescentním a dospělém věku, jejich pohledu na svůj život se specifickou poruchou čtení. Konkrétně mapuje projevy dyslexie v kontextu osobního a pracovního života. Teoretická část diplomové práce se věnuje terminologii týkající se specifických poruch učení, etiologii a také diagnostice právě poruch učení. V další části se práce věnuje konkrétní oblasti specifických poruch učení a tou je dyslexie - specifická porucha čtení. Velký prostor v této práci je věnován dyslexii u jedinců v adolescentním a také dospělém věku. Dále pracovnímu uplatnění osob s dyslexií a také osobnostním rysům, které se u jedinců se specifickou poruchou čtení objevují. Značný prostor v teoretické částí této diplomové práce je věnován skupině jedinců s dvojí výjimečností, tedy osobám s dyslexií, u kterých se současně objevuje určité nadání v oblastech, kde nedochází k projevu obtíží, které souvisí s dyslexií. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru. Dotazníkové šetření proběhlo pomocí online dotazníku, kterého se zúčastnilo přes osmdesát respondentů. Polostrukturovaný rozhovor byl realizován s osmi informanty ve věku od 18 do 57 let. Výsledky popisují konkrétní projevy dyslexie v adolescentním a dospělém věku a také...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 299 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.