Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kampaň politických stran v krajských volbách 2016
Baierl, Tomáš ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Tato práce zkoumá ve Středočeském a Libereckém kraji volební kampaně v krajských volbách konaných 7. a 8. října 2016. Oba tyto kraje byly vybrány jako referenční vzorek zastupující strany s celorepublikovou i pouze regionální působností. Autor v rámci diplomové práce zpracoval velké množství informací, které následně analyzoval a porovnával. K výzkumu využíval především obsahovou analýzu, která umožňuje přehledně kódovat vstupní data. Mezi zkoumané prvky patřily volební programy volebních formací, kandidátní listiny, respektive podíl lokálně významných kandidátů na těchto listinách, propagace volebních formací na sociální síti Facebook a využití tištěných médií v rámci volební kampaně, tedy jak se dařilo komunikovat kampaň a jak jednotlivé volební formace využívaly inzerci. Diplomová práce vychází především z teorie voleb druhého řádu. Na základě rešerše odborné literatury se podařilo identifikovat několik styčných bodů v kampaních charakteristických pro tento typ voleb. Prostřednictvím několika výzkumných otázek tato diplomová práce odpovídá na výzkumný cíl a to, zda volební formace přistupovaly k volbám jako k volbám druhého řádu.
Analýza volební kampaně na Hlučínsku
Kroupa, Jan ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Šárovec, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, zda a jakým způsobem dochází ke zohledňování specifických hodnotových vzorců a historických vlivů při politické komunikaci a ve volební kampani v historickém regionu Hlučínska. Identifikuje základní rysy hlučínského obyvatelstva, jejich projevy v současnosti a také historický vývoj, který jim předcházel. Z hodnot, které tvoří z Hlučínska specifický region, se jedná především o pracovitost, konzervatismus, silné postavení církve, vazby na Německo a Polsko, charakter pohraničního regionu, unikátní nářečí nebo smysl pro pořádek. Samotný výzkum sestává z dotazníkového šetření v elektronické formě mezi členy politických stran aktivních v historickém regionu, a také rozboru volebních materiálů dostupných v tisku (tištěné i online skrze rozhraní Monitora), na internetu a v rámci sociálních sítí, případně také materiálů poskytnutých samotnými zástupci stran. Princip přizpůsobování politické kampaně přebírá práce z modelu politického marketingu především podle Lees-Marshment. K identifikaci základních hodnotových orientací slouží výzkum Zicha, Anýžové a kol. vycházející z European Social Survey a další publikace zabývající se dějinami Hlučínska. Z výsledků šetření i rozboru je patrné, že většina hodnotových odlišností je v politické komunikaci zohledněna, přičemž...
Využití Facebooku k propagaci EU na příkladu českých europoslanců
Tranová, Khanh Ly ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bc. Khanh Ly Tranová Abstrakt Bakalářská práce Využití Facebooku pro propagaci EU na příkladu českých europoslanců se zabývá analýzou facebookových veřejných profilů vybraných českých politiků, kteří zastupují české zájmy v Evropském parlamentu. Vzhledem k významnější úloze sociálních sítí obecně a důležitější roli Facebooku v oblasti politické komunikace se tato práce zaměřuje na pochopení toho, jak čeští europoslanci využívají nová média jako prostředek k vysvětlování role Evropské unie. Analýza se soustředí na časové období během voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu v České republice v roce 2017 a to proto, že v průběhu předvolebních kampaní je akcentována větší pozornost na některá politická témata, mezi které patří také otázky fungování Evropské unie a význam členství v těchto strukturách. Čeští europoslanci mohou využít zvýšenou pozornost k prezentaci Evropské unii a ke zlepšení míry informovanosti ohledně této problematiky. Z pozice odborníků na otázky týkající se Evropské unie navíc mohou při příležitostech předvolebních bojů využít prostor pro vlastní sebeprezentaci. Teoretická část se věnuje definici politického marketingu a využití sociálních sítí pro politický marketing a nastiňuje aktuální stav, jak se prezentují témata Evropské unie v České republice. V praktické části se výzkum se...
Social Media and their Influence on Democratic Elections
Khyzhniak, Veronika ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
Progress in online technology has greatly improved the way how people all over the world can communicate with each other. Social networks greatly facilitate live communication not only for ordinary people but also for representatives of the legislative power. With the help of social media, politicians can promote their political campaign, advertise their party and, thanks to this, quickly and economically gain supporters. The 2016 US presidential elections highlighted the importance of social media communication on democratic elections worldwide. The aim of the thesis is to study different forms of social media. The project deals with the impact of Twitter and Facebook in the 2016 USA election and describes the way candidates were using it during the race.
Kampaň politických stran v krajských volbách 2016
Baierl, Tomáš ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Tato práce zkoumá ve Středočeském a Libereckém kraji volební kampaně v krajských volbách konaných 7. a 8. října 2016. Oba tyto kraje byly vybrány jako referenční vzorek zastupující strany s celorepublikovou i pouze regionální působností. Autor v rámci diplomové práce zpracoval velké množství informací, které následně analyzoval a porovnával. K výzkumu využíval především obsahovou analýzu, která umožňuje přehledně kódovat vstupní data. Mezi zkoumané prvky patřily volební programy volebních formací, kandidátní listiny, respektive podíl lokálně významných kandidátů na těchto listinách, propagace volebních formací na sociální síti Facebook a využití tištěných médií v rámci volební kampaně, tedy jak se dařilo komunikovat kampaň a jak jednotlivé volební formace využívaly inzerci. Diplomová práce vychází především z teorie voleb druhého řádu. Na základě rešerše odborné literatury se podařilo identifikovat několik styčných bodů v kampaních charakteristických pro tento typ voleb. Prostřednictvím několika výzkumných otázek tato diplomová práce odpovídá na výzkumný cíl a to, zda volební formace přistupovaly k volbám jako k volbám druhého řádu.
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení politické reklamy v kontextu předvolebních kampaní u studentů středních škol
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků středních škol interpretovat politickou reklamu. V první části seznamuje čtenáře s konceptem moderní demokracie, ve které hrají média nesmírně důležitou roli, v oblasti politické reality potom především v předvolebním období. Čtenář je uveden do problematiky vlivu médií na občana, který je vystaven produktům politického marketingu. Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na žáky střední školy, zabývá se tato práce i národními, mezinárodními a zahraničními výzkumy, které dávají do souvislosti pojmy politika-média-středoškoláci. Druhá část práce je tvořena výzkumem, který se snaží zhodnotit, jaký vliv má mediální výchova na žáky v oblasti analýzy politické reklamy, stejně jako jejich postoje k politologickým tématům. Výzkum je koncipován jako kvalitativní porovnání výpovědí žáků, kteří projdou kurzem mediální výchovy, na otázky zaměřující se na kritickou analýzu vybrané politické reklamy, přičemž jsou odpovědi žáků porovnány s kontrolní skupinou, která takto mediálně vzdělávána nebyla. Klíčová slova: demokracie, volby, předvolební kampaň, politický marketing, politická reklama, média, masmédia, mediální výchova, středoškolské vzdělávání
Ženy v roli kandidátky na úřad prezidenta: případ Radičové, Tymošenkové a Grybauskaité
Martinovská, Veronika ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Gelnarová, Jitka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zaměřuje na ženy v politice, konkrétně pak na případy, kdy žena kandidovala na post prezidenta. Pro účely práce byly ke srovnání vybrány celkem tři kandidátky na tento post: Radičová, Tymošenková a Grybauskaite, tedy dvě neúspěšné a jedna úspěšná kandidátka. Příklady byly vybrány záměrně z prostoru postkomunistických zemí, kde se dá očekávat role předsudků k ženám v politice, zvláště pak na nejvyšším postu hlavy státu. Tato práce má za cíl porovnat jednotlivé případy ženských kandidátek na prezidentku, zkoumat příčiny úspěchu či neúspěchu jednotlivých kandidátek na základě podmínek panujících v dané zemi a předsudků voličů. Práce se bude tedy zaměřovat na vedení kampaně u jednotlivých kandidátek, jejich stranickou příslušnost a jejich celkové působení na voliče.
Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR
Kejlová, Tamara ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR" zkoumá, jakým způsobem deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny rámcovaly předvolební kampaň. Dále se zaměřuje na míru dodržování kritérií nestrannosti v mediálních obsazích. Analyzovány jsou rovněž texty s "otevřenou podporou". Teoretická část nastiňuje typické rysy vztahu mezi médii a politikou a hlavní teoreticko-metodologická východiska pro výzkum rámců a objektivity. Představen je koncept mediálního rámcování jako "roztříštěného paradigmatu" i objektivita jako nedosažitelný ideál. Nedílnou součást teoretické části tvoří zahraniční výzkumy a studie Českého rozhlasu, jejichž závěry posloužily při samotné analýze. Cílem výzkumu, provedeného kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, bylo zjistit, jak české deníky zareagovaly ve svém obsahu na přímé prezidentské volby spojené s fenoménem "endorsement". Kvantitativní část analýzy cílí na dominantní rámce a hlavní témata spojená s volbami objevující se v mediálních obsazích. Dále se soustředí na to, do jaké míry deníky prezentovaly kandidáty v neutrálním světle. Důraz klade rovněž na vyváženost zpravodajství. Kvalitativní část analýzy se pak zaměřuje na samotnou "otevřenou podporu". Zkoumány jsou argumenty, jimiž se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.