Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol
Janovská, Markéta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol se zabývá tím, jakou roli hrají nová média při získávání informací mezi studenty druhých ročníků gymnázií a negymnazijních typů středních škol. Cílem diplomové práce je zjistit, jak ve skutečnosti vypadá konzumace zpráv mezi středoškoláky, zda čerpají informace jen prostřednictvím nových médií, nebo se někteří z nich obrací i na tradiční média. Teoretická část práce popisuje, jak dnes vypadají nová média nebo zda mohou být právě ona snadnějším prostředkem pro šíření dezinformací. Část práce se věnuje tomu, jak na mediální gramotnost nahlíží různí autoři. Tématem teoretické části je také konzumace zpráv u mladých lidí - co to je mediální zdatnost, zda jsou mladí lidé schopni rozlišit mezi informacemi a dezinformacemi, a že problémové užívání médií může v nejhorším případě skončit kyberšikanou. Analytický oddíl se věnuje dotazníkovému šetření, které bylo realizováno mezi studenty druhých ročníků středních škol v sedmi krajích. Výzkumu se zúčastnilo 314 studentů v příslušných krajských městech. Graficky zpracované výsledky jsou v práci slovně popsané a vysvětlené. V příloze diplomové práce můžete nalézt vzor dotazníku, který respondenti během šetření vyplňovali.
Syndrom rizikového chování v dospívání
VOLFOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu rizikového chování v dospívání.Teoretická část je zaměřena na vymezení období dospívání, definici pojmu rizikové chování, a zejména na jednotlivé oblasti rizikového chování v dospívání, konkrétně zneužívání návykových látek, negativní jevy v oblasti psychosociálního vývoje a rizikové chování v oblasti reprodukční. V bakalářské práci nejsou opomenuty ani rizikové a protektivní faktory ovlivňují vznik rizikového chování a způsoby prevence. Praktická část bakalářské práce je založena na dotaznících, pro studenty z odlišných typů středních škol zaměřených na výskyt a podobu rizikového chování, kdy je aplikováno kvantitativní vyhodnocení. Součástí je i analýza efektivity a zaměření primární prevence rizikového chování na vybraných středních školách.
Varianta testu Force Concept Inventory s různými reprezentacemi
Paclt, Jan ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
V rámci bakalářské práce byl přeložen do češtiny test Representational variant of the force concept inventory (R-FCI), který slouží k diagnostikování prekoncepcí o síle a pohybu u žáků středních škol. Dále byl prostřednictvím tohoto testu proveden průzkum v několika třídách na českých středních školách a v prvním ročníku oboru fyziky se zaměřením na vzdělávání na MFF UK. Test byl zadán před započetím výuky dynamiky a po jejím ukončení. Výsledky průzkumu byly zpracovány a využity k diskuzi žákovských miskoncepcí a úspěšnosti jejich potlačení při školní výuce. Práce je rozdělena do tří částí. V první části je představen test R-FCI a způsob zpracování výsledků průzkumu. Ve druhé části jsou uvedeny a interpretovány výsledky jednotlivých skupin studentů, kterým byl test zadán. Ve třetí části je dále uvedena diskuze nejčastějších přetrvávajících žákovských miskoncepcí a úspěšnosti jejich identifikace pomocí testu R-FCI a porovnání výsledků průzkumu s výsledky průzkumu provedeného P. Nieminenem, A. Savinainenem a J. Viirim roku 2010.
Rizikové chování středoškolské mládeže
TOMŠOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zaměřuje na rizikové chování středoškolské mládeže. Vznik a důsledky takového chování mohou být různé a člověk se s ním může setkat stále častěji. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na zpracování literatury týkající se problematiky rizikového chování středoškolské mládeže a prostudování aktuálních výzkumů. Praktická část je částí výzkumnou. Klade si za cíl odpovědět, zda odlišný typ školy, střední odborné učiliště a gymnázium, bude mít vliv na množství a různorodost rizikového chování středoškolské mládeže. Výzkumným nástrojem bylo použití dotazníkového šetření v obou typech škol. Z výsledků dotazníkového šetření lze říci, že rozdíly v rizikovém chování středoškolské mládeže v závislosti na typu školy jsou malé, žádné velké rozdíly v množství či různorodosti rizikového chování nebyly pozorovány.
Propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
FIŠEROVÁ, Simona
Teoretická část zahrnuje popis vzdělávací soustavy v České republice podle zákona č. 317/2008 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění dalších předpisů a zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, ve znění dalších předpisů. Dále zahrnuje výčet všech vyšších odborných škol a vysokých škol, které mají akreditované příbuzné obory k oboru Ochrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNE, který je vyučován na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Konec teoretické části se věnuje obecné propagaci a jednotlivým formám propagace. Vzdělávací soustava se podle zákona 317/2008 Sb. dělí na předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, středoškolské vzdělávání, vzdělávání v konzervatoři a vyšší odborné vzdělávání. Zákon č. 111/1998 Sb. se zabývá studiem na vysokých školách. Dále se v práci zabývám podobnými obory na všech vyšších odborných školách a vysokých školách v České republice. Studium jsem rozdělila na vyšší odborné školy a bakalářské, magisterské a doktorské studium. Studium na vyšších odborných školách v programu Ochrana obyvatelstva otevírá pouze jedna vyšší odborná škola, a to v jednom studijním oboru. Bakalářské studium Ochrana obyvatelstva či podobný program otevírají na jedenácti vysokých školách, na nichž se dohromady vyučuje šestnáct studijních oborů. Magisterské studium v programu Ochrana obyvatelstva otevírají na šesti vysokých školách, a to celkem 9 studijních oborů. Doktorské studium otevírá pět vysokých škol, a to v devíti studijních oborech. V poslední části se věnuji obecné propagaci. Propagace slouží k motivaci určité skupiny osob nebo všech lidí. Pomocí propagace dochází k předávání informací, rozšíření znalostí obyvatelstva a zvýšení známosti značky či určité firmy. Propagace může probíhat pomocí reklamy, ať už v médiích, pomocí tištěné reklamy, televize či rozhlasem. Média členíme na masová a specifická. Mezi masová spadají rádia, televize, internet, kina, časopisy a rozhlas. Pod specifické patří billboardy, dopravní prostředky, výkladní skříně, obaly, ohrady sportovišť, e-mailing a reklamní předměty. Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vhodné metody propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Výzkumná otázka zněla: Jaká je propagace studia a prezentace programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích? Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření na vybraných středních školách v Jihočeském kraji. Pro toto zhodnocení byl vytvořen dotazník určený studen-tům středních škol, který byl rozdělen do dvou bloků. Blok I. obsahoval 10 otázek a Blok II. byl tvořen 13 otázkami. Blok I. se týkal: zájmu středoškoláků o studium na vysoké škole a vyšší odborné škole; možností jejich dalšího studia; kritérií, která jsou stěžejní při výběru studijního oboru; obav spojených s výběrem vysoké školy či vyšší odborné školy; výše školného na vysoké a vyšší odborné škole a získávání informací o studiu. Blok II. je zaměřen na: propagaci studijního programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích; zájem studentů o tento obor; propagační akce pořádané Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity či Katedrou radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva; preferovaný druh a formu propagačních materiálů a hodnocení důležitosti studijního oboru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.