Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie řízení neziskové organizace v resortu školství
Vaňorek, Tomáš ; Mgr.Marek Viskot (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout optimalizaci činností managementu neziskové or-ganizace v resortu školství pro efektivní průběh činností a rozhodování managementu. Teoretické poznatky o této studii jsou porovnány s konkrétně zkoumanou státní organizací – Mateřská škola, Brno, Elišky Krásnohorské 15. S využitím interních materiálů, školského zákona a vyhlášek, knih zabývajících se ekonomikou a managementem organizací, je provedena analýza současné situace hospodaření. Následně jsou formulovány návrhy řešení k optimalizaci činností managementu neziskové organizace.
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními potřebami na základní škole
Hůlová, Kateřina ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Bibliografická citace HŮLOVÁ, Kateřina. Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Praha: Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, 2018. 107 s. Anotace Bakalářská práce se zabývá, jak napovídá název, inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se v první kapitole věnuje pojmu inkluzivní vzdělávání. Popisuje vývoj inkluzivního vzdělávání, rozdíly v pojmech integrace a inkluze a také se věnuje legislativním dokumentům. Druhá kapitola popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Kapitola zprostředkovává pohled na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na podpůrná opatření. Následující kapitola se věnuje inkluzivnímu vzdělávání na základní škole. Uvádí podmínky inkluzivního vzdělávání a představuje pojem asistent pedagoga. Praktická část bakalářské práce se věnuje vybrané základní škole ve středočeském kraji. Je zde popsána samotná škola a její pohled na inkluzivní vzdělávání. Dále jsou pak v praktické části popsána a vysvětlena opatření, kterými škola zajišťuje společné vzdělávání. Poslední část se věnuje krátkému dotazníkovému šetření, které nám pomáhá získat pohled na inkluzivní vzdělávání. Klíčová...
Školská rada a její podíl na řízení školy
Kubíček, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zřizování školských rad na základních školách. Respondenty empirického výzkumu byli ředitelé úplných základních škol v Královéhradeckém kraji. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla k celkovému rozvoji výchovně vzdělávacího procesu v dané škole. Jako podklad k zamyšlení může sloužit všem zúčastněným stranám, tj. vedení školy, pedagogickým pracovníkům, zřizovateli a v neposlední řadě i rodičům. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, do jaké míry a v jakých oblastech školská rada ovlivňuje řídící práci ředitele školy. Dílčím cílem bylo specifikovat problematické oblasti vzájemného vztahu z pohledu ředitele školy a navrhnout, jak jejich účinky zmírnit nebo odstranit. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, pracovní výkon, školský zákon, kompetence, Česká školní inspekce
Specifika výchovy dítěte s postižením ve školní družině v inkluzivních podmínkách
KAHUDOVÁ, Monika
Bakalářská práce "Specifika výchovy dítěte s postižením ve školní družině v inkluzivních podmínkách" je zaměřena na legislativu týkající se společného vzdělávání a podpůrných opatření. Teoretická část popisuje charakteristiku školní družiny, školských poradenských zařízení a druhy postižení dítěte. Celá má práce poukazuje na smysluplné a prospěšné společné vzdělávání dětí na běžných školách a jejich podporu. Děti se znevýhodněním se učí, jak žít a spolupracovat s ostatními dětmi a děti "zdravé" rozvíjí své schopnosti a kompetence, jak žít s těmito dětmi, zároveň se je učí vnímat. Empirická část popisuje specifika práce speciálních pedagogů a pedagogických pracovníků s dětmi se zdravotním postižením ve školní družině. Výzkumného šetření se zúčastnilo 6 informantů ze školních družin základních škol v Českých Budějovicích a okresu Prachatic. Výzkum poukazuje na konkrétní metody a principy práce s dětmi se zdravotním postižením, způsoby informovanosti mezi pedagogy, podporu vzdělávat se v oblasti speciální pedagogiky ze strany zaměstnavatele a míru spolupráce rodičů dětí s postižením a školní družiny. Z výzkumného šetření vyplývá, že podpůrná opatření, informovanost o dětech s postižením a spolupráce s rodiči je důležitá. Na základě odpovědí informantůbylo zjištěno, že ve zmíněných školách převládají děti se 3. stupněm podpůrného opatření, pedagogové využívají různé nástroje informovanosti, využívají rozdílné metody a pomůcky. Většina dotázaných považuje své vzdělání za dostatečné, část z nich spolupracuje s asistentem pedagoga. Důležitá je pro ně i fungující spolupráce s rodiči dětí.
Školská rada a její podíl na řízení školy
Kubíček, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zřizování školských rad na základních školách. Respondenty empirického výzkumu byli zástupci zřizovatelů úplných základních škol v Královéhradeckém kraji a předsedové jejich školských rad. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla k celkovému rozvoji výchovně vzdělávacího procesu v dané škole. Jako podklad k zamyšlení může sloužit všem zúčastněným stranám, tj. vedení školy, pedagogickým pracovníkům, zřizovateli a v neposlední řadě i rodičům. Cílem práce je zjistit, které zákonem dané kompetence školských rad považují zřizovatelé za nejvíce důležité a přínosné při správě a řízení svých škol. Dílčí cíl si klade za úkol ověřit, zda je pohled zřizovatelů shodný s pohledy předsedů školských rad. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, pracovní výkon, školský zákon, kompetence, Česká školní inspekce
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
Studie řízení neziskové organizace v resortu školství
Vaňorek, Tomáš ; Mgr.Marek Viskot (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout optimalizaci činností managementu neziskové or-ganizace v resortu školství pro efektivní průběh činností a rozhodování managementu. Teoretické poznatky o této studii jsou porovnány s konkrétně zkoumanou státní organizací – Mateřská škola, Brno, Elišky Krásnohorské 15. S využitím interních materiálů, školského zákona a vyhlášek, knih zabývajících se ekonomikou a managementem organizací, je provedena analýza současné situace hospodaření. Následně jsou formulovány návrhy řešení k optimalizaci činností managementu neziskové organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.