Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost Josefa Fanty a jeho secesní tvorba
Sedlmayerová, Markéta ; Šmied, Miroslav (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Osobnost Josefa Fanty a jeho secesní tvorba Diplomová práce se bude zabývat osobností Josefa Fanty, který žil v letech 1856- 1954 a jeho secesní tvorbou. V první části přiblíží osobnost Josefa Fanty a nastíní jeho historizující tvorbu. Poté se hlavní část práce zaměří na Fantovu uměleckou tvorbu ovlivněnou secesí z let 1897-1932. Nejprve se budě věnovat jeho secesním stavbám v Praze i mimo hlavní město. Pozornost bude soustředěna na budovu nádraží Františka Josefa v Praze, dnešní Hlavní nádraží, Hlahol a Mohylu míru. Práce rovněž představí Fantovu funerální tvorbu a pomníky. Dále se dotkne jeho zásahů do historických budov a jeho práce v rámci návrhů interiérů, zejména jeho interiér na Světové výstavě v Paříži 1900 a jeho výzdobu při návštěvě císaře Františka Josefa I. v Praze. V závěru se pokusí zhodnotit Fantovy secesní motivy a jeho pojetí secese. Klíčová slova Secese, Josef Fanta, architektura, historismus, funerální umění
Nádraží, vlaky a škola
Brůžková, Klára ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Brůžková, K.: Nádraží, vlaky a škola. [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 74 s. (Přílohy: 6 ks. pastel 65 x 50 cm, 1 ks leporelo O(b)drazy, 1 ks kniha (K. na kolejích), 1 ks CD) Práce se zabývá prostředím železnice a jeho mnohými vyobrazeními v umění. Obsahuje výtvarné projekty a teoretickou studii. Nahlíží na široké téma z různých úhlů pohledu, snaží se objasnit, jak byl námět uchopován v různém čase různými umělci. Práce je rozdělena na tři základní části: a) teoretická - pojednává o výběru z umělců (skupin umělců), jejichž tématem je železnice, zabývá se výtvarným uměním a filmem b) didaktická - obsahuje dva realizované projekty, na víceletém gymnáziu a na kroužku keramiky na prvním stupni základní školy c) Autorská část - zabývá se vlastní tvorbou, dělí se dále na tři části, jejichž výstupem jsou: leporelo O(b)drazy, kniha K. na kolejích a šest kreseb pastelem.
Design elektrického nádražního vozíku
Skotnica, Vojtěch ; Karásek, David (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem designu Elektrického nádražního vozíku. Součástí práce je rešeršní část, která se zabývá historickým pozadím, současnými produkty, trendy, technickými specikacemi a možnostmi aplikací progresivních technologií. Na základě těchto rešerší byl navrhnut design, který je v druhé části popsán z hlediska tvarového, technicky-konstrukčního a ergonomického. Práce je uzavřena shrnutím výhod popisovaného řešení a bilancí naplnění cílů práce.
Obnova zaniklých cest- tratí mezi Moravou a Dolním Rakouskem
Chlupová, Jana ; Matoušková, Petra (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá obnovou zrušené železniční cesty mezi Hevlím a Laa an der Thaya. Obnova nádraží v Hevlíně je rozdělena na jednotlivé etapy. V první fázi se jedná o rekonverzi secesní výpravní budovy na muzeum. V další etapě proběhne vybudování nástupiště s úpravou nádražních ploch. Důležitým momentem v této fázi je vybudování zastřešení budoucí výpravní budovy, které bude fungovat jako místo pro letní kulturní akce anebo trh. Na nádraží vznikne nová funkce, která využívá potenciálu jinak volné plochy nástupiště. V poslední závěrečné etapě dostavěním obvodových stěn výpravní budovy začne stavba fungovat jako plnohodnotná zastávka. Společně s realizací mostu se obnoví propojení mezi Hevlínem a Lávou a tím i další propojení mezi Brnem a Vídní. Cílem práce je obnova sousedských vztahů mezi Dolním Rakouskem a jižní Moravou.
Nádraží Brno – Královo Pole
Iepur, Ecaterina ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Stávající přestupní příměstský dopravní terminál Brno - Královo pole je soustředěný kolem druhého největšího vlakového nádraží v Brně, které denně odbaví cca 10 000 cestujících, slouží k přestupům mezi různými druhy dopravy. Budova stávajícího nádraží Brno - Královo Pole z hlediska svého umístění, skryta za dálničním tělesem, nedává velký prostor pro situování nového centra přestupů. V ramcich rekonstrukce stávající nádražní budovy byla provedena komplexní přestavba spojenou s vylepšením vnitřního uspořádání budovy. Podle rekonstrukce byli provděny stavební zásahy do současného objektu tak, aby vyhovovaly současným standardům kladeným na moderní přepravu a komfort cestujících.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Severová, Anna ; Františák, Luboš (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Nový dopravní terminál ve Dvoře Králové, který spojuje především železniční a autobusovou dopravu. Nová poloha oproti starému nádraží je významně blíže k centru města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Jedná se o projekt přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který má umožnit snadný přestup vlak/autobus a naopak. Součástí návrhu nového terminálu jsou také další doplňující funkce a služby. Zaměřila jsem se také na návaznost na okolí a vytvořila tak novou vizi na řešení celého území, které lemují ulice 28. října, Benešovo nábřeží, ulice Alešova a Dvořákova. Podél ulice Alešova jsou navrženy polyfunkční domy s podzemním parkováním. Mezi terminálem a bydlením se nachází park, který umožňuje přístup k vlaku a autobusu z několika směrů. Ze strany Benešova nábřeží jsem umístila krytý bazén s wellness centrem. Na prostranství terminálu se nachází také kavárna s venkovní terasou, úschovna kol, půjčovna kol a informační turistické centrum. Součástí hlavní nádražní budovy je také pobočka pošty, obchod s potravinami a pekárna.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Stibůrková, Nikola ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem nového dopravního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a nově také vlak, který je do města přiveden po kolejích stávající vlečky. Umístění terminálu je prvotním impulsem pro rozvoj celé přilehlé lokality. Ta je ovlivněna rušnou dopravou i okolní zástavbou, kterou tvoří průmyslové závody, hala supermarketu a fragmenty původní zástavby bloku. Návrh pracuje se současnou situací a existujícími bariérami, ale je otevřen budoucím změnám v území. Jednotlivé stavby jsou umístěny na myšlené ose směřující z parcely do centra města a usměrňují tak pohyb chodců zamýšleným směrem. Dopravní řešení navazuje na současnou polohu vlečky vedoucí do teplárny, ke které přidává okruh autobusové dopravy. Ten ve svém středu vytváří příjemný prostor pro čekání a bezpečný přestup mezi jednotlivými linkami. Vlaky i autobusy mají společnou hlavní výpravní budovu, která v sobě ukrývá všechny potřebné funkce terminálu. Na terminál navazuje upravený veřejný prostor kde mohou probíhat trhy či městské slavnosti a který tak slouží nejen cestujícím, ale i obyvatelům města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Čánský, Pavel ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Primárním cílem bakalárské práce bylo vytvorit na zadaném území autobusový a vlakový terminál spojený s centrem novou peší osou, která by byla odclonena od prumyslové zóny teplárny CEZ zástavbou. Soucasná prístupová cesta na pozemek není príliš atraktivní a proto se projekt snaží definovat novou. Návrh respektuje merítko mesta a okolí parcely i existenci soucasné zástavby v podobe supermarketu Tesco a budov výroby Vánocních ozdob. Dále respektuje osy stávajících budov na parcele, tím je urcena jeho kompozice. Projekt vytváří městský prostor s novými funkcemi jako jsou koncertní sál, pošta, policie, parky, obchodní domy, krytý bazén nebo galerie.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Livovská, Lucia ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přestupní autobusový a vlakový terminál a posunout tak veškerou městskou a meziměstskou dopravu na jedno místo poblíž městského centra. Předmětem návrhu je rozdělení na tři liniové zóny – každá zóna plní svoji roli svým umístěním. Jako dominanta parcely je v centru koncipován přestupní autobusový a vlakový terminál. Jižně od terminálu se nachází administrativní budovy, které slouží jako bariéra proti továrně nacházející se pod parcelou. Severně od terminálu se nachází objekty občanské vybavenosti a služeb, které jsou využívány jednak cestujícími a rovněž obytní zástavbou severně od parcely. K této zóně přiléhá i malý městský park v souladu se zelení pokrytou parcelou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.