Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dodávka informatických služeb - technologické a procesní zajištění dostupnosti a kontinuity služeb ve vazbě na podnikání a sjednané parametry služeb.
Lipčák, Peter ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá aspekty řízení podnikové kontinuity podle metodik ITIL a COBIT. Cílem práce je na základě srovnání oblasti procesu řízení podnikové kontinuity řešené metodikami ITIL a Cobit zjistit, zda existuje aplikovatelné obecné řešení tohoto procesu prostřednictvím integrace těchto metodik, a pokusit se najít a vymezit oblast, která by si v metodikách zasloužila větší prostor. Na základě tohoto poznání pak navrhnout obecné komplexní řešení tohoto problému za pomoci konfrontace těchto metodik. Úvodní část je zaměřená na vymezení oblasti řízení podnikové kontinuity, definici klíčových pojmů problematiky, její souvislost s řízením kontinuity IT služeb a přehled dostupných metodik, standardů a best practices řešících danou oblast. V dalších částích se práce věnuje již konkrétně jednotlivým metodikám ITIL a COBIT a jejich způsobu řešení oblasti řízení podnikové kontinuity. Závěrečná kapitola pak srovnává přístup obou metodik k řešení oblasti podnikové kontinuity na základě definovaných klíčových oblastí (cílová skupina, typ podniku, terminologie, zralostní modely, metriky, koncept řízení podnikové kontinuity a vzájemné namapování) a poskytuje obecný komplexní návod řešení procesu řízení podnikové kontinuity za současné implementace obou metodik. Přínosem práce je taky vymezení důležité oblasti iracionálního chování zaměstnanců během krizových situací a její zapracování do obecného řešení.
Softwarové nástroje pro modelování podnikových procesů
Bavlankulov, Elmurat ; Martanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je ukázat a popsat softwarové nástroje určené pro modelování podnikových procesů. První část je zaměřena na problematiku procesního modelování, kde jsou podrobně popsány pojmy jako podnikový proces, reengineering a modelování podnikových procesů. Ve druhé části jsem se už věnoval konkrétním nástrojům, které lze nalézt na trhu. Ke každému nástroji je podrobný popis funkcionality. V poslední části mé práce jsem se zabýval vytvářením podnikového procesu pomocí všech vybraných nástrojů a následné porovnání těch nástrojů dle namodelovaných procesů a dalších kritérií.
The issue of RTO and RPO in business continuity management
Salai, Viktor ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice řízení kontinuity se zaměřením na určování parametrů RTO a RPO. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část stručně popisuje problematiku řízení kontinuity ve spojení s řízením kontinuity IT služeb. Následně jsou popsány různé technologie, které se v současnosti využívají k zajištění kontinuity IT a na obnovu systémů. V závěru se teoretická část již blíže věnuje procesu analýzy dopadů. Práce tak nabízí ucelený pohled na hlavní principy a přínosy, které tyto koncepty pro podnik mají a jak je vhodné je navzájem integrovat. Dále obsahuje stručný přehled různých technologií s vymezením, co obnova v případě havárie zahrnuje a propojení na parametry RTO a RPO. Také stručně vymezuje základní postup při určování parametrů RTO a RPO a následné kroky návrhu řešení obnovy. Zároveň analyzuje různé aspekty, které je třeba při stanovování parametrů kontinuity zohlednit. V druhé hlavní části práce prakticky na základě vymezeného postupu, analyzuje data získaná během dotazníkového šetření ve vybraném podniku, s cílem určit parametry kontinuity pro používané aplikace a následně navrhnout vhodné způsoby řešení jejich zálohy a obnovy. Výsledkem práce je tedy analýza a praktický popis aplikace postupů stanovování parametrů kontinuity pro informační systémy a následného vytvoření nezbytných opatření.
Business Continuity Management a IT
Zdvořáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Cílem této práce je provedení analýzy plánu pro zachování kontinuity sluţeb v reálné společnosti. K tomu je potřeba poloţit určité teoretické základy, nejprve v oblasti Business Continuity Managementu, a to k pochopení jeho významu pro organizaci, pochopení jeho implementace a jeho následného operativního řízení. Další část shrnuje teoretické poznatky o odvětví Business Continuity Managementu nazývaného IT Service Continuity Management. Ten je jiţ konkrétněji zaměřen na kontinuitu poskytování sluţeb IT, které jsou v dnešní době pro zachování kontinuity businessu klíčové. Neboť drtivá většina všech business procesů je informačními a komunikačními technologiemi podporována. Porozumění základním pojmům tvoří pouze teoretickou základnu pro následující část a tou je analýza strategií na zachování kontinuity činnosti v konkrétní firmě. Hlavním přínosem bude, na základě nabytých znalostí, provedení praktické analýzy IT Service Continuity plánu v reálné společnosti působící na českém trhu. Celý plán bude analyzován a vyhodnocen, tam kde bude prostor, budou navrţena doporučení na moţná zlepšení, která by umoţnila zvýšit efektivitu tohoto plánu. Z této analýzy budou vyvozeny obecné závěry.
Nástroje pro modelování podnikových procesů
Fara, Miroslav ; Martanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Práce se zaměřuje na porovnání dvou nástrojů pro modelování podnikových procesů -- Microsoft Visio a ARIS Express, z hlediska jejich využitelnosti pro studenty předmětu 4IT215 -- Analýza a návrh informačních systémů. Práce obsahuje stručnou charakteristiku obou nástrojů a jejich aplikaci na vybrané požadavky předmětu 4IT215 -- Analýza a návrh informačních systémů, které musí studenti v průběhu semestru splnit. Přínosem práce je sestavení kritérií (dle požadavků zmiňovaného předmětu) pro vzájemné porovnání těchto nástrojů. Výsledek srovnání je ještě následně doplněn vyjádřením samotných studentů, kteří v rámci dotazníku (mimo jiné) vybírali nejvhodnější nástroj pro splnění všech úkolů a požadavků zmiňovaného předmětu. Cíl práce byl dosažen vlastním studiem odborné literatury, subjektivním vybráním a ohodnocením kritérií a objektivním přispěním studentů předmětu 4IT215 -- Analýza a návrh informačních systémů.
Podpora projektového managera v oblasti psychodiagnostiky
Herch, Jan ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje psychodiagnostice v oblasti řízení projektu. Jejím cílem je vybavit projektového manažera znalostmi a metodami, které mohou zkvalitnit jeho práci. Popisuje, jaký význam má pochopit lidskou osobnost při práci na projektu. Začátek práce objasňuje termíny jako projekt, projektový manažer a psychodiagnostika. Poté je práce zaměřena na oblast poznání osobnosti a seznamuje s teoriemi typologie od známých autorů a popisuje testy osobnosti, kterými jsou: metoda MBTI, Hoganova profesní diagnostika, Belbínovy týmové role. Další část je věnována kongitivní psychologii, výkonovým testům a objasnění pojmu inteligence. Jsou zde popsány testy pozornosti, tvořivosti a inteligence. Následuje uvedení společností poskytujících softwarové služby a produkty pro profilování osobnosti. Projektovému manažerovi jsou doporučeny nevhodnější nástroje pro jeho práci.
Business continuity management a virtuální stroje
Salák, Ondřej ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Cílem této práce je poskytnout základní přehled možností, jak podpořit podnikové řízení kontinuity činností s využitím virtualizace. Čtenář je na začátku stručně seznámen s pojmem Business continuity management (řízení kontinuity činností) a pojmem virtualizace. Poté je rozebrán vztah těchto dvou oblastí, v čem se doplňují a naopak. Nakonec jsou podrobně rozebrány pomocné programy a moduly pro podporu BCM, které jsou obsaženy v komerčním produktu vSphere od společnosti VMware. Cílem praktické části je pak prověřit funkčnost některých z těchto nástrojů.
Analýza podnikových procesů (konkrétní podnik dle vlastního výběru)
Daněk, Michal ; Martanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Vlček, Dušan (oponent)
Cílem práce je analýza podnikových procesů v konkrétním podniku. Nejprve je v práci stručně popsán úvod do teorie procesního modelování, následně je popsána vybraná konkrétní metodika a nástroj procesního modelování a nakonec je uveden procesní model konkrétního podniku. Mezi přínosy práce by mělo patřit propojení teoretických poznatků o modelování procesů s praktickou zkušeností s modelováním procesů přímo v reálném podniku a další přínos by mělo představovat využití samotného procesního modelu v daném podniku.
Procesní řízení jako manažerský koncept
Trčková, Lenka ; Martanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Tůma, Miroslav (oponent)
Cílem mé práce je nalézt vhodný způsob řízení malé na služby orientované organizace, který využívá procesní řízení, porovnat tento způsob s dalšími vybranými manažerskými koncepty a následně tento způsob řízení prakticky aplikovat v konkrétní organizaci. Přínosem této práce je srovnání vybraných manažerských konceptů dle stanovených kritérií s procesním řízením a především navržení postupu a implementace procesního řízení do malé organizace, která hledá východisko z krize, do které se dostala především vlivem externích ale i interních činitelů. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje samotné procesní řízení a metody jeho zavádění. V druhé části je procesní řízení srovnáváno s vybranými manažerskými koncepty. Praktická třetí část potom obsahuje popsaný použitý postup zavádění procesního řízení do malé organizace.
Standardy a metodiky modelování podnikových procesů
Adjei, Daniela ; Vilím, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Tato práce přináší přehled některých významných standardů a metodik modelování podnikových procesů. Význam podnikových procesů, procesního řízení a s tím i procesního modelování v posledních letech značně vzrůstá a stává se jedním z klíčových faktorů pro udržení konkurenceschopnosti organizace. Modelování podnikových procesů nalézá své uplatnění nejen v oblasti analýzy a optimalizace podnikových procesů a Business process reengineeringu, ale rovněž při mezipodnikové kooperaci a v oblastech podnikových informačních systémů a webových služeb. Tato práce popisuje následující standarty a metodiky: IDEF, UML, BPMN, BPML, BPEL, EPC, ARIS, MMABP. Dále je navržen postup, jímž je možno se řídit při výběru vhodného standartu a obecná klasifikace standardů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.