Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nákupní chování zahraničních návštěvníků Prahy
Bartošová, Lenka ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice nákupního chování zahraničních návštěvníků Prahy. Na zahraničního návštěvníka je nahlíženo jako na spotřebitele poptávajícího nejen zboží, ale i služby spojené s jeho pobytem v Praze. Hlavní část práce je věnována dotazníkovému šetření, které si kladlo za cíl identifikovat výši a strukturu výdajů zahraničních návštěvníků Prahy.
Analýza a komparace programů muzejní edukace ve vybraných muzeích v ČR.
Vacková, Tereza ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice muzejní pedagogiky a edukačních programů v muzeích. Téma je nejprve rozebráno teoreticky, přičemž tato část práce zahrnuje definici základních pojmů ze zkoumané oblasti, popisuje formy muzejních edukačních programů a způsoby, jakými jsou tyto programy připravovány. Na základě teoretických poznatků porovnává praktická část práce edukační programy tří vybraných muzeí. K porovnání bylo vybráno Regionální muzeum a galerie v Jičíně, Muzeum Mladoboleslavska a Městské muzeum Nová Paka. Cílem komparace je posoudit, zda je aktuální stav v jednotlivých institucích vyhovující a dále navrhnout změny, které by případné nedostatky vyřešily.
Centrum pro sport a volný čas Brno
Chovanečková, Nikol ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce Centrum pro sport a volný čas Brno je řešení relaxačního a sportovního areálu ,,Centrum Lužánky“. Předmětem práce je architektonicko-urbanistická studie, která se zabývá zpracováním konceptu sportovního centra za Lužánkami v Brně-Ponava. Diplomová práce detailněji řeší objekt a území stávajícího bazénu Lužánky. Stávající stav objektu postaveného v roce 1979 již nesplňuje požadavky pro návštěvníky a sportovce. Hlavním cílem práce je rekonstrukce stávajícího 50 m bazénu, návrh nového 25 m bazénu umístěného pod suterénem stávajícího objektu, který umožní například pořádání mezinárodních závodů. Zároveň se sníží zatížení těchto bazénů, vytvořením vnitřního a venkovního aquaparku, zejména pro skupinu rekreačních návštěvníků. Atraktivitu objektu zvyšuje nově navržená parková odpočinková zóna a navržená víceúčelová plocha, v letním období splňující účel sportovního hřiště, v zimním období kluziště. Další přidanou hodnotou objektu je vytvoření zóny s vnitřní a venkovní kavárnou a rozsáhlé odpočinkové zóny na střeše aquaparku. Areál celkově zvyšuje občanskou vybavenost území navrženým konceptem rozsáhlých služeb pro zdraví, relaxaci a sport. Výhodou celého konceptu je vzájemné propojení všech objektů. Vstup do objektu zkracuje navržená lávka pro pěší, dostupná z jižní i severní frekventované strany. Celkový návrh je podtržen navýšením nových parkovacích ploch umístěných zejména podél příjezdové komunikace ul. Sportovní, procházející zelenou zónou. Komunikace a parkovací plochy mají podobu obytných ulic, respektující pohyb chodců. Území má velmi bohatou sportovní historii, která se datuje již od roku 1922. Novým konceptem navyšující sportovně rekreační kapacity budou naplněny požadavky a současná očekávání návštěvníků v dané lokalitě a zároveň se tak zvýší atraktivita celého území.
Muzejní marketing: Národní galerie v Praze v letech 2012-2014
Pajgrtová, Anežka ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingových postupů a nástrojů do muzejního prostředí s výtvarným uměním. Předmětem zkoumání této práce je Národní galerie v Praze - významná umělecká instituce, která má ambice vybudovat silnou muzejní značku mezinárodního formátu. Cílem práce je příprava doporučení pro Národní galerii v oblasti marketingu a komunikace. Doporučení vznikne na základě konfrontace rešerše současných trendů a příležitostí v muzejním marketingu a analýzy dosavadních aktivit Národní galerie. Práce je rozdělaná do tří částí. První část zahrnuje teoretické vymezení základních pojmů jako je muzejní marketing, strategický marketing, návštěvník, marketingový a komunikační mix. V druhé části se práce věnuje deskripci trendů a příležitostí v oblasti muzejního marketingu. Poslední část se zabývá zkoumáním aktivit Národní galerie a návrhem zlepšení jejích marketingových postupů.
Popularizace vědeckého poznání na příkladu Hrdličkova muzea člověka v letech 1929-1939.
Toman, Petr ; Stella, Marco (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Práce byla součástí širšího úsilí o revitalizaci Hrdličkova muzea člověka, které se jej zároveň snažilo uchopit coby předmět společenskovědního, zejm. historického, bádání. Vycházeje z obecného problematizování konstrukce popularizačních poselství muzejními institucemi, pokusila se práce zaměřit na způsob, jakým aktéři stojící v pozadí zřízení Hrdličkova muzea člověka vytvářeli tuto expozici. Konstrukce expozice Hrdličkova muzea člověka pak byla nahlédnuta skrze několik rovin, které mohly zásadním způsobem její podobu ovlivnit: 1. vědeckým ukotvením realizátorů a jejich osobními postoji, 2. vztahem k veřejnosti, 3. vztahem ke státu a národu, potaz byl vzat i průběh realizace a okolnosti jej provázející. Cílem tak bylo zpracovat počátky Hrdličkova muzea jinak, než jen čistě z hlediska historického popisu vzniku, ale zohlednit i kulturní, společenský a politický kontext, v němž Muzeum vznikalo a působilo. Šlo tak o pokus analyzovat, nakolik tyto z většiny "nevědecké" fenomény zasahovaly do podoby expozice, která měla být vědeckým, objektivním a autoritativním sdělením pro veřejnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cestovní ruch zvolené destinace v České republice
Řeřichová, Kristýna ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou problematiky cestovního ruchu v dané destinaci. V tomto případě je práce zaměřena na problematiku mikroregionu Podblanicko. V první části práce jsou obecně popsány základní pojmy cestovního ruchu, jeho vývoj a druhy. Další část práce charakterizuje mikroregion, jeho polohu a jaké jsou zde podmínky pro cestovní ruch. Zaměřuje se také na kulturní a historické památky destinace a poskytuje přehled o ubytovacích a stravovacích zařízeních. Poslední část práce je zaměřena na aktuální situaci v mikroregionu, kdy je prováděna analýza pomocí dotazníkového šetření. Z jeho následného vyhodnocení je předloženo celkové zhodnocení a doporučení, které by mohlo pomoci ke zvýšení návštěvnosti dané destinace.
Problematika zvolené destinace na trhu cestovního ruchu v České republice
Šepsová, Anežka ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Eichler, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou cestovního ruchu ve zvolené destinaci, kterou je město Cortina d Ampezzo, nacházející se v severní části Itálie v pohoří Dolomity. První část bakalářské práce obsahuje teoretické vymezení cestovního ruchu včetně základních pojmů a dělení tohoto odvětví. V další části je práce zaměřena na charakteristiku zvolené destinace, včetně služeb cestovního ruchu a možností trávení volného času v letní a zimní sezóně. Poté je provedeno zhodnocení analýzy současného stavu atraktivity destinace pro české návštěvníky. Bylo provedeno dotazníkové šetření, které je vyhodnoceno pomocí grafů a tabulek. Závěr a následná doporučení ke zvýšení atraktivity destinace jsou provedeny za pomoci aktuální nabídky poznávacích zájezdů, která by spolu s výsledky dotazníku mohla přispět ke zlepšení stavu nabídky.
Turismus a mechanismy jeho monitorování v Česku
Ducháčková, Jana ; Melichar, Jan (vedoucí práce) ; Čermák, Daniel (oponent)
Práce se zabývá charakteristikou a vyhodnocením kvality metod monitorování návštěvnosti velkoplošných zvláště chráněných území v zahraničí a možnostmi jejich použití v Česku. V něm podrobně dokumentuje současný stav monitoringu návštěvnosti na příkladech devíti lokalit. Informační báze o situaci v Česku byla vytvořena prostřednictvím interview s osmi klíčovými aktéry a dotazníkovým šetřením. To bylo uskutečněno v listopadu až prosinci roku 2011 na správách 4 národních parků a 25 chráněných krajinných oblastí. Dotazníkové šetření mělo 100% návratnost. Jedná se tedy o komplexní charakteristiku situace v Česku včetně zdejší úrovně metodiky monitoringu. Na základě výsledků šetření bylo možné konstatovat, že v českých NP je prováděn systematický kvantitativní monitoring, kdežto v českých CHKO nikoliv. Většina správ NP a CHKO nemá k dispozici nebo nepoužívá jednotnou certifikovanou metodiku sčítání návštěvníků, takže by se jimi získané a vyšším orgánům státu hlášené údaje neměly srovnávat. V práci je pro hlubší poznání užívaných metod monitoringu charakterizováno 22 kvantitativních šetření v evropských státech a 9 z mimoevropských s cílem přinést poznatky o tom, jaké nástroje a jaká technická řešení jsou možná a případně aplikovatelná v ČR. Práce obsahuje vyhodnocení osmi různých metod kvantitativního...
Návrh rozvoje vybraného eventu - případová studie vánočního trhu
Pášová, Lucie ; Havlíková, Michaela (vedoucí práce) ; Lucie, Lucie (oponent)
Tématem diplomové práce je návrh rozvoje Vánočních trhů na Staroměstském náměstí. Úvodní část představuje teoretické zdroje využité pro samotnou práci. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů ze zkoumané oblasti, jako jsou trhy, proces přípravy účasti na trhu, organizování vánočních trhů event turismus, event management. Praktická část se zaměřuje na důkladnou analýzu Vánočních trhů na Staroměstském náměstí. V analytické části byla použita metoda dotazníkového šetření s návštěvníky Vánočních trhů na Staroměstském náměstí. Na základě provedeného dotazníkového šetření byly navrhnuty možnosti rozvoje vánočních trhů do budoucna.
Cestovní ruch zvolené destinace v České republice
Blažková, Lucie ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Levá, Markéta (oponent)
Pro řešení problematiky zvolené destinace v České republice byla vybrána oblast Příbramska, nacházející se ve Středočeském kraji. První část je zaměřena na definování obecné charakteristiky cestovního ruchu. Tato část poskytuje informace o vymezení cestovního ruchu, typologii, definování ubytovacích a stravovacích služeb a v neposlední řadě popisuje význam destinace. Druhá část se týká praktické části, kde je rozebrána charakteristika Příbramska. Zahrnuje vymezení tohoto regionu, přírodně-kulturní podmínky, dále zhodnocení ubytovacích, stravovacích služeb a dopravní dostupnosti. Na základě současné nabídky na trhu byly vytvořeny tři pobyty pro dané cílové skupiny do této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.