Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tanec jako terapie
Tomášková, Kateřina ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na práci se skupinou dětských uprchlíků z Ukrajiny s využitím prvků tanečně-pohybové terapie. Teoretická část je zaměřena na představení informací o tanci obecně a jeho významu pro člověka od kmenových dob, jeho postupech a analýze pohybu podle Labanovy metodiky. Praktická část se zaměřuje na popis toho, jak projekt s uprchlíky vznikal a všechny aspekty související s jeho vývojem a realizací. Další část praktické části práce se zaměřuje na popis chování skupiny svědků a jejich vývoj v době, kdy se skupina setkávala.
Problematika zdravých vrstevnických vztahů v rámci/kontextu společného vzdělávání na druhém stupni ZŠ
AMORTOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá problematikou vrstevnických vztahů v rámci společného vzdělávání ? inkluzi, na druhém stupni základní školy. Školní prostředí je velmi důležitý a významný činitel, který pomáhá při přechodu z dětské závislosti na dospělých a vede k samostatnosti a odpovědnosti. Významným článkem a součástí je zde třídní učitel a spolužáci, kteří společně utváří klima třídy i klima školy. Nedílnou součástí je i asistent pedagoga. Cílem mé práce je přiblížit situace, jak se cítí žák v období pubescence ve školním prostředí a v kolektivu, jenž má diagnostikovanou lehkou mozkovou poruchou a jakým způsobem ho vnímají jeho vrstevníci.
Metody a techniky práce se skupinou osob se zdravotním postižením
NĚMCOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá využitím a přínosem expresivních technik během skupinové sociální práce v Centru pobytových a terénních sociálních služeb Zbůch. Popisuje přínos terapie z pohledu klienta i zaměstnance.
Vliv forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky
ŠEDOVÁ, Sarah
Práce se zabývá vlivem jednotlivých forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky. V teoretické části jsou popsány základní pojmy zážitkové pedagogiky, její vývoj, cíle, formy a principy. Empirická část se skládá z realizovaného kvalitativního výzkumu s využitím metody pozorování a polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bylo analyzovat, zda a popřípadě jakým způsobem působí zážitková pedagogika použitá v autorském projektu Saan na jeho účastníky. Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit, jak působí zážitková pedagogika na účastníky a poté tyto teoretické znalosti porovnat s vlastním výzkumem.
Sourozenci ve skupině dětí předškolního věku a jejich výtvarný projev.
OTTOVÁ, Bohdana
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapeutických přístupů v prostředí mateřské školy. Je zaměřena na výtvarnou tvorbu sourozeneckých dvojic. Práce je rozdělená na dvě části. V první, teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte a dětství, vývojem dítěte po stránce tělesné, psychické a sociální. Zabývá se vlivem rodiny a rodinného prostředí, sourozenců a sourozeneckých konstelací na vývoj dítěte. Dále se dotýká významu a obsahových složek předškolního vzdělávání a působení vrstevnické skupiny. Popisuje základní znaky dětského výtvarného projevu a teoretické možnosti přesahu arteterapie do výtvarné tvorby v mateřské škole. V druhé, praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky čtyř sourozeneckých dvojic a analýza jejich tvorby, v kontextu okolností a období jejího vzniku. Výzkum je realizován v prostředí mateřské školy. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se ve výtvarném projevu sourozenců promítají zkušenosti z rodinného prostředí, jakým způsobem se sourozenci vzájemně ovlivňují a zda se tato skutečnost v jejich výtvarném projevu objevuje. Zjistili jsme, jakými způsoby společná přítomnost uvedených sourozenců ovlivňuje jejich aktivitu ve skupině a poukázali na možnost otevření cesty k řešení jejich adaptačních potíží i individuálních témat skrze výtvarnou tvorbu.
Sexual harassment at universities: negative impacts on group
Lukáčová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce je zmapovať prežívanie a dôsledky rôznych foriem gendrového a sexuálneho obťažovania na klímu v študentskej skupine. V teoretickej časti popisujem problematiku gendrového a sexuálneho obťažovania v Českej republike a v zahraničí, vrátane rôznych prístupov k definovaniu tohto fenoménu a výskumné nálezy o jeho výskyte. V ďalšej časti sa venujem skupinovým procesom, ktoré v kolektíve prebiehajú, presnejšie skupinovej štruktúre, rolách v skupine, identite skupiny a skupinovému chovaniu. V empirickej časti predstavujem kvalitatívny výskum, ktorý prebiehal práve kvôli vhodným podkladom pre bakalársku prácu. Vybrané údaje som následne porovnala a interpretovala. Pri interpretácii som sa venujem hlavne negatívnym dopadom gendrového a sexuálného obťažovania na skupinu, v ktorej sa takéto chovanie odohráva. Kľúčové slová: sexuálne obťažovanie, vysoká škola, skupinové procesy, gender
Žák mladšího školního věku a jeho sociometrický status
Reimarová, Michala ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na žáka mladšího školního věku, sociální skupinu a školní třídu. Práce se zabývá vztahem mezi pozicí žáka ve třídě a školním hodnocením. Závěry jsou založeny na výsledcích průzkumu žáků 1. stupně základní školy.
Skupina jako daňový subjekt daně z přidané hodnoty
Kořínková, Zuzana ; Kohajda, Michael (vedoucí práce) ; Kotáb, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje institutu skupiny jako subjektu daně u daně z přidané hodnoty. Tento institut byl zaveden do českého právního řádu s účinností od 1. ledna 2008. Umožňuje osobám splňujícím podmínky kladené zákonem o dani z přidané hodnoty, aby byly považovány za samostatnou osobu povinnou k dani, tedy za jednoho plátce. Právní úprava skupiny vychází z čl. 11 směrnice Rady 2006/112/ES ze dne 28. listopadu 2006 o společném systému daně z přidané hodnoty. Cílem diplomové práce je představit a podrobněji analyzovat úpravu skupiny v českém právním řádu a upozornit na některá právní úskalí této úpravy, a to i z hlediska práva Evropské unie a práva některých dalších členských států Evropské unie. Druhotným cílem je pak přinést odpověď na otázku, jak využívaným institutem skupina v České republice je. První kapitola je věnována obecně vývoji právní úpravy institutu skupiny v právu Evropské unie a zavedení institutu do právního řádu České republiky. Obsahem druhé kapitoly jsou pak podmínky kladené zákonem o dani z přidané hodnoty na členy skupiny. Důraz je zde kladen na podmínku spojených osob, včetně problematiky členství fyzické osoby a osoby nepovinné k dani ve skupině. Třetí kapitola pak pojednává o skupině jako subjektu právních vztahů. V této kapitole je mimo jiné podrobněji představen...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.