Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom rizikového chování v dospívání
VOLFOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu rizikového chování v dospívání.Teoretická část je zaměřena na vymezení období dospívání, definici pojmu rizikové chování, a zejména na jednotlivé oblasti rizikového chování v dospívání, konkrétně zneužívání návykových látek, negativní jevy v oblasti psychosociálního vývoje a rizikové chování v oblasti reprodukční. V bakalářské práci nejsou opomenuty ani rizikové a protektivní faktory ovlivňují vznik rizikového chování a způsoby prevence. Praktická část bakalářské práce je založena na dotaznících, pro studenty z odlišných typů středních škol zaměřených na výskyt a podobu rizikového chování, kdy je aplikováno kvantitativní vyhodnocení. Součástí je i analýza efektivity a zaměření primární prevence rizikového chování na vybraných středních školách.
Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU
JIROUT, Jiří
Diplomová práce " Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU" popisuje využití odborných příkladů z instalatérské praxe ve vyučování fyziky. Teoretická část popisuje vzdělávací obor fyzika a fyzikální vzdělávání. Dále je zde popsán učební obor instalatér a vytvořena obsahová a didaktická analýza výuky fyziky na ZŠ z hlediska odborných předmětů instalatérského oboru. Těžištěm praktické části je vytvoření elektronických výukových materiálů a učebních pomůcek se zaměřením na učební obor instalatér. Následně je zjišťováno, jak žáci a pedagogové hodnotí využívání odborných příkladů ve vyučovaných hodinách a domácí přípravě.
Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy
Dvořáková, Renata ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy" je rozdělena na dvě hlavní části - část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována charakteristice jednotlivých onemocnění, epidemiologii a faktorům ovlivňující vznik daných poruch. V práci jsou dále popsány projevy a důsledky u dětí a dospívajících, léčba a oblast prevence. Praktická část je zaměřena na zkoumání informovanosti studentů o problematice poruch příjmu potravy, a to vyhodnocováním dotazníkového šetření. Předmětem zkoumání byly vedle míry informovanosti daných studentů také nejčastější zdroje při získávání informací a vliv umístění školy v ČR na informovanost. Výsledky praktické části ukázaly, že nejlépe informovanou skupinou jsou gymnazisté, následováni studenty střední odborné školy a žáky základní školy v Praze. Nejhůře informovanou skupinou se stali žáci základní školy ve Středočeském kraji. Dále jsem zjistila, že nejčastějším zdrojem při získávání informací o poruchách příjmu potravy jsou rodiče a kamarádi. Mezi nejčastější online zdroje patří video a článek na internetu. Dle výsledků šetření také vyplynulo, že umístění školy v ČR má určitý vliv na informovanost dotazovaných v dané problematice. Výsledky mého zkoumání jsem zohlednila při tvorbě...
Střední vzdělávání žáků s mentálnílm postižením v praktických školách
Šedivá, Ilona ; Dyršmídová, Stanislava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce obsahuje v teoretické části pojednání o významu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením, definuje osoby s mentálním postižením, uvádí jejich zvláštnosti v souvislosti s jejich vzděláváním na úrovni středního vzdělávání. Popisuje Rámcové vzdělávací programy pro praktické školy s jednoletou a dvouletou přípravou. Průzkumná část je zaměřena na sledování středního vzdělávání žáků v praktických školách v regionu Středočeského kraje. Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit možnosti pracovního uplatnění absolventů praktických škol po ukončení středního vzdělávání.
Projektové vyučování a možnosti uplatnění na střední gastronomické škole
ZACHAROVÁ, Helena
Předkládaná bakalářská práce se zabývá projektovým vyučováním a jejím využitím na střední gastronomické škole. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části je na základě odborné literatury zpracovaná problematika aktivizačních metod na středních odborných školách a shrnutím poznatků o projektovém vyučování. Empirická část pojednává o tvorbě a realizaci výukového projektu zaměřeného na problematiku, která odpovídá charakteru dané školy. Výstupem je metodi-ka, která zpracovaný projekt umožní využít i v dalších školách odborného zaměření.
Úloha asistentů pedagoga při vzdělávání odsouzených se zdravotním postižením
Podskalská, Martina ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je evaluace práce asistentů pedagoga při podpoře studia odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti ve Věznici Vinařice. Dílčím cílem práce je zjistit, zda asistenti pedagoga poskytují žákům se zdravotním postižením takovou míru podpory, která povede k lepším studijním výsledkům a umožní žákům, aby se uplatnili na otevřeném trhu práce. Diplomové práce bude rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Praktická část diplomové práce bude zpracována metodami kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum bude proveden prostřednictvím dotazníkového šetření, které bude zaměřeno na podporu asistentů pedagoga při práci se žáky se zdravotním postižením a na vnímání podpory asistentů pedagoga žáky se zdravotním postižením. Kvalitativní výzkum bude obsahovat případové studie žáků - odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti Vinařice. KLÍČOVÁ SLOVA: Odsouzený, programy zacházení, specializované oddělení, střední odborné učiliště, speciálně pedagogické centrum, asistent pedagoga, zdravotní postižení, mentální postižení, edukace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.