Název:
Enhancing Academic Integrity
Autoři:
Höklová, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Academic Integrity is a serious topic that has been recently very much discussed. The most of the research that has been conducted comes mainly from English speaking countries. Literature research explains the notion of Academic Integrity and its forms that are most often violated. It also describes what changes can contribute to the fact that Academic Integrity is respected more. In the practical part I conducted a survey among Czech students for this research. The data I am describing in this thesis regard building Academic Integrity at Czech universities. I collected the total of 25O entries. Thanks to the questionnaire we can see how a student perceives the concept of Academic Integrity and what they have to say regarding this subject. In addition, we conducted a semi-structured questionnaire with eight academic staff members at the Faculty of Business Economics of Mendel University in Brno. This thesis shows us much more regarding the topic of Academic Integrity and how it is perceived. The last part analysed the current state at university and there is propose of a strategic plan for building Academic Integrity.Akademická integrita je téma, které se v poslední době začíná řešit čím dál častěji. Bylo provedeno nespočet výzkumů, ale tyto výzkumy pochází hlavně z anglicky mluvících zemí. Bakalářská práce je složena z literární rešerše a praktické části. Literární rešerše vysvětluje pojem akademická integrity a nejčastější formy se kterými se můžeme potkat a které jsou často porušovány. Dále popisuje, jaké změny by mohly přispět, aby byla akademická integrita více respektována. V praktické části jsem provedla výzkum mezi českými studenty. Údaje, které jsem díky dotazníku posbírala se týkají budování akademické integrity na českých vysokých školách. Celkem jsem sesbírala 250 výstupů. Díky dotazníku můžeme vidět, jak studenti vnímají pojem akademická integrita a co si o tomto tématu myslí. Dále jsem provedla polo strukturovaný dotazník s osmi akademickými pracovníky na Provozně ekonomické fakultě v Brně. Celková práce ukazuje, jak je akademická integrita chápána a vnímána. V poslední části je na základě výsledků zpracovaný současný stav a strategický návrh na budovaní akademické integrity.
Klíčová slova:
akademická integrita; etický kodex; hodnoty; placené práce; plagiátorství; podvádění; principy akademické integrity; studijní řád; čestný kód