Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nabídka zimních sportovních aktivit pro předškolní děti v jižních Čechách
KURZ, Klára
Cílem této bakalářské práce je zjistit co ovlivňuje rodiče ve výběru lyžařských areálů v zimním období. V části teoretické se autorka zabývá tematikou vývoje dítěte a vymezením pojmů pohybová schopnost a dovednost. Dále se zabývá historií sjezdového lyžování, definuje pojmy lyžařská výstroj a lyžařská výzbroj. V Další kapitole teoretické části se autorka zabývá V posledních kapitolách teoretické části se autorka věnuje charakteristice Jihočeského kraje a výčtu vybraných lyžařských areálů. Praktická část této bakalářské interpretuje výsledky výzkumného šetření. K výzkumu byla použita smíšená metoda dotazníkového šetření a rozhovoru, jehož respondenty a participanty tvořili rodiče dětí předškolního věku. Na základě výsledků dotazníků a rozhovorů autorka odpovídá na stanovené výzkumné otázky.
Rozvoj grafomotoriky předškolních dětí se zaměřením na pracovní návyky
KREJČÍ, Kateřina
Práce se zaměřuje na problematiku grafomotorických dovedností u dětí předškolního věku s akcentem na pracovní návyky a jejich rozvoj před nástupem do školy. Cílem práce je zjistit, jak vytvořený program zaměřený na rozvoj pracovních návyků ovlivňuje úroveň grafomotoriky a také motivaci ke kreslení vůbec. Teoretická část se zabývá charakteristikou období předškolního dítěte s důrazem na vývoj grafomotoriky, pracovní návyky. V praktické části je vytvořený program popsán a ověřován.
Práce s dětmi předškolního věku hospitalizovanými na onkologii
SKALICKÁ, Jana
Bakalářská práce je věnována dětem s onkologickým onemocněním a možnostem, jak s nimi pracovat v rámci hospitalizace. K výběru tématu mě přivedly osobní zkušenosti s vážnou nemocí našeho syna. Přibližuji problematiku dětí očima rodiče, který vší silou bojoval o pozitivní naladění svého dítěte v nehostinném nemocničním prostředí. Praktická část je tvořena dvěma výzkumnými sondami. V první vycházím ze svých zkušeností, průběhem onemocnění a hospitalizace syna. Druhá je tvořena návrhy různých činností pro dětské pacienty v nemocničním zařízení. Činnosti, které ve své práci uvádím, jsou vodítkem k veselému a rozmanitému pobytu v prostředí, ve kterém není dítěti příliš dobře.
Vývoj výtvarného projevu u dětí předškolního věku
LUPINKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá vývojem dětského výtvarného projevu, primárně kresby a malby, u věkové kategorie předškolního věku. Teoretická část práce zahrnuje souvislost volného času a dětského výtvarného projevu. Dále charakterizuje období předškolního věku v kontextu s výtvarným projevem. Rovněž zachycuje znaky dětského výtvarného projevu a jeho vývoj. Praktická část bakalářské práce je tvořena vlastním výtvarným projektem s tématem ,,Putování s Malým princem", který byl realizován v Královské školce v Českých Budějovicích. Projekt prostřednictvím výtvarných činností poukazuje na znaky a odchylky dětského výtvarného projevu ve věkovém rozmezí předškolního věku. Jsou zde použity techniky, na kterých jsou tyto charakteristiky patrny a které jsou dětem blízké. V bakalářské práci je použita literatura z oblasti pedagogiky, psychologie a výtvarné výchovy.
Klášterem křížem krážem. Edukační programy pro děti předškolního a mladšího školního věku v Anežském klášteře.
Krulichová, Barbora ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje edukaci a edukačním programům určeným nejmladším návštěvníkům kláštera sv. Anežky České tj. dětem předškolního a mladšího školního věku. Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. část stručně představí osobnost Anežky České, její život, skutky a legendy Anežského kláštera a jeho využití jakožto útočiště klarisek, dominikánů a minoritů, pohřebiště významných Přemyslovců a v neposlední řadě jako je bjektů pak tato část práce seznámí s potenciálem edukačních p amů jakožto pomocníků s historických osobností, památkových objektů a uměleckých děl, stručně představí historii Národní galerie a nastíní edukační programy, Anežském klášteře praktické části diplomové práce bude vytvořit edukační program Klášterem křížem krážem a popsat proces tvorby od samotného nápadu přes lizaci až po závěrečnou reflexi Klíčová slova: atá Anežka Česká, Anežský klášter, Národní galerie v Praze, galerijní edukace, edukační , děti, předškolní věk, mladší školní věk,historie, umění, kulturní dědictví
Engaging pre-school children in research: design and evaluation of participatory methods
Lněnička, Ondřej ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Moderní svět se zaměřuje na děti. Mnohem vice se zajímáme o správný režim našich dětí, o jejich hygienu a další aspekty každodenní rutiny. Proto není nijak překvapivé, že mnoho vědců cílí své současné projekty na děti, nebo s nimi přímo pracují. A antropologie v tomto není výjimkou. Tato práce tvoří pouze malou část většího na spánek zaměřeného výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jestli dvě na komunitu orientované sociálně-ekonomické kampaně ovlivní rodiče předškolních dětí v otázce správných spánkových návyků a potřeb. Hlavním smyslem této práce je odpovědět na otázku, jestli jsme schopní naučit děti správnému přístupu ke spánku skrz specificky navrhnuté herní aktivity. Z těchto aktivit je nutné vybrat ty skutečně účinné, díky kterým bude možné doplnit výsledky nadřazeného výzkumu z oblasti Lékařské antropologie. Jako dílčí cíl práce sleduje obecnou schopnost předškolních dětí zapojit se do výzkumu.
Kniha v rodině předškoláka
Pitelková, Hana ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
1 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá úlohou knihy v rodině předškoláka. Cílem teoretické části je vyzdvihnout důležitost práce s knihou s předškolním dítětem v rodině. Poukázat na význam knih, pozici dětské literatury v multimediálním světě, popis jednotlivých typů knížek, se kterými může dítě v tomto období přijít do styku a také požadavky na dětskou literaturu. Praktická část se věnuje interpretaci dat získaných výzkumem pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodičem dítěte předškolního věku. Šetření sleduje knihy v rodině ve třech oblastech: Kniha a vlastní dětství rodiče, Současná situace v dospělosti, Situace dnes s vlastním dítětem. Důraz je kladen zejména situaci s vlastním dítětem se zaměřením na práci s knihou jako výchovným a vzdělávacím prostředkem, zájem dítěte o knihy a čtení, výběr knihy dítětem i rodičem, návštěvu knihovny atd. Klíčová slova: předškolní věk, kniha, četba, čtenářství, předčítání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.