Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj profesního vidění budoucích učitelů chemie
Honskusová, Linda ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Schopnost učitelů reflektovat výuku je jeden ze základních atributů, které zvyšují její kvalitu. Proto je nutné se dlouhodobě věnovat jejich profesnímu rozvoji učitelů a kultivovat jejich profesní vidění (PV). PV je důležitý soubor diskurzivních praktik umožňujících vidět smysluplnou událost, a je spjaté s výběrovým zaměřením pozornosti a s uvažováním založeném na znalostech. Tato disertační práce se zaměřuje na tři hlavní cíle: (1) popis aktuálních zjištění o rozvoji PV učitelů a vybrat prostředky, jejichž prostřednictvím bude PV rozvíjeno u budoucích učitelů chemie, (2) zjistit, jaké jsou dovednosti studentů učitelství chemie v oblasti profesního vidění, a které faktory jeho rozvoj ovlivňují, (3) navrhnout vhodné inovace výuky. Pro zjištění míry rozvinutosti PV budoucích učitelů chemie a možnosti jeho rozvíjení prostřednictvím systematicky vedených reflexí byly analyzovány vstupní a výstupní psané reflexe studentů s využitím metodologie vycházející ze systému Sherinové a van Es (2009) a doplněny o informace z dotazníku osobně vnímané zdatnosti učitele. Ovlivňující faktory byl zjišťovány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum byl proveden na třech skupinách studentů učitelství chemie UK PedF v akademických letech 2018/2019-2020/2021. Byl zjištěn pozitivní efekt systematického...
Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum
Koubek, Vít ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum Cíle: Naším cílem práce je připravit program adaptačního kurzu na základě rešerše literatury teoretické části a praktických zkušeností instruktorů dle specifik třídy. Na tento program získat zpětnou vazbu studentů a vyhodnotit jeho úspěšnost. Metody: Na základě teoretických poznatků z rešeršní práce jsme vytvořili program adaptačního kurzu. Výsledky práce kurzu a jsme vyhodnotili pomocí ankety, kterou vyplnili žáci zdravotního lycea (účastníci kurzu) Výsledky: Výsledkem je program adaptačního kurzu, který využívá získaných poznatků a programů z praxe instruktorů. Práci lze využít jako příručku, jak vytvořit adaptační kurz pro adolescentní věkovou kategorii. Z hodnocení studentů jsme na program získali převážně pozitivní zpětnou vazbu. Závěry: Náš hlavní cíl bakalářské práce pro zdravotnické lyceum Trutnov jsme naplnili. Adaptační kurz jsme dle teoretické části připravili a následně realizovali. Na základě vyhodnocení dílčích cílů ohledně ZV žáků na programy jsme splnili a dospěli k závěru, že bychom dva programy realizovaného kurzu modifikovali či změnili úplně. Klíčová slova: Dramaturgie, reflexe, cíle, adolescence, adaptace, třídní kolektiv
Didaktické uplatnění konceptu STEM ve výuce na 2. stupni ZŠ na příkladu praktické výuky
KIŠ, Dominik
Moderní doba se vyznačuje stále se měnícími podmínkami a je potřeba, aby na tyto změny reagovalo také vzdělávání formou nových vzdělávacích metod a konceptů. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním s využitím konceptu STEM v praktické výuce na základních školách. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na koncept STEM ve vzdělávání, jeho metodám, principům a dále je zde věnována pozornost reflexím a sebereflexi výuky z pohledu učitele i žáků. Praktická část obsahuje vytvořené výukové aktivity, ve kterých je realizován koncept STEM v rámci praktické výuky pro 2. stupeň základních škol. Hodnocení aktivit je provedeno reflexí od přihlížejících učitelů z praxe, žáků i od autora samotného. Součástí praktické části je podrobný pohled na učitelské schopnosti autora a jeho připravenost na budoucí roli v podobě učitele zeměpisu.
Reflexe hodnot sociálních pracovníků/ic a romských klientů/ek ve vybraném NZDM s ohledem na jejich možný hodnotový střet
GROMBÍŘOVÁ, Klára
Diplomová práce na téma Reflexe hodnot sociálních pracovníků/ic a romských klientů/ek ve vybraném nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež s ohledem na jejich možný hodnotový střet se zabývá rozličným chápáním hodnot. Tvoří ucelenou reflexi jednotlivých hodnot v intervencích s romskou rizikovou mládeží. Vysvětluje obecné pojmy, vztahující se k dané problematice, uvádí specifika romského etnika a mládeže, která navštěvuje toto zařízení. Představuje hodnoty organizace, klientely a samotných pracovníků/ic, včetně náhledu na osobnost sociálního pracovníka/ce. Závěrečná část je věnována střetům hodnot, ke kterým dochází ve vztahu organizace, sociálních pracovníků/cí a klientely. Zabývá se citlivým vnímáním profesních a osobních hodnot pracovníků/ic vybraného NZDM a interpretuje výsledky ze sondy provedené mezi pracovníky/cemi a klientelou. Situace jsou vykresleny v rámci konkrétních oblastí. Poznatky z odborné literatury jsou doplněny o příklady z praxe.
Návrh a implementace nástroje pro konfiguraci a spoštění robotického frameworku
Kalas, Petr
Cílem bakalářské práce je vytvoření desktopové aplikace pro práci s konfiguračními soubory. Při řešení bylo použito několik transformací dat a pro prezentační vrstvu byla zvolena JavaFX. Vytvořená aplikace je editorem s reprezentací dat v podobě interaktivního grafu. Hlavním výsledkem je usnadnění práce s robotickým frameworkem týmu Aistorm na Mendelově univerzitě.
Vedení žáků 1. stupně ZŠ k divácké gramotnosti
Fidrmucová, Barbora ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Teoretická část se věnuje divadlu pro děti, co se jeho návštěvami děti učí, jaké jsou možnosti návštěv divadel, jejich výběr a jaké metody z dramatické výchovy lze využít při reflexi divadelních představení. Práce je také zaměřena na zařazení návštěv divadla v Rámcovém vzdělávacím programu a možnosti vzdělávání učitelů v této oblasti. Praktická část diplomové práce probíhá formou průzkumu mezi učiteli různých škol a věkových kategorií, kdy bude zkoumáno, jak učitelé s žáky reflektují jednotlivá divadelní představení a zda je to pro žáky efektivní a pomáhá to k jejich rozvoji divácké gramotnosti. Výzkum se snaží zjistit, jak učitelé s dětmi v rámci reflexe pracují a zda mají zájem tuto jejich práci obohatit o další metody.
Tanec s miliony uzlů. Návrat k řemeslným technikám a autorské práci s textilem v kontextu současné umělecké praxe
Gryboś, Julia ; Klodová, Lenka (oponent) ; Janečková,, Zuzana (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Disertační práce s názvem Tanec s miliony uzlů. Návrat k řemeslným technikám a autorské práci s textilem v kontextu současné umělecké praxe mapuje tendenci návratu k řemeslným technikám a rukodělnosti na poli současného umění. Tendence je v textu reflektovaná prostřednictvím definice relevantních pojmů, příkladů několika tuzemských a zahraničních výstavních projektů, rukodělně zaměřené praxe současných umělkyň a umělců, a skrze reflexi vlastní umělecké praxe. V návaznosti na předpoklad, že se do středu uměleckého zájmů dnes více dostává výrobní proces a tvorba samotná, se disertační práce ptá po příčinách a důvodech tohoto obratu a současně ho ukotvuje do širších společenských souvislostí. Reflexe tématu je v práci prezentovaná skrze zkušenost formulovanou z pozice dlouholeté kolaborativní umělecké praxe s Barborou Zentkovou a nabízí tak asociativní přemýšlení nad podobou a rozsahem dané tendence v současném umění, jako i nad jejími možnými východisky a příčinami.
Pokus o ontologickou analýzu koncepce odporu W. Diltheye
Sajvera, David ; Novák, Aleš (vedoucí práce) ; Nitsche, Martin (oponent) ; Benyovszky, Ladislav (oponent)
David SAJVERA Disertační práce: Pokus o ontologickou kritiku koncepce odporu Wilhelma Diltheye Abstrakt Cílem disertační práce je fenomenologické a ontologické rozpracování koncepce odporu Wilhelma Diltheye, kterou tento autor prezentuje v rámci své studie zaměřené na problematiku víry v realitu vnějšího světa jako specifickou předreflexivní zkušenosti oddělení já od vnějšího světa, která se objevuje i u zvířat a již v prenatálních fázích ontogeneze. S ohledem na fenomenologické a ontologické rozpracování sledujeme recepci jeho koncepce u dalších autorů. Podnětnou kritickou antitezi je Heideggerova kritika Diltheye v Bytí a času, kde je odpor odmítnut jako ontický pojem. Podle Heideggera je odpor charakteristikou nitrosvětského jsoucna, ale nemůže přispět k ontologickému vymezení "světa". Odemčenost světa předchází nutně zkušenosti odporu a klíčovou roli zde hraje také existenciální struktura Sorge. Podnětnou revizi původní Diltheyovy propozice pojmu provedl Max Scheler, který se snaží očistit pojem odporu od zjevně ontických propozic (zejména vůle). Analyzuje odpor jako komplexní resistenci kladenou celku osoby chápané jako nesubstanciální, monarchicky organizovaná jednota aktů. Podle Schelera se svět odemyká v rytmickém střídání odporu a jeho ustání. Scheler sleduje současnou realizaci osoby a světa,...
Hra a prožitek - využití reflexe při stmelování třídního kolektivu
ŘÍHOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zaměřuje na využití reflexe v rámci zážitkové pedagogiky při stmelovaní třídního kolektivu, nebo jako řešení konfliktů mezi studenty. V práci je obecně popsaná zážitková pedagogika a její metodika, zvlášť se pak zaměřuje na reflexi, její cíle, druhy a postupy. Neopomíjí také hru a její výchovný přínos. Cílem této práce je navrhnout, vytvořit a ověřit zážitkový program zaměřený na řešení konfliktů, který by se v praxi dal použít a pomáhal by učitelům v uvedených situacích správně využívat reflexe jak po jednotlivých aktivitách, tak i v závěru programu.
Hra a prožitek - využití reflexe při stmelování třídního kolektivu
ŘÍHOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zaměřuje na využití reflexe v rámci zážitkové pedagogiky při stmelovaní třídního kolektivu, nebo jako řešení konfliktů mezi studenty. V práci je obecně popsaná zážitková pedagogika a její metodika, zvlášť se pak zaměřuje na reflexi, její cíle, druhy a postupy. Neopomíjí také hru a její výchovný přínos. Cílem této práce je navrhnout, vytvořit a ověřit zážitkový program zaměřený na řešení konfliktů, který by se v praxi dal použít a pomáhal by učitelům v uvedených situacích správně využívat reflexe jak po jednotlivých aktivitách, tak i v závěru programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.