Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hodnocení motorických dovedností dětí s osteogenesis imperfecta
Kašparová, Andrea ; Quittková, Adéla (vedoucí práce) ; Dyrhonová, Olga (oponent)
Diplomová práce Hodnocení motorických dovedností dětí s OI Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá hodnocením motorických dovedností dětí s onemocněním osteogenesis imperfekta a úrovní jejich kvality života. V teoretické části shrnuje poznatky o etiopatogenezi onemocnění, jeho klinických projevech, nejčastějších kineziologických odlišnostech a možnostech léčby pacientů s osteogenesis imperfecta. Speciální část popisuje vhodné terapeutické intervence v konkrétních věkových obdobích s návazností na ostatní odbornosti. Dále uvádí možnosti testování motorických dovedností a hodnocení kvality života. V praktické části ověřuje použitelnost testu BOT-2 k zhodnocení motorických dovedností dětí s OI a testu PedsQL k ohodnocení kvality života. Pomocí standardizovaného skóre testu BOT-2 hodnotí a porovnává motorické dovednosti dětí s osteogenesis imperfecta a jejich zdravých vrstevníků. Zároveň zkoumá vliv motorických dovedností dětí s osteogenesis imperfecta na kvalitu života. Na základě výsledků práce potvrzuje předem stanovené hypotézy - horší schopnosti hrubých i jemných motorických dovedností dětí s OI a závislost kvality života na úrovni motorických dovedností. V diskusi se pojednává o vhodnosti výběru testu motorických dovedností BOT-2 a testu kvality života PedsQL pro děti s OI, jsou okomentovány největší...
Hodnocení motorické výkonnosti mladých hráčů fotbalu s odlišnou úrovní herní výkonnosti.
Lehotský, Pavol ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Bujnovský, David (oponent)
Název: Hodnocení motorické výkonnosti mladých hráčů fotbalu s odlišnou úrovní herní výkonnosti. Cíle: Zjistit možné rozdíly v základních motorických dovednostech, technických fotbalových dovednostech a agility u mladých hráčů fotbalu (11-12 let) z hlediska jejich odlišné herní výkonnosti. Současně je cílem zjistit vzájemné vztahy mezi zmíněnými ukazateli. Metody: Pro praktickou část této bakalářské práce byl použit kvantitativní výzkum s empirickým charakterem. Do výzkumu bylo celkem zapojeno 25 hráčů fotbalu (12,0 ± 0,2 let). Hodnocení herní výkonnosti bylo provedeno formou škálového dotazníku pro trenéry. Pro hodnocení základních pohybových dovedností byla použita testová baterie TGMD - 2 (Test of Gross Motor Development - 2nd edition). Na hodnocení technických dovedností byl použit test vedení míče (slalom) a přihrávkový test (Loughborough soccer passing test). Hodnocení kondičních schopností bylo provedeno pomocí agility testu. Výsledky: Hráči s nejvyšší úrovní herní výkonnosti dosáhli významně lepších výsledků v testu základních pohybových dovedností a v testech fotbalové techniky v porovnání s hráči s nižší úrovní herní výkonnosti. V kondičním testu agility významný rozdíl mezi hráči s různou úrovní herní výkonnosti zjištěn nebyl. Taktéž vzájemné vztahy mezi ukazateli základních pohybových...
Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem v časně školním věku. Podtitul: Možnosti rozvíjení motorických dovedností pomocí volnočasových aktivit
Tesařová, Lucie ; Vavříková, Marianna (vedoucí práce) ; Kuželková, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Lucie Tesařová Vedoucí práce: Mgr. Marianna Vavříková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem v časně školním věku Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá možností rozvíjení motorických dovedností u dívek s Rettovým syndromem pomocí volnočasových aktivit. Rettův syndrom je neurodegenerativní onemocnění spojené s patogenní mutací genu. Cílem práce je z ergoterapeutického hlediska popsat subjektivní pohled rodičů na to, jak volnočasové aktivity rozvíjí motorické dovednosti dívek s Rettovým syndromem v časně školním věku. Bakalářská práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje problematiku Rettova syndromu, charakteristiku onemocnění, klinický obraz, problematiku komunikace a stádia onemocnění s možností ergoterapeutické intervence. Dále se zabývá důležitostí volného času a volnočasových aktivit pro dítě a jeho rodinu. Současně jsou zde uvedeny možnosti, které volnočasové aktivity lze k rozvíjení motorických dovedností u dívek s Rettovým syndromem využít. V praktické části jsou zpracované kazuistiky tří dívek s touto diagnózou. V rámci této části byly provedeny tři semistrukturované rozhovory s rodiči dívek na téma volný čas a volnočasové aktivity. Výsledky ukazují na to, že...
Intervenční program aerobiku pro osoby s Downovým syndromem
Valtová, Nela ; Doležalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Intervenční pohybový program aerobiku pro osoby s Downovým syndromem Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvořit a ověřit intervenční program aerobiku na základě analýzy teoretických východisek a rozhovoru se specialisty v oblasti sportu a vzdělávání osob s Downovým syndromem. Metody: Práce je zaměřena na tvorbu a realizaci intervenčního programu aerobiku pro osoby s Downovým syndromem (DS) na základě analýzy teoretických východisek a rozhovoru se specialisty. Metodami sběru dat, které byly použity, jsou zúčastněný polostrukturovaný rozhovor, analýza teoretických východisek, indukce, deskripce poznatků a vlastní tvůrčí práce při tvorbě programu. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že osoby s Downovým syndromem se věnují sportu velice rády. I přes pokroky, které moderní doba přinesla, se odborníkům zdá být nabídka pohybových aktivit pro osoby s Downovým syndromem chudá. Vzhledem ke zdravotním komplikacím, které s sebou Downův syndrom nese, se zdají být aerobní aktivity pro jedince se zmíněnou diagnózou vhodné a rozvojové pro jejich fyzickou i psychickou stránku. Jedinci s Downovým syndromem chovají vřelý vztah k hudbě, která se téměř při každé aktivitě stává jejich motivací. Specialisté shledali mnou navržený program jako vhodný. Klíčová slova: aplikované pohybové aktivity, gymnastika, hudba, motorické...
Úroveň motorických dovedností žáků 2.stupně základní školy v závislosti na vybraných faktorech životním stylu
Peroutka, Michal ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce obsahuje teoretickou část, která se zabývá motorickými schopnostmi, dovednostmi a motorickým učením. Je zde uvedeno také dělení motorických schopností a dovedností na jednotlivé části a jejich vývoj v rámci vývoje jedince. Věnuje se také vlivu a významu pohybových aktivit na zdraví jedince a definuje pohybové aktivity na základní škole. V neposlední řadě obsahuje také krátké pojednání o testování motorických dovedností při základní škole. Další částí této diplomové práci je část výzkumná, ve které je za pomoci testů motorických dovedností testové baterie Unifittest (6-60) zkoumána úroveň pohybových dovedností konkrétních žáků dané základní školy a také formou dotazníku zjišťován životní styl zkoumaného vzorku. Jsou zde uvedeny i výzkumné otázky a hypotézy. Tato část také obsahuje tabulky se získanými hodnotami, zpracované grafy a výsledkové dotazníkové šetření vybraných respondentů. Naměřené hodnoty jsou srovnávány s hodnotícími tabulkami pro chlapce a pro dívky konkrétního věku. Poslední částí této diplomové práce je praktická část, která je zaměřena na zodpovězení výzkumných otázek, potvrzení či vyvrácení stanovených předpokladů. Také zde nalezneme rozbor, zhodnocení a možné uplatnění získaných výsledků v mé pedagogické praxi, protože působím jako učitel na základní škole, kde...
Elektromyografické a klinické hodnocení vinkristinem indukované periferní neuropatie u pediatrických pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie a korelace s Bruinkins-Oseretsky Test of Motor Proficiency - second edition
Bořilová, Karolína ; Jevič, Filip (vedoucí práce) ; Pánek, David (oponent)
Název práce: Elektromyografické a klinické hodnocení vinkristinem indukované periferní neuropatie u pediatrických pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie a korelace s Bruinkins-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition Cíle: Cílem této práce bylo charakterizovat neurologické následky vinkristinem indukované periferní neuropatie (VIPN) klinicky a elektromyograficky a zhodnotit motorické dovednosti pediatrických pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie (ALL). Dále jsme zjišťovali souvislost mezi přítomností neurologického nálezu klinicky a elektromyograficky a výsledky testů motorických dovedností. Metody: Studie se zúčastnilo 35 probandů (19 dívek a 16 chlapců) průměrného věku 10,7 let (SD ± 4,3) s průměrnou dobou od poslední dávky vinkristinu 2,3 roků (SD ± 1,2). VIPN byla hodnocena pomocí klinického pediatric-modified Total Neuropathy Score (ped-mTNS) a pomocí nervových kondukčních studií (NCS). Motorické dovednosti byly hodnoceny pomocí testu Bruinkins-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2). Výsledky: Přítomnost klinické VIPN dle ped-mTNS byla shledána u 20 % probandů. Abnormality na NCS vykazovalo 60,9 % probandů, a z nich u 92,9 % byly přítomny pouze motorické abnormality. Průměrný počet nervů s abnormalitami na NCS byl 3,4 (SD ±...
Motorické dovednosti a obezita dětí
Křišťan, Zdeněk ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Motorické dovednosti a obezita dětí Cíle: Záměrem práce je získat teoretické znalosti o obezitě, pohybových aktivitách a poukázat na pozitivní vliv pohybových aktivit na tělesnou hmotnost dětí. Následně díky těmto získaným znalostem vytvořit pohybový program pro obézní dítě, který bude mít pozitivní vliv na redukci tělesné hmotnosti obézního dítěte. Hypotézy: 1. Nepřizpůsobení příjmu energie jejímu výdeji má za následek nárůst hmotnosti. 2. Vlivem pohybové aktivity dochází k pozitivnímu ovlivnění tělesné hmotnosti jedince. Metoda: Informace, data a poznatky zvolené problematiky byly vyhledány pomocí rešerše odborné literatury českých i zahraničních publikací, dle identifikovaných klíčových slov v názvu a v textu. Dále byly informace získány studiem vybraných odborných článků, z internetových zdrojů a dalších dostupných publikací. Mezi kritérii byla také odbornost autorů na dané téma. Dalším zařazovacím kritériem byla obezita, prevence a pohyb dětí naopak vyřazujícím kritériem byla obezita dospělých. Na základě této analýzy a komparace shromážděných dat byla sestavena tato práce, která posloužila k vytvoření pohybového programu pro obézní dítě. Klíčová slova: obezita, nadváha, děti, pohybová aktivita, motorické dovednosti, pohybový program
Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol
Šollová, Markéta ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit aktuální úroveň motorických dovedností dětí na I. stupni vybraných pražských základních škol za pomocí standardizované testové baterie MABC-2. Dílčím cílem práce byla komparace úrovně dosažené v testu MABC-2 s daty získanými z dotazníkového šetření k pohybovým aktivitám zúčastněných probandů. (n=134). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 134 probandů (z toho 60 dívek a 74 chlapců) ve věku 7-12 let ze dvou vybraných pražských základních škol. U všech zúčastněných byla za pomocí standardizované testové baterie MABC-2 vyšetřena úroveň motorických dovedností. Testování proběhlo formou terénního šetření v rámci výuky tělesné výchovy na vybraných školách. Pro orientační vyšetření pohybového chování účastníků, bylo užito dotazníku navrženého konkrétně pro účely této práce, který vyplnili zákonní zástupci probandů. Data z dotazníkového šetření byla následně porovnána s úrovní dosaženou v testu MABC-2. K interpretaci výsledků a statistickému zpracování dat bylo užito MS Excel 2010. Z deskriptivních statistických metod bylo užito Studentova t-test a Cohenova koeficientu účinku. Výsledky: Dle testu MABC-2 bylo 10,4 % (n=14) probandů v souboru identifikováno s rizikem...
Možnosti diagnostiky motorických dovedností u dětí předškolního věku využitelné v pedagogické a zdravotnické praxi
Bačíková, Miroslava ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce představuje možnosti diagnostiky motorických dovedností u dětí předškolního věku v pedagogické a zdravotnické praxi. Práce je rozdělena na dvě části - na část teoretickou a praktickou. V teoretické části autorka popisuje psychomotorický vývoj dítěte, zejména v období předškolního věku. Dále se v práci zabývá pedagogickými a zdravotnickými odbornostmi, které se problematikou psychomotorického vývoje nejčastěji zabývají. V následujících kapitolách jsou rozebrány možnosti diagnostiky dítěte předškolního věku, včetně výčtu nejvyužívanějších diagnostických testových metod, vyšetřujících úroveň motorických dovedností. Pro účely praktické části byla vytvořena sada diagnostických úloh, která si klade za cíl orientačně zmapovat sníženou úroveň motorických schopností a dovedností dítěte předškolního věku. Navržená sada diagnostických úloh byla posléze vyzkoušena v praxi v pěti mateřských školách ve dvou městech České republiky. Praktická část této práce sestává z popisu jednotlivých úloh a jejich hodnocení, charakteristiky použitého vzorku, administrace sady úloh a sběru dat spolu s etickými zásadami výzkumu. Dále je zde uvedena prezentace, analýza dat a posouzení rozlišovací schopnosti navržené sady úloh. Praktická část je doplněna o doporučené úpravy administrace a obsahu sady...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.