Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté
HAVELKOVÁ, Denisa
Ve své práci jsem se zaměřila na přechod ze školy do zaměstnání u lidí s mentálním postižením. Popisuji základní terminologické vymezení pojmu mentální postižení. Dále je v práci popsáno rozdělení a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. Následuje popis období dospívání, které úzce souvisí s tímto důležitým posunem v životě, profesní příprava mládeže s mentálním postižením, samotný přechod ze školy do práce a také důležitý popis tranzitního programu. Cílem práce je, zaměřit se na průběh pracovního začleňování osob s mentálním postižením, na jaké pozice se program snaží klienty umístit a na jakých pozicích klienti pracují po ukončení tranzitního programu. Cílovou skupinou jsou tedy klienti, kteří program nyní navštěvují, ale také klienti, kteří programem již prošli a nyní jsou zaměstnáni. Praktická část práce začíná zvolením vlastních cílů. V dalších podkapitolách následuje metodika, kterou jsem si pro tuto práci zvolila k dosažení cílů. Podle rozhovorů se zaměstnanci jsem sepsala průběh tranzitního programu. Z rozhovorů s aktivními klienty jsem vyhotovila osobní anamnézy, zjistila, na jaké pracovní pozice se připravují, a od bývalých klientů jsem pomocí rozhovorů zjišťovala, kde jsou nyní zaměstnáni. Tranzitní program vnímám jako specifický program, který má v otevřené občanské společnosti své platné místo.
Řešení nezaměstnanosti mladých lidí prostřednictvím užšího propojení jejich profesní přípravy s požadavky trhu práce
Steindlberger, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi profesní přípravou mladých lidí a požadavky trhu práce. Je zaměřena na středoškolské odborné vzdělávání. Problém, který zkoumá je nedostatečná připravenost absolventů škola na přechod na volný trh práce. Aby bylo možné tento stav zlepšit, je nutné se pokusit sladit obsah a výstupy profesní přípravy s potřebami trhu práce. V případě, že jsou absolventi nedostatečně připraveni na potřeby zaměstnavatelů, můžou se tito absolventi stát nezaměstnanými. Problém je o to horší, čím je doba nezaměstnanosti delší. Cílem této diplomové práce je zjistit a popsat, kteří aktéři se na profesní přípravě podílejí a jak probíhá jejich vzájemná spolupráce. Dále se pokusí zjistit, jaké jsou silné a slabé stránky této spolupráce. Pokusí se také zjistit, jakým způsobem přizpůsobování profesní přípravy mladých lidí potřebám trhu práce probíhá. Práce je případovou studií zaměřenou na Jihočeský kraj, ten je krátce představen formou vybraných ukazatelů charakterizujících vybraný region. Pro získání potřebných dat jsou využita data a údaje z již provedených výzkumů a zároveň informace od vybraných aktérů podílejících se na řešení zvolené problematiky.
Vzdělávání učitelů preprimární, primární a sekundární školy - historie, současnost, perspektivy
Pečinková, Simona ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do pěti kapito. V první kapitole jsou uvedeny trendy v oblasti učitelského vzdělávání, které se v současnosti uplatňují ve světě a jsou prosazovány i v České republice. Následující tři kapitoly se zabývají vzděláváním učitelů jednotlivých stupňů škol - preprimární, primární a sekundární školy. U každé skupiny učitelů je uveden historický kontext jejich vzdělávání na našem území až po současnost. Jako východisko pro současné vzdělávání učitelů je popsáno dnešní pojetí školy. Jednotlivé kapitoly se věnují možnostem vzdělávání daných skupin učitelů a jsou charakterizovány i některé složky studia. V páté kapitole jsou rozbrány perspektivy pro budoucí vývoj vzdělávání učitelů.
Výuka cizích jazyků a proces přípravy učitelů cizích jazyků v období 1990-2012
Čermáková, Helena ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na změny ve výuce cizích jazyků a na nové požadavky na vzdělávání a přípravu učitelů cizích jazyků po roce 1989 včetně krátkého přehledu historie výuky cizích jazyků a vývoje přípravy učitelů. Sleduje změny v oblasti cílů výuky, změny vztahů učitele a žáka, změny užívaných metod práce. Zabývá se novým přístupem k výběru a využití učebních materiálů a zařazením nových technologií do výuky. Pojednává o zavedení Společného evropského referenčního rámce jazyků a Evropského jazykového portfolia. Práce předkládá formou rozhovoru i osobní zkušenosti vyučujících cizích jazyků s výukou a s možnými cestami k dosažení požadované kvalifikace.
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.
Tranzitní programy jako podpora tělesně postiženého člověka při přechodu ze školy do zaměstnání
Benešová, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Název: Tranzitní programy jako podpora tělesně postiženého člověka při přechodu ze školy do zaměstnání Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem tranzitních programů pro osoby s tělesným postižením. Vymezuje oblast tělesného postižení, zmiňuje vývoj péče o osoby s tělesným postižením a představuje situaci ve výchově, vzdělávání a poradenství ve vztahu k lidem s tělesným postižením v současnosti. Dále práce ukazuje možnosti integrace člověka s tělesným postižením na úrovni společenské a pracovní s upozorněním na specifické rizikové situace v životě člověka s tělesným postižením, zejména na problematiku nezaměstnanosti. Stěžejní část práce popisuje tranzitní program s jeho principy a cíli a představuje realizaci konkrétního příkladu. Cílem práce bylo zjistit, ve kterých oblastech života cítí lidé s tělesným postižením nespokojenost a zda jsou služby tranzitních programů zaměřeny tak, aby v těchto oblastech mohlo být u klientů tranzitních programů dosaženo pocitu osobní spokojenosti. Proto byl proveden průzkum technikou dotazníku. Z jeho výsledků lze vyvozovat, že největší nespokojenost respondenti pociťují v oblasti zaměstnání. Vzhledem k tomu, že tranzitní programy zaměřují své služby zejména na získání vhodného zaměstnání pro své klienty, lze je v tomto směru podpořit. Z šetření však také vyplynula...
Příprava a realizace kurikula. Vliv profesní přípravy učitelky na kvalitu tvorby vlastní pedagogické dokumentace
Kuběnová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Klíčová slova kurikulum, vzdělávací program, učitelka, mateřská škola, kompetence, profesní příprava, vzdělávací obsah, cílové kategorie, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Anotace Tato diplomová práce pojednává o vybraných otázkách spojených s problematikou kurikula předškolního vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny některé základní pojmy a je dán do souvislosti předškolní pedagog a vzdělávací program. Na konci této části je vytvořena charakteristika obsahu doporučeného kurikula předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na projektovou formu kurikula předškolního vzdělávání, konkrétně na třídní vzdělávací program. Následná obsahová analýza a komparace výzkumného vzorku, přináší nástin vzdělanostních předpokladů využitelných pro tvorbu vlastní pedagogické dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.