|
Návrh strategie rozvoje v oblasti IT ve výrobním podniku
Adrián, Michal ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Lorenc, Miroslav (oponent)
Práce se zameruje na problematiku rozvoje IT strategie ve výrobním podniku. Porovnává nasazení nového ERP systému s aktuálním informacním systémem. Cílem práce je popis soucasného stavu IS a návrh jeho rešení s ohledem na všechny požadavky a omezení spolecnosti. Hlavním prínosem je objektivní zhodnocení variant dalšího postupu pri rozširování firmy a návrh další strategie. V teoretické cásti je charakterizován IS a ERP, možné druhy rozdelení, nejduležitejší cásti a prínosy moderního rešení pro plánování podnikových zdroju. V rámci samotného projektu porízení nového IS jsou popsány jednotlivé fáze, od prvotní analýzy potreb, pres metody a kritéria výberu až po implementaci s definicí kritických faktoru, castých chyb a doporuceným postupem. Praktická cást je zamerena na analýzu soucasného stavu. Obsahuje strucnou charakteristiku spolecnosti, jednotlivých oddelení a procesu v návaznosti na informacní systém. Je popsán soucasný stav IS v podobe SWOT analýzy. Na základe definovaných požadavku je sestaven prehled možných dodavatelu ERP systému v CR s jejich produkty. Na analýzu navazuje návrh strategie rozvoje v oblasti IT. Soucástí je porovnání jednotlivých variant dalšího rozvoje - porízení nového ERP nebo rozšírení stávajícího systému. Záver obsahuje shrnutí práce a popisuje její prínosy.
|
| |
| |
| |
|
CRM ve společnosti Pro Gyn s.r.o.
Duchoslavová, Jana ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Šklíbová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá filozofií CRM, která v sobě propojuje prvky zajišťující kvalitní péči pro klienty, klade důraz na správnost a efektivnost procesů, kvalitu personálu a využívání IT technologií pro záznam všech důležitých skutečností ovlivňujících vývoj a průběh vztahu. Proto je implementace CRM vhodná i do zdravotnictví. Ve své práci jsem aplikovala pravidla správného fungování CRM na činnost soukromé gynekologické ordinace s cílem zlepšit dosavadní vztah zákazník - společnost.
|
|
Analýza procesů a nasazení ERP v leasingové společnosti
Hlavička, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pechoč, Jiří (oponent)
Hlavním cílem mé práce je analýza procesů ve společnosti Servis Leasing a návrh zefektivnění některých z nich. Práce vznikala v období před zavedením nového informačního systému, který by měl sjednotit současné roztříštěné systémy, jež v rámci společnosti fungují. Při vytváření nových procesů jsem kladl důraz především na zvýšení konzistence informací ve společnosti a využití možností nového systému pro zlepšení prostupnosti a rozšíření úzkých míst těchto procesů. Dále jsem na základě nově formulované strategie této společnosti zahrnul do vytvářených procesů možnost práce s odlišnými skupinami zákazníků. Druhým cílem mé práce je nastínit možné alternativy integrace současných systémů s novým jednotným informačním systémem a upozornit na hlavní možné překážky a komplikace v oblasti přípravy projektu. Z hlediska struktury je práce rozdělena do tří hlavních částí. První část je teoretickým úvodem a vymezením pojmů a nástrojů, které budou využity. Tvoří ji kapitoly 3 až 7. V kapitolách 8 až 11 je stručně představena společnost Servis Leasing, a to včetně všech nutných výchozích informací - např. současný stav IS, IT či současné procesy. Popis současných procesů je jedním z přínosů mé práce. V poslední, převážně prakticky zaměřené části, jsou nastíněny varianty implementace nového IS a jeho integrace se současným systémem. Navrhuji zde nový způsob fungování určitých procesů. Tato část, tvořená kapitolami 12 až 14, je hlavním přínosem této práce.
|
|
SOA Governance jako další vývojový stupeň zavádění SOA architektury.
Pršala, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kasal, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na správu a řízení Servisně orientované architektury (SOA). Hlavní myšlenkou SOA je dekompozice systému na funkční celky, které obsahují ohraničenou a dobře srozumitelnou funkcionalitu. Tato funkcionalita je v podobě služeb nabízena ostatním celkům přes jasně definované rozhraní. Vznikají zde dobře identifikovatelné vztahy mezi poskytovatelem služby na straně jedné a konzumentem služby na straně druhé. Úlohou SOA governance je řízení těchto vztahů, monitoring kvality služeb a kontrola dodržování stanovených pravidel a politik. Tato pravidla a politiky stanovuje centrální tým zodpovědný za integraci a rozvoj architektury. Východiskem pro úspěšný rozvoj architektury je znalost portfolia služeb a vazeb mezi nimi. Každá služba by měla projít celým životním cyklem, na jehož jednotlivé fáze jsou aplikována příslušná pravidla. Hlavní pozornost je věnována provozní fázi - run-time monitoring a run-time governance. Teorie je doplněna o praktické příklady tvorby reportů a monitoringu provozu služby se zřetelem na kontrolu dodržování SLA. V závěru práce se nachází model struktury SOA governance zohledňující infrastrukturní prvky SOA a informační toky mezi nimi.
|
| |
|
Zvyšování zralosti testovacích procesů v IT společnosti
Kučera, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce)
Předmětem zájmu práce je problematika optimalizace procesů testovací disciplíny jakožto plnohodnotné součásti vývoje softwaru. Přístup vedoucí ke zlepšení testovacích procesů je uplatněn v prostředí útvaru testování vybrané společnosti. K tomuto účelu je využito koncepce zvyšování zralosti a vyspělosti procesů obsažené v modelu CMMI. Prvním z cílů práce je poskytnutí teoretického výkladu věnovaného testování softwaru, procesnímu přístupu a modelům zralosti a vyspělosti, který dostatečně poslouží ke srozumitelnosti textu práce, jakož i k porozumění celému tématu. Bude sestaven teoretický výklad interpretující údaje z volně dostupných elektronických zdrojů, z bakalářské práce autora a s využitím znalostí získaných při studiu a z výukových materiálů. Pozornost bude zaměřena na definování důležitých pojmů a vzájemné souvislosti mezi popisovanými oblastmi. Jako další cíl bylo zvoleno sestavení popisu výchozího stavu, provedených změn a současného stavu organizační struktury, procesů a dokumentace testovacího útvaru vybrané společnosti. Budou vytvořeny procesní modely složené z diagramů, popisných tabulek a slovních charakteristik identifikovaných procesů. Při zachycení stavu a změn dokumentace bude kladen důraz na strukturu dokumentace jako celku a také jednotlivých složek, dále na chronologický postup zavádění používaných dokumentů a na vysvětlení jejich významu při testování. Pro vytvoření uceleného pohledu bude k dispozici popis organizační struktury s kompetencemi členů útvaru. Posledním cílem je návrh opatření ke zvýšení zralosti procesů a k dalšímu zlepšení dokumentace a organizační struktury v testovacím útvaru společnosti. V modelu CMMI budou vyhledány oblasti a doporučení, které jsou vázané na procesy testovací disciplíny. Obsah bude interpretován do podoby dílčích kroků určených k přímému uplatnění v testovacím útvaru a seřazených v pořadí optimálním pro útvar, které bude rovněž stanoveno. Nad rámec návrhu dle metodického produktu budou přítomna doporučení pro oblasti organizační struktury, procesů a dokumentace. Práce shrnuje zásadní skutečnosti a provedené změny, které se váží na organizační strukturu, procesy a dokumentaci testovacího útvaru vybrané společnosti v uplynulém dvouletém období. Přínos dále představuje vytvoření dosud neexistujících procesních modelů testovacího útvaru, které zachycují podobu testovacích procesů ve dvou časových okamžicích, a především kompletní návrh opatření ke zvýšení zralosti procesů a optimalizace organizační struktury a dokumentace.
|
|
Identifikace a měření výkonnosti procesů ve vybraném podniku
Floriánová, Radka ; Lukšů, Vladimír (vedoucí práce) ; Lindauerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací, klasifikací a měřením výkonnosti procesů nejprve na teoretické úrovni, která je následně aplikována na konkrétní společnost Wüstenrot -- stavební spořitelnu, a.s. Proces je základním prvkem procesního způsobu řízení organizace. Proto stavební spořitelna definuje nejprve klíčové procesy a je provedeno procesní mapování na zvoleném stupni podrobnosti. Nejdříve na celopodnikovém stupni podrobnosti a následně jsou rozpracovány vybrané procesy z oblasti procesu Uspokojení zakázky. Procesy vytvářejí synergický efekt, přinášejí maximální efekt a užitek, za předpokladu, že jsou řízeny. To znamená, že management společnosti musí pracovat s výsledky měření výkonnosti procesů. Každý vybraný proces je ve stavební spořitelně popsán z pohledu současného stavu a následně jsou navržena doporučení na zlepšení měření jeho výkonnosti.
|