Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.
Návrh vzdělávacího modulu
Lokvencová, Jana ; Zatloukal, David (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
V diplomové práci se zaměřuji na tvorbu projektu pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Projekt, jehož žadatelem je skutečná ZŠ a který má potenciál být podpořen z fondu EU, řeší aktuální situaci špatné čtenářské gramotnosti v ČR na základních školách. Smyslem práce je vytvořit kvalitní návrh vzdělávacího programu pro tuto cílovou skupinu nejen po stránce odborné ale i udržitelné.
Vzdělávání žáků se SVP z pohledu učitele SŠ
Weiss, Petr
Tato práce je zaměřená na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Cílem práce je poznat, popsat a interpretovat, jak ke vzdělávání těchto žáků přistupují jejich učitelé. Abychom se lépe orientovali v dané problematice, bude v první části práce představena základní terminologie a právní rámec uvedené problematiky. Dále budou stručně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení, od kterých se speciální vzdělávací potřeby žáků odvíjejí a následně bude nahlédnuto na možnosti podpory učitelům ze strany škol a jiných institucí. V závěru teoretické části se budu zabývat přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami z různých úhlu pohledu. V praktické části této práce popíšu výsledky průzkumného šetření, které bude provedeno kvalitativní metodou a jako její nástroj bude zvolen polostrukturovaný rozhovor. Získána data pak budou vyhodnocena a poté interpretována pomoci metody otevřeného kódování.
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Integrace dětí a mladých dospělých s mentálním postižením do společnosti z pohledu sociálních pracovníků
Lorenzová, Magdaléna ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Wirthová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem integrace dětí a mladých dospělých s mentálním postižením do společnosti z pohledu sociálních pracovníků. Sociální pracovníci mohou sehrávat důležitou roli v procesu integrace osob s mentálním postižením do společnosti. Práce se zaměřuje na jejich pohled na současný stav inkluze a sociálních služeb a na problémy, které v systému sociálních služeb vnímají. První část práce se zaměřuje na vysvětlení pojmů, které jsou v textu často používány, jsou popsány zákony, které se zmiňují o osobách s mentálním postižením. Dále jsou vysvětleny teoretické koncepty, z kterých práce vychází, především koncept liniových pracovníků a empowermentu. Dále jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky a metodologie práce. Výzkumná část představuje výsledky analýzy a hlavní zjištění výzkumu. Ve výzkumné části jsou uvedeny úryvky z rozhovorů, je poukázáno na problémy, které v systému sociálních služeb a v procesu integrace vnímají sociální pracovníci. Dále je popsán také přístup sociálních pracovníků k jejich klientům s mentálním postižením a také aktéři, kteří podle sociálních pracovníků hrají podstatnou roli v procesu integrace. Na závěr jsou propojeny výsledky analýzy s teoretickými východisky.
Možnosti využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v hodinách tělesné výchovy u žáků s pervazivní poruchou
Vyvialová, Kristýna ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Možnosti využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v hodinách tělesné výchovy u žáků s pervazivní poruchou. Cíle: Cílem práce je zkoumání možností využití piktogramů, jakožto metod alternativní a augmentativní komunikace (AAK), pro podporu komunikace žáků s poruchou autistického spektra (PAS) v hodinách tělesné výchovy (TV). Metodologie: Práce je založena na teoreticko-empirických metodách. V první fázi výzkumu byla vytvořena metodika SOP (slovo, obrázek, pohyb), využitelná pro testování i vedení TV u jedinců s poruchou komunikace. Ve druhé fázi byla metoda testována u souboru pěti studentů s PAS (věk 18-20 let, 2 ženy, 3 muži) studujících na střední škole speciální. Kvalitativní šetření zahrnovalo tyto metody sběru dat: třífázový test porozumění tělovýchovnému názvosloví, diagnostika nezávislými pedagogickými pracovníky v hodinách a participantní hodnocení výzkumníkem. Intervence spočívala v realizaci uceleného 4měsíčního programu rozvoje komunikačních schopností metodou SOP v hodinách TV s podporou v dalších hodinách. Ve třetí fázi výzkumu probíhalo dotazování učitelů na jejich zkušenosti, názory a potřeby v oblasti využívání metod AAK. Výsledky: V rámci práce byla vytvořena metodika SOP (slovo, obrázek, pohyb), kterou lze využívat pro testování i přímou práci v hodinách....
Implementace informačního systému ANDI do logopedické praxe
HOLAKOVSKÁ, Eva
Práce se zabývá rozvojem softwarového projektu ANDI, který pokrývá potřeby pro tvorbu a archivaci záznamů logopedické praxe. Práce se zabývá využitelností aplikačního softwaru ANDI pro širší skupiny zákazníků. Následuje kvalitativní výzkum, na jehož základě jsou vybrané subjekty představující možné archetypy potencionálních budoucích uživatelů. Na základě rozhovorů s těmito subjekty je sestaven seznam specifických požadavků, jejichž implementace rozšiřuje funkcionality systému a jeho praktickou využitelnost. V závěru práce je uvedeno zhodnocení z pohledu autorky a nastínění dalšího možného vývoje projektu, a to jak v rozšíření nové verze ANDI 2.0 do více samostatných logopedických praxí, tak pro navázání spolupráce s komerčním projektem Logapka.
Motivace ke studiu studijního programu speciální pedagogika
STRNADOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá motivací studentů ke studiu studijního programu speciální pedagogiky. Konkrétně se v práci autorka zaměřila na studenty z JCU, UJAKu, UPOLu, kteří studují první nebo druhý ročník. Cílem práce je odhalit, zda motivace studentů ke studiu je spíše vnitřní nebo vnější.
Transformace pobytových zařízení pro osoby s mentálním postižením
JEŽKOVÁ, Blanka
Tématem bakalářské práce je transformace pobytových zařízení pro osoby se zdravotním postižením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historický vývoj sociálních služeb, zejména na našem území. Dále je zde definována mentální retardace a její klasifikace. Tato část se věnuje také vzniku speciální pedagogiky. V neposlední řadě jsou zde kapitoly zabývající se samotnou transformací pobytových zařízení sociálních služeb a legislativními ustanoveními, které jsou s tímto procesem spojeny. Velká část je zde věnována Standardům kvality sociálních služeb, které jsou přílohou č. 2 Vyhlášky 505/2006 Sb., prováděcího předpisu k zákonu č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Cílem praktické části je zjistit, zda je péče v pobytových zařízeních pro osoby s mentálním postižením adekvátní a jak moc se během transformace změnila. Dalším cílem je zjistit, jak se změnilo vzdělávání zaměstnanců i klientů těchto služeb a jakou roli měli dříve a jakou mají dnes speciální pedagogové. Sběr dat proběhl pomocí polostrukturovaných rozhovorů a pozorování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.