Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Soutěživost vs. solidarita studentů na střední škole
Karasaridu, Klára ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá soutěživostí a solidaritou u studentů středních škol. Po studentech bývají vyžadovány dobré výsledky a úspěchy ve škole, což vyvolává soutěživost mezi studenty o to, kdo bude nejlepší. Vedle toho se u třídy počítá se spoluprací a solidaritou, aby dobře fungovala jako skupina. Tyto dva fenomény mohou vyvolávat ve studentech tlak a přesto, že se zdánlivě vylučují, jsou spolu propojené. Právě objasnění toho, jak se tyto dva prvky projevují u vztahů ve třídě, bylo cílem tohoto výzkumu. To jsem zkoumala pomocí kvalitativních polo-strukturovaných rozhovorů. Vzhledem k současné pandemické situaci rozhovory probíhaly v on-line podobě. Hlavním zjištěním výzkumu je, že soutěživost se neprojevuje u studentů obvyklým způsobem: nevyžaduje ji po nich okolí, ale spíše se k soutěživosti motivují mezi sebou. Solidarita se projevuje v tom, jak spolupracují a jak si mezi sebou rozumějí. Pro studenty je totiž důležité mít ve třídě přátelské vztahy, což v nich vyvolává touhu více spolupracovat. U spolužáků se kterými si nerozumí solidaritu a spolupráci neprojevují v takové míře. Vztahy se budují nejen pomocí a spoluprací ve třídě, jak bylo očekáváno, ale především právě přátelstvím a mimoškolními aktivitami, které vztahy ve třídě utužují o mnoho více. Další důležitá zjištění jsou, že...
Enhancing Academic Integrity
Höklová, Veronika
Akademická integrita je téma, které se v poslední době začíná řešit čím dál častěji. Bylo provedeno nespočet výzkumů, ale tyto výzkumy pochází hlavně z anglicky mluvících zemí. Bakalářská práce je složena z literární rešerše a praktické části. Literární rešerše vysvětluje pojem akademická integrity a nejčastější formy se kterými se můžeme potkat a které jsou často porušovány. Dále popisuje, jaké změny by mohly přispět, aby byla akademická integrita více respektována. V praktické části jsem provedla výzkum mezi českými studenty. Údaje, které jsem díky dotazníku posbírala se týkají budování akademické integrity na českých vysokých školách. Celkem jsem sesbírala 250 výstupů. Díky dotazníku můžeme vidět, jak studenti vnímají pojem akademická integrita a co si o tomto tématu myslí. Dále jsem provedla polo strukturovaný dotazník s osmi akademickými pracovníky na Provozně ekonomické fakultě v Brně. Celková práce ukazuje, jak je akademická integrita chápána a vnímána. V poslední části je na základě výsledků zpracovaný současný stav a strategický návrh na budovaní akademické integrity.
Chovanie spotrebiteľa na trhu s technológiami umožňujúcimi neetické jednanie v oblasti vzdelávania
Hudáková, Alexandra
Technologie se dnes studentům snaží usnadnit život. Digitalizované studijní materiály nebo on-line kurzy jsou jen malým výběrem toho, co moderní doba studentům umožňuje. Tato práce se zabývá neetickým jednáním ve vzdělávání, které umožňují moderní technologie studentům. Poukazuje na hi-tech sektor ČR, na trh s technologiemi, které neetické jednání umožňují, jakož i na samotné využívání těchto technologií studenty. Práce odpovídá na otázky, kdo je typický podvádějící student, jakým způsobem podvádí a jaké jsou jeho motivace k tomuto jednání. Jedná se převážně o studenty ve věku 21-23 let, ve druhém ročníku studia prezenční formy, finančně dobře zajištěných. Pohlaví ani obor studia nemají na neetické jednání studenta vliv. Zároveň práce nastiňuje doporučení, které by školy mohly přijmout, aby zamezily neetickému jednání studentů. Jelikož neetické jednání začíná ve školách, ale následně může pokračovat v pracovním prostředí, práce také poukazuje na možné řešení pro zaměstnavatele, kteří nemají zájem o neeticky jednající zaměstnance.
The Truth Behind the Lies: The Experiment
Harutyunyan, Mikayel ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Matoušek, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce představuje ekonomický experiment, který zkoumá vzorce nečestného chování studentů druhého stupně na základní a střední škole. Studenti vyplnili osobnostní inventáře týkající se Velké Pětky a Temné Triády, za což byli následně odměněni. Jako odměna fungovaly sladkosti a jejich počet byl určen hodem kostkou. Výsledky hodů byly známé jen jednotlivým účastníkům, mohli se tudíž rozhodnout, zda zalžou, nebo budou mluvit pravdu o tom, co jim padlo. Následná analýza odhalila, že určitá část účastníků podváděla, ale někteří si nenárokovali plnou výši odměny. Apel na poctivost jsme shledali neefektivním ve snižování počtu podvodů. Dále jsme objevili pozitivní korelaci mezi narcismem, extraverzí a podváděním. Na druhou stranu otevřenost vůči zkušenosti, neurotismus a morálnost, jeden z aspektů přívětivosti, s podváděním korelují negativně. Jednotlivci s horšími akademickými schopnostmi podvádějí méně, naopak ti, kteří dosahují lepších výsledků v testu kognitivní reflexe, podvádějí více. Mimoto indikátory "nestabilního" rodinného zázemí (rozvedení nebo nezaměstnaní rodiče) jsou spojeny s vyšší mírou podvádění, efekt stabilnějšího rodinného zázemí je nejasný. Konečně, zdá se, že ženy si raději odpustí možnost vybrat si plnou výši odměny a místo toho podvádí jen částečně. Celkové výsledky...
Fenomén podvádění na školách
Mrtvá, Denisa
Bakalářská práce se zabývá podváděním žáků středních škol. Podvádění je fenomén, který se vyskytuje ve školách od nepaměti. Otázkou však zůstává, jak by měl učitel tyto situace řešit, protože každý učitel se jistě s tímto negativním jevem setká. Cílem teoretické části je zjistit, co to podvádění je, vysvětlit pojmy podvádění, a také druhy podvádění. Druhou otázkou je: kdo podvádí? Víme, že žáci středních škol jsou adolescenti, to znamená, že budu popisovat psychologický vývoj adolescentů. Další otázkou a zároveň i cílem je zjistit, co žáka vede k tomu, aby se učil (popř. neučil). To znamená vysvětlit pojem motivace. Posledním cílem teoretické části je popsat role učitele. Jedná se o to, co může učitel udělat pro to, aby se žáci učili, aby chodili raději do školy - jedná se o motivaci žáků, jejich hodnocení nebo i tresty. Praktická část se zabývá průzkumem toho, jak učitelé tyto negativní jevy řeší. Jedná se o analýzu dotazníkového šetření. Výsledná data budou znázorněna graficky. Cílem tohoto šetření je nejen zjistit, jak se učitelé v těchto situacích chovají, ale také doporučit (nejen) budoucím učitelům, jak by se měli v situacích, kdy žák podvádí zachovat.
Elektronické podvádění na středních školách
Kaprálová, Monika
Bakalářská práce se zabývá moderním způsobem podvádění u žáků na středních školách za pomocí elektronických zařízení. Se stoupající počítačovou gramotností a celkově lepší vybaveností jak žáků, tak i škol se tento negativní jev objevuje čím dál častěji a ve větší míře. V teoretické části je cílem vymezit základní problematiku elektronického podvádění žáků na středních školách, popsat motivaci a charakteristiku středoškolských žáků. Dalším cílem je definovat účinnou detekci a prevenci elektronického podvádění. Metodami použitými pro zpracování teoretické části budou studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, komparace a syntéza. Cílem praktické části je zmapovat možné způsoby podvádění, odhalit motivační faktory, které vedou žáky k podvádění a zjistit nejčastěji využívané prostředky využívané při podvádění. Pro dosažení cílů v praktické části bude realizováno průzkumné šetření. Bude použit kvantitativní výzkumný přístup, nástrojem sběru dat bude dotazník. Respondenty budou žáci Střední průmyslové školy v Brně. Na základě zjištěných výsledků budou stanoveny závěry a formulován návrh doporučení pro pedagogickou praxi.
Psychologické souvislosti poctivosti a podvádění
Tefelnerová, Pavla ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Trojanová, Hana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o psychologických aspektech poctivosti a podvádění, propojujíc poznatky nejen psychologických, ale také ekonomických či pedagogických výzkumů. První kapitola uvádí čtenáře do problematiky nastíněním hranice mezi poctivým a nepoctivým chováním a vymezením několika názorových proudů, ze kterých jednotliví výzkumníci k tématu přistupují. Na vybraných výzkumech ukazuje, že podvádění není patologií několika málo jedinců, ale spíše způsobem chování, který je za dostatečně vyhrocených okolností vlastní každému lidskému jedinci. Druhá kapitola poté pojednává o osobnostních, situačních i demografických faktorech, které ovlivňují hranici, za kterou se lidé k nepoctivému chování uchylují, jeho míru i způsoby podvádění. Nabízí tak vhled do mechanismů fungování podvádění a možných způsobů jeho ovlivnění. Protože zjištění předkládaná v této části práce vycházejí z různých výzkumných metod (dotazníků a experimentů), je třetí kapitola věnována diskuzi jejich předností i limitů ve vztahu ke konkrétnímu zaměření celé práce. Teoretickou část práce uzavírá rozvaha nad etickými aspekty výzkumu poctivosti a podvádění. V návaznosti na předkládaná zjištění byla navrhnuta experimentální studie, jejímž cílem je zjistit, jak vybraný způsob redukce míry nepoctivého chování působí na...
Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Švelch, Jan ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.