Název:
Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy
Překlad názvu:
The awareness of students of primary and secondary schools on the issue of eating disorders.
Autoři:
Dvořáková, Renata ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce s názvem "Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy" je rozdělena na dvě hlavní části - část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována charakteristice jednotlivých onemocnění, epidemiologii a faktorům ovlivňující vznik daných poruch. V práci jsou dále popsány projevy a důsledky u dětí a dospívajících, léčba a oblast prevence. Praktická část je zaměřena na zkoumání informovanosti studentů o problematice poruch příjmu potravy, a to vyhodnocováním dotazníkového šetření. Předmětem zkoumání byly vedle míry informovanosti daných studentů také nejčastější zdroje při získávání informací a vliv umístění školy v ČR na informovanost. Výsledky praktické části ukázaly, že nejlépe informovanou skupinou jsou gymnazisté, následováni studenty střední odborné školy a žáky základní školy v Praze. Nejhůře informovanou skupinou se stali žáci základní školy ve Středočeském kraji. Dále jsem zjistila, že nejčastějším zdrojem při získávání informací o poruchách příjmu potravy jsou rodiče a kamarádi. Mezi nejčastější online zdroje patří video a článek na internetu. Dle výsledků šetření také vyplynulo, že umístění školy v ČR má určitý vliv na informovanost dotazovaných v dané problematice. Výsledky mého zkoumání jsem zohlednila při tvorbě...The theses titled "The awareness of students of primary and secondary schools on the issue of eating disorders"is divided into two main parts - the theoretical and the practical. The theoretical part deals with the characteristics of individual disorders, epidemiology and the factors with influence on the emergence of disorders. Next the symptoms and effects of eating disorders in children and adolescents are described as is the treatment and the field of prevention. The practical part is then focused on the research of awareness of students of the problematics of eating disorders, with evaluation of the questionnaire survey. Besides the level of awareness of students, the subject of the research were the most common sources of information on the matter and the influence of the location of schools in the Czech Republic on the awareness. The results of the practical part showed that the grammar school students have highest level of awareness and are followed by the secondary vocational school students and the primary school students in Prague. The worst informed group consisted of the primary school students in the Central Bohemian Region. Then I learned that the most common source of information on eating disorders are videos and articles on the internet. The results of the survey also showed that...
Klíčová slova:
gymnázium; informovanost; poruchy příjmu potravy; střední odborná škola; základní škola; awareness; eating disorders; grammar school; primary school; secondary vocational school