Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Cílové skupiny a jejich vymezení na příkladu Městské knihovny Nymburk
Latislavová, Barbora ; Kolínová, Pavlína (vedoucí práce) ; Nekolová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá segmentací uživatelů veřejných knihoven v kontextu marketingové komunikace mezi knihovnou a uživatelem. Práce mapuje marketingovou teorii segmentace trhu, kterou přenáší do prostředí veřejných knihoven a popisuje několik významných segmentů. Praktickou část práce tvoří případová studie na příkladu Městské knihovny Nymburk, která popisuje vybrané cílové skupiny této knihovny a způsob práce s nimi. Popsány jsou marketingové aktivity knihovny a jejich vyhodnocení vzhledem k cílovým skupinám. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji
Šenfeldová, Eva ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Slámová, Hana (oponent)
(česky) Cílem bakalářské práce je představit systém dalšího profesního vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji. Po uvedení do problematiky následuje vymezení legislativního rámce, v práci je popsáno pojmosloví včetně jeho vývoje a závěr kapitoly patří výčtu možných způsobů financování. V další části práce je stručně popsána historie dalšího profesního vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji od 60. let 20. století do roku 2005. Hlavní analytická část podrobně seznamuje se současnými vzdělávacími akcemi, jejich metodami a formami v souvislosti s jednotlivými cílovými skupinami i konkrétními tématy. Zabývá se obdobím od roku 2006 do roku 2012. Následující část práce přináší nástin možného dalšího vývoje vzdělávání knihovníků. Zamýšlí se nad možnými zdroji zásadních a důležitých témat. Jako podklad pro stanovení možných budoucích forem vzdělávání byl zvolen průzkum mezi metodickými pracovníky. Závěrem jsou shrnuty možnosti, ale i limity dalšího profesního vzdělávání pracovníků knihoven Středočeského kraje.
Internet, veřejné knihovny a informační politika na Kubě
Beranová, Jaroslava ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je představit vývoj a současný stav informační politiky a veřejných knihoven na Kubě. V první části práce je nastíněn historický a politický vývoj na Kubě od revoluce v roce 1959 do současnosti a zmapován rozvoj vybraných oblastí informační politiky na ostrově. Ve druhé části je analyzován rozvoj a šíření informačních a komunikačních technologií na Kubě, včetně rozšíření internetu a jeho cenzury. Poslední část se zabývá vývojem veřejných knihoven a částečně i knihovnictví.
Neknihovnické subjekty zapojené do informačního vzdělávání uživatelů veřejných knihoven
Švejdová, Veronika ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Nekolová, Kateřina (oponent)
Práce se věnuje neknihovnickým subjektům, které spolupracují s veřejnými knihovnami na prohlubování informační gramotnosti uživatelů knihoven. Teoretická část představuje legislativu a důležité dokumenty, které jsou s tímto tématem spojeny. Následuje výklad jednotlivých termínů, které se v práci vyskytují. Hlavní částí textu je výzkumný úsek, který podrobně popisuje použité metody, tedy obsahovou analýzu a dotazníkový výzkum, a jejich výsledky. V závěru práce jsou uvedeny vybrané příklady této spolupráce v českých a zahraničních veřejných knihovnách.
Politicko-výchovná role veřejných knihoven na Ostravsku v 50. a 60. letech
Nováková, Zuzana ; Večeřová, Petra (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Politicko-výchovná role veřejných knihoven na Ostravsku v 50. a 60. letech Práce se zabývá kulturní politikou komunistického režimu v 50. a 60. letech 20. století ve vztahu k veřejným knihovnám. Na základě archivních materiálů je hlavní pozornost věnována situaci na Ostravsku. Kulturní politika se ubírala dvěma směry - jednak cestou represí, kdy prostřednictvím cenzury tiskovin, očisty knihovních fondů a perzekuce oponentů byl občanům zamezen přístup k myšlenkám a dílům, které režim považoval za nežádoucí, škodlivé. Na uprázdněné místo po těchto autorech a knihách pak byly dosazovány prorežimní publikace, psané v duchu socialistického realismu. Veřejné knihovny využívaly celou řadu forem, jak k této nové literatuře přivést čtenáře a jak z nich vychovat loajální a uvědomělé budovatele socialismu - besedy a čtenářské konference, literární soutěže a ankety, Fučíkův odznak, Měsíc knihy a další. Pozornost je také věnována akcím, kterými knihovny podporovaly politiku strany a vlády, jako byly např. oslavy stranických výročí, nábory do hornictví, ateistická výchova čtenářů apod.
The Dutch system of public libraries on a specific example
Riedlová, Pavlína ; Hrnčířová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Gielen, Albertus Josephus Dominicus (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá systémy veřejných knihoven v Nizozemsku a v České republice. Při popisu systémů je pozornost zaměřena na právní rámec, způsob financování a popis struktury systémů knihoven. Obecný popis systémů je doplněn o analýzu konkrétních knihoven. Veřejné knihovny v Dronten a ve Vsetíně jsou popsány zejména z hlediska rozsahu fondu, počtu čtenářů a nabídky služeb. Oba systémy i konkrétní knihovny jsou srovnány, pozornost je věnována zejména rozdílům ve struktuře systémů a platných knihovnických zákonech. Srovnání knihoven v Dronten a ve Vsetíně je doplněno popisem vlivu národního systému na běžný chod knihovny. Klíčová slova: české knihovny, nizozemské knihovny, veřejné knihovny, srovnání, Masarykova veřejná knihovna (Vsetín, Česko), FlevoMeer Bibliotheek (Dronten, Nizozemsko)
Informační vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje se zaměřením na žáky 2. stupně ZŠ
Rozsypalová, Klára ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice informačního vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách. Hlavní důraz je kladen na její analytickou část, která poskytuje přehled o současném stavu informačního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje a přináší nástin dalšího možného vývoje v této oblasti. Naopak teoretická východiska tvoří pouze rámec pro uvedení do problematiky. Jsou zde prezentovány základní pojmy, jako informační gramotnost a informační vzdělávání. V kontextu je zmíněna role knihoven v celoživotním vzdělávání a učení, s čímž souvisí i kompetence knihovníka v oddělení pro děti. Dále práce předkládá přehled o vzdělávání knihovníků v Karlovarském kraji a popisuje příklad dobré praxe informačního vzdělávání v Městské knihovně Loket.
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Referenční služby Hudebního oddělení Městské knihovny v Praze
Ellederová, Blanka ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Cílem bakalářské práce je rozbor, popis a zhodnocení současného stavu referenčních služeb Hudebního oddělení Městské knihovny v Praze. V rámci zpracování autorka provede: - Základní bibliografickou a informační přípravu tématu; prostudování vybraných pramenů a zjištění relevantních informací přímo v budově MKP povede ke stručnému představení hlavních termínů a principů referenčních služeb s důrazem na praxi těchto služeb v oblasti veřejného hudebního knihovnictví - Rozbor a podrobný popis referenčních služeb poskytovaných Hudebním oddělením MKP, jež budou představeny v hlavní části práce (postavení těchto služeb v rámci celkového systému referenčních služeb celé MKP a také spolupracujících hudebních knihoven ČR, prostorové, finanční a personální zajištění těchto služeb, referenční fondy a zdroje, uživatelé těchto služeb a typy dotazů, evidence dotazů a jejich hodnocení aj.); součástí této části bude průzkum referenčních dotazů Hudebního oddělení MKP za stanovené období - Závěrečné zhodnocení přínosu referenčních služeb uživatelům Hudebního oddělení MKP, MKP samotné a popřípadě jiných spolupracujících knihoven Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zvukové a zvukově obrazové dokumenty v Městské knihovně v Praze
Machyánová, Alice ; Buřilová, Marcela (vedoucí práce) ; Hubrtová, Jitka (oponent)
Cílem této práce je přiblížit fond zvukových a zvukově obrazových dokumentů v Městské knihovně v Praze (dále MKP). V první kapitole jsou uvedeny legislativní dokumenty, které se bezprostředně vztahují k problematice půjčování uvedených materiálů. V další kapitole jsou představeny zvukové a zvukově obrazové dokumenty a zmíněna historie jejich vzniku. Třetí, stěžejní kapitola se věnuje zmíněným dokumentům ve fondu MKP, včetně popisu knihovnických procesů (akvizice, katalogizace) a možnosti vyhledávání na webu i on-line. Popsány jsou také některé speciální projekty MKP (výměnné soubory, digitalizace gramofonových desek). V závěru je posouzen význam speciálních oddělení ve veřejné knihovně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.