Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 391 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové exotárium v ZOO Brno
Charvátová, Karolína ; Boháč, Ivo (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě zadání, které bylo poskytnuto v předmětu BGA036 – Ateliér architektonické tvorby 5 v letním semestru 3. ročníku na téma Interiér, které bylo později rozšířeno na Veřejné stavby. Tématem studie je návrh novostavby exotária v ZOO Brno. Řešený pozemek se nachází na území ZOO Brno v Jihomoravském kraji. Konceptem architektonického řešení bylo vytvořit moderní a hygienické prostory pro důstojný život zvířat v zajetí a zároveň dovolit nahlédnout návštěvníkům do zvířecího života a chování. Jedná se o dvoupodlažní, částečně podsklepenou stavbu s otevřeným vnitřním prostorem, který je rozdělen na dvě hlavní části - vodní život a život ve vzduchu. Základní myšlenkou projektu je poskytnutí dostatku místa pro život zvířat v pavilonu a proto je pro ptáky vytvořená velká voliéra ve tvaru kopule nesoucí se přes celou střechu stavby. Pro ryby jsou vytvořena velká akvária. V objektu nechybí ani přednášková místnost, zařízení pro zaměstnance a tepelně technické zařízení stavby. Všechny funkce stavby mají svá potřebná zázemí.
Gemini
Holcrová, Eliška ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem návrhu je zrevitalizovat střední školu pro tělesně znevýhodněnou mládež GEMINI a její okolí. Práce zahrnuje návrh revitalizace školy, koncepci školní zahrady a kavárny s komunitním centrem. Výsledkem bude vznik vhodného prostředí pro vzdělávání, relaxaci a rozvoj nejen studentů školy, ale i místních obyvatel.
Mix/Match Brno
Hanáková, Sascha ; Rozwalka, Szymon (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Bakalárska práca Nielen človek sa zaoberá návrhom objektu, ktorého primárnou funkciou je vyplnenie proluky na ulici Hlinky, v širšom centre Brna. V súčasnosti sa na riešenej parcele nachádzajú tri garáže a dočasná stavba skladu, pričom v práci sa počíta s ich odstránením.. Nový objekt dopĺňa súčasnú zástavbu, pričom svojou výškou rešpektuje mierku okolitých budov. Funkčná náplň navrhovaného objektu je predovšetkým bývanie, ktoré je doplnené o funkciu detského voľnočasového centra a o komunitné priestory určené rezidentom bytového domu. V návrhu sa snažím o prepojenie urbánnej štruktúry a uvoľnenejšieho charakteru prírody, ktorá parcelu obklopuje zo severu.
Přeshraniční spolupráce Národního parku Šumava a Národního parku Bavorský les
JERHOTOVÁ, Vendulka
Bakalářská práce se zabývá přeshraniční spoluprací mezi Národním parkem Šumava a Národním parkem Bavorský les. Realizované a připravované projekty se zaměřují převážně na ochranu přírody, monitoringy druhů živočichů, hub či rostlin, enviromentální vzdělávání a stavby naučných stezek. Tyto aktivity jsou z velké části podporovány evropskými fondy. Text se rovněž věnuje tématu regionální politiky, euroregionům a formám spolupráce. V kvalifikační práci je přiblížen vývoj jednotlivých národních parků a jejich přístup k ochraně přírody.
Grape vine
Lubovská, Karolína ; Písaříková, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Práce Grape Vine prozkoumává téma jihomoravské vinařské krajiny a prvky, které jsou s ní spojené a pro ni nejvíce charakteristické. Práce poukazuje na praktiky, jakými je tato krajina průběžně měněna a šlechtěna k lidskému využití, a to v tomto případě k pěstování vinné révy a produkci vína. Soustředí se na přístup ke krajině a na to, jakými specifickými způsoby se přistupuje k jejím různým částem prostřednictvím kultivace, selekce a kontroly růstu vinné révy s cílem dosažení nejvyšších úrod za použití postupů určených tradicí vinařského zemědělství v této konkrétní oblasti.
Týdenní výukový plán na téma: Objevování pokladů naší přírody
TROJÁKOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce bylo sestavení environmentálně zaměřeného výukového plánu. V teoretické části byla popsána teoretická východiska, ze kterých tematický celek vychází. V této části byla definována environmentální výchova, její cíle, metody a zásady. Prostor byl věnován i jejímu uplatnění v mateřské škole, významu školních zahrad a propojení s aktuálním Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě bylo popsáno prožitkové učení, hra a plynulé učení. Praktická část zahrnuje sestavený výukový plán, evaluaci dnů a závěrečnou evaluaci s dětmi. V tematickém celku byly použity environmentální činnosti, které u dětí rozvíjí environmentální senzitivitu a vytváří kladný vztah k přírodě. V závěru bylo zjištěno, že nejúspěšnější se stala aktivita prováděná přímo v lese, a to stavení skřítčí vesnice. Nejméně děti nadchla cesta k lesu, která podle jejich slov byla moc dlouhá. Dalším problematickým úkolem, který byl však dobrovolný, byl dotek žížaly. Většina dětí se této aktivity vzdala a těm, kteří to zkusili, to bylo nepříjemné.
Vztah žáků k přírodě na primárním stupni základních škol
ŤUKOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zaměřuje na zjištění vztahu dětí k přírodě na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou popsány základní klíčové pojmy, význam přírody pro rozvoj dětí, příčiny i důsledky odcizování dětí přírodě a jaký vliv má rodinné či školní zázemí. Dále se práce soustředí na venkovní vyučování a jeho formy i metody, které může učitel při výuce použít. Tento vztah je zjišťován na základě dotazníku, který vytvořil psycholog a doktor Jan Krajhanzl s kolektivem autorů. Praktická část zahrnuje záznamy z dotazníkového šetření, jež je zaměřeno na žáky čtvrtých a pátých tříd. Otázky v dotazníku jsou soustředěny na zkušenosti žáků s přírodou, např. "Co si představíš, když se řekne příroda?", "Utrhnul/a jsi si někdy jablko ze stromu?", apod. Nakonec autorka porovnává výsledky této studie s předchozími průzkumy.
Výuka přírodovědy ve venkovním prostředí
ŠALANDOVÁ, Michaela
Hlavním cílem této diplomové práce bylo navrhnout výukové programy v rámci předmětu přírodověda pro žáky 4. ročníku základní školy na téma ekosystém louka. Výukové programy jsou navržené pro výuku ve venkovním prostředí a pro výuku běžně ve třídě. Práce umožňuje získat povědomí o výuce ve venkovním prostředí a také nabízí metodicky rozpracované vyučovací bloky s pracovními listy. Oba výukové programy byly ověřeny přímo na ZŠ Třešť běžně ve třídě a také ve venkovním prostředí se třídami ve 4. ročníku. Do výukových programů jsou také zařazeny moderní technologie (mobilní telefon, tablet). Úspěšnost byla vyhodnocována systémem pre-test (test vstupních znalostí) a post-test (test výstupních znalostí). Testy byly realizovány týden před výukou a týden po ní. Z výsledků vyplývá, že výuka ve venkovním prostředí může být pro žáky efektivnější než výuka běžně ve třídě.
Žít s přírodou
Neuwirthová, Barbora ; Durdis,, Tomáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem člověka k přírodě, přírody k člověku a vlivem architektonických intervencí na formování těchto vztahů. Záměrem celé práce je přehodnocení aktuálního konzumního využívání krajiny a přístupu člověka k ní za pomoci menších objektů, které neničí, neomezují a nedeformují své okolí, ale naopak povznášejí genia loci, jsou přívětivé na pohled i pro přírodní prostředí, a především posilují vztahy mezi prostředím a jejími uživateli. Práce je podložena a vychází z vlastních zážitků a zkušeností prožitých v přírodě. Proto považuji za nezbytné poukázat na krásu a jedinečnost diskomfortu horského prostředí, které mimo jiné vede k utužování našeho psychického i fyzického zdraví.
V lese
Pucharová Kramářová, Vendula ; Dub, Petr (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
Mé práci předcházela tvorba fotografií v nočním lese, která pro mě byla moc důležitá kvůli pocitu tajemna a mystična. Krajinu nepřepisuji realisticky podle fotografií, stylizuji ji a schematizuji. Zajímám se o krajinu nekultivovanou, se spadenými větvemi a trouchnivými pařezy. Maluji olejem, některá místa promalovávám, jiná nechávám nahozená s patrnými malířskými gesty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 391 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.