Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Roma (Gypsi) Holocaust
Wilde, Boris ; Kosek, Jan (vedoucí práce) ; Agha, Petr (oponent)
Ústrednou témou tejto diplomovej práce je rómsky holokaust. Skrz historické súvislosti je rómsky holokaustu zasadený do právneho, no i širšieho spoločenskovedného kontextu. Jednotlivé etapy vo vývoji právneho postavenia Rómov, od približne trinásteho storočia, tvoria vnútorné členenie prvej prevažne historickej časti práce. Cieľom tejto časti je poukázať na východiská, ktoré do určitej miery determinovali skúmané udalosti v období druhej svetovej vojny, ale i povojnový vývoj a súčasný status quo. Druhá, hlavná, časť práce analyzuje priamo rómsky holokaust, pričom dôraz je kladený na vývoj v nacistickom Nemecku, ale i na vývoj v jednotlivých nástupníckych štátnych útvaroch prvej Československej republiky. Na uvedených štátnych útvaroch sú ilustrované rozdiely v štátnej politike voči rómskej menšine, ktoré sa v období druhej svetovej vojny uplatnili, a ktoré viedli k rozličným dôsledkom. Tretia a posledná časť práce je venovaná vývoju po skončení druhej svetovej vojny a jej účelom je poukázať na proces reflektovania rómskeho holokaustu a význame tohto procesu pre povojnovú spoločnosť, a to v rámci zjednoteného Československa, no i samostatnej Českej republiky. Dôraz je kladený najmä na otázku, ako sa spoločnosť vysporiadala s odkazom rómskeho holokaustu, ako sa na základe tejto skúsenosti vyvíjal...
Tainted Symbols: Nazi symbology in Cultural and Historic Context
Přibylová, Natália ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Autor se v práci věnuje symbolice, která byla používána v období nacismu, jejím významem a podobou. Snažil se sledovat výskyt a užití vybraných symbolů napříč historií a kulturami. Hlavním cílem práce bylo najít prvotní význam těchto symbolů a tedy poukázat na to, jak byly v období nacismu tyto interpretace překroucené či vymyšlené a tím pádem ,,zneužité", což vede k jejich dnešním chybným výkladům. Pod pojmem nacistické symboly autor v jednotlivých kapitolách představuje symboly široké veřejnosti známé i neznámé. Za nejvýznamnější a nejvíce ,,poskvrněný" symbol považuje autor swastiku, více známou pod pojmem hákový kříž. V práci autor poukazuje na historii tohoto symbolu a také na jeho výklad napříč kulturami a náboženstvími v období před jeho převzetím nacismem, následně se snaží vysvětlit proč a jak se stala swastika hlavním symbolem nacismu. Nakonec se snaží poukázat na to, jak je tento symbol vnímán dnes a jaké problémy se s jeho dnešním používáním vyskytují. Autorova snaha se dále zaměřuje na vysvětlení historie užívání symbolu zvaného Davidova hvězda, který je dnes považován za symbol judaismu. Avšak mnohé spolky, sekty, společnosti si tento symbol přisvojili jak napříč historií, tak v současnosti. Cílem další části práce je tedy shrnout užívání tohoto symbolu, nejen v kontextu judaismu ale...
Život pod Goetheho dubem. Koncentrační tábor Buchenwald v letech 1937-1945
Diviš, Jakub ; Randák, Jan (vedoucí práce) ; Michela, Miroslav (oponent)
Tématem a zároveň i primárním cílem diplomové práce je vyobrazení každodennosti koncentračního tábora Buchenwald. Buchenwald byl místem, kde nacisté věznili kromě jiných i velký počet občanů Protektorátu Čechy a Morava. Diplomová práce se bude primárně soustředit na tři oblasti výzkumu. V prvé řadě se jedná o problematiku "prostoru", do níž bude začleněn stručný nástin vývoje koncentračních táborů v předválečném Německu, funkce administrativních, technických a vojenských budov táborové SS. Další téma diplomové práce poukazuje na fyzickou práci vězňů, která byla denní náplní během jejich pobytu v koncentračním táboře. Cíl jejich práce měl vést k rychlému usmrcení s co možná nejnižšími náklady na jejich stravování. Zde ve prospěch či neprospěch vězně rozhodovaly ideologicko-politické, a později i hospodářské aspekty režimu. Pojetí práce se v systému nacistických koncentračních táborů v postupných letech znatelně měnilo, což zapříčiňovaly přípravy na válku a později samotný vývoj válečného konfliktu. Třetím tématem jsou sociální vztahy a kulturní život vězňů, jež ukazují na lidskou adaptabilitu v těchto nelidských podmínkách. Ve snaze vylíčit denní společenské soužití v koncentračním táboře bude kladen důraz na formy a vlivy tlaku, kterému byli vězni vystaveni, a na nějž museli průběžně v různých...
Olympiáda v Berlíně v roce 1936 očima dobového českého a německého tisku
Nevšímalová, Aneta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce má čtenáři přiblížit rozdíl mezi českým a německým žurnalismem a způsobem informování o sportovních událostech během XI. olympiády v Berlíně v roce 1936. Tato olympiáda byla v novodobé historii prvními hrami, které byly použity k propagandistickým účelům. Práce srovnává v období od 31. 7. 1936 do 17. 8. 1936 tři česká významná periodika, a to Lidové noviny, České slovo a Venkov s německými periodiky - Fehrbelliner Zeitung, Schwedter Tageblatt, Deutsch-chinesische Nachrichten a Prager Tagblatt. Větší důraz klade bakalářská práce na domácí tituly, na kterých demonstruje žurnalistiku, která pochází z demokratického prostředí. Rozdílné pojetí žurnalistiky Československa a Třetí říše zkoumá práce prostřednictvím deskripce a komparace vybraných článků, které se vždy týkají stejné události či tématu.
Olympiáda v Berlíně v roce 1936 očima dobového českého a německého tisku
Nevšímalová, Aneta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce má čtenáři přiblížit rozdíl mezi českým a německým žurnalismem a způsobem informování o sportovních událostech během XI. olympiády v Berlíně v roce 1936. Tato olympiáda byla ve své novodobé historii jako první olympiáda použita k propagandistickým účelům. Práce srovnává v období od 31. 7. 1936 do 17. 8. 1936 tři česká významná periodika a to Lidové noviny, České slovo a Venkov s německými periodiky - Fehrbelliner Zeitung, Schwedter Tageblatt a Deutsch-Chinechische Zeitung. Větší důraz klade bakalářská práce na domácí tituly, na kterých ilustruje žurnalistiku, která pochází z demokratického prostředí. Rozdílné pojetí žurnalistiky Československa a Třetí říše zkoumá práce prostřednictvím deskripce a komparace vybraných článků, které se vždy týkají stejné události či tématu.
Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy
JUKLOVÁ, Tereza
Diplomová práce - Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy - se zabývá jednak vytyčením základních pojmů jako je ideologie, totalitarizmus, socializmus, komunizmus, nacizmus nebo autoritarizmus. Jednotlivé termíny charakterizuje na základě odborné literatury a podává o nich základní informace. Zároveň se zabývá samotným tématem ruské revoluce a jejího dopadu na rozvoj komunizmu v Evropě. Dále jsou v práci poskytnuty doklady o tom, jakým způsobem je téma komunizmu v hodinách občanské výchovy v současné době na základních školách probíráno. Ačkoliv jsou k dispozici i moderní učebnice občanské výchovy vydané v posledních letech, téma komunizmu se v nich objevuje jen místy. Co se týče internetových stránek, které lze využít pro zpracování tohoto tématu, nabízí se stránky Rámcově vzdělávacího programu nebo program Jeden svět na školách. Ty však poskytují materiály a je pouze na vyučujícím, jakým způsobem s nimi bude v hodinách občanské výchovy při probírání tohoto tématu pracovat. Praktickou část práce tvoří samotný výukový program, který je rozpracován podle jednotlivých hodin. V závěru práce jsou k němu připojeny nezbytné přílohy. Na základě aplikace programu v praxi bylo zjištěno, že žáci v daném výukovém programu pochopili základní informace a ocenili i práci s moderní technikou během výuky. Zároveň bylo prokázáno, že program je úspěšně realizovatelný v praxi.
Hospodářské a politické příčiny politiky appeasementu Velké Británie
Kalvoda, Tomáš ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Práce se zabývá politickými a hospodářskými příčinami, které vedly Velkou Británii k provádění či v pokračování politiky appeasemnetu, tj. politiky, která podle mnohých vedla pouze k posílení nacistického Německa a tím i k vypuknutí druhé světové války. Dá se ale říci, že Velká Británie neměla příliš jiných možností postupovat jinak, než jak postupovala. Práce je brána z pohledu Velké Británie a její část se zabývá i vznikem diktatur v Německu a v Itálii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.