Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Soběstačnost osob s roztroušenou sklerózou z pohledu ergoterapeuta
Rotbartová, Eliška ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Eliška Rotbartová Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph.D. Konzultant práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název bakalářské práce: Soběstačnost osob s roztroušenou sklerózou z pohledu ergoterapeuta Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá soběstačností osob s roztroušenou sklerózou (RS) z pohledu ergoterapeuta. Roztroušená skleróza je chronické autoimunitní demyelinizační onemocnění. Průběh a příznaky nemoci jsou variabilní a specifické pro každého pacienta, kterého mohou omezovat ve schopnosti vykonávat všední denní činnosti (ADL). Cílem bakalářské práce je zmapovat problémové oblasti v ADL u osob s RS. Bakalářská práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje RS, její patogenezi, formy, klinické příznaky a možnosti terapie. Dále se zabývá soběstačností v ADL, hodnocením soběstačnosti, soběstačností osob s RS, péčí o tyto osoby a kompenzačními strategiemi. V praktické části práce byly vyhodnoceny dotazníky distribuované mezi pacienty. Získaná data byla porovnána na základně demografických údajů pacientů. Byly zpracovány kazuistiky tří pacientů s RS pro detailnější ilustraci konkrétních problémů v ADL, při kterých bylo využito Kanadské hodnocení výkonu zaměstnávání a dotazník Fatigue Severity Scale. Výsledky dotazníkového šetření...
Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem v časně školním věku. Podtitul: Možnosti rozvíjení motorických dovedností pomocí volnočasových aktivit
Tesařová, Lucie ; Vavříková, Marianna (vedoucí práce) ; Kuželková, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Lucie Tesařová Vedoucí práce: Mgr. Marianna Vavříková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem v časně školním věku Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá možností rozvíjení motorických dovedností u dívek s Rettovým syndromem pomocí volnočasových aktivit. Rettův syndrom je neurodegenerativní onemocnění spojené s patogenní mutací genu. Cílem práce je z ergoterapeutického hlediska popsat subjektivní pohled rodičů na to, jak volnočasové aktivity rozvíjí motorické dovednosti dívek s Rettovým syndromem v časně školním věku. Bakalářská práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje problematiku Rettova syndromu, charakteristiku onemocnění, klinický obraz, problematiku komunikace a stádia onemocnění s možností ergoterapeutické intervence. Dále se zabývá důležitostí volného času a volnočasových aktivit pro dítě a jeho rodinu. Současně jsou zde uvedeny možnosti, které volnočasové aktivity lze k rozvíjení motorických dovedností u dívek s Rettovým syndromem využít. V praktické části jsou zpracované kazuistiky tří dívek s touto diagnózou. V rámci této části byly provedeny tři semistrukturované rozhovory s rodiči dívek na téma volný čas a volnočasové aktivity. Výsledky ukazují na to, že...
Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie
Zdeňková, Veronika ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie Abstrakt bakalářské práce: Poruchy senzorické integrace značně ovlivňují každodenní život dítěte i jeho rodiny. Vyskytují se zhruba u 7-15% populace a až u 90% dětí s poruchou autistického spektra. Cílem této bakalářské práce je popsat možnosti ergoterapeutické intervence u dětí s poruchami senzorické integrace. V teoretické části je představena metoda Senzorické integrace jako ucelená metoda pro diagnostiku i terapii těchto poruch. Další část je věnována bližšímu popisu jednotlivých poruch sensorické integrace. V práci jsou též uvedeny obecné nároky na provádění terapie Senzorické integrace, důležitou součástí teoretické části je popis terapie u dvou konkrétních poruch - dyspraxie a taktilní defenzivnosti. Praktická část je zaměřena na navržení terapeutického programu pro dětské pacienty s dyspraxií a taktilní defenzivností a posouzení jeho účinnosti. U každého z pacientů bylo provedeno vstupní vyšetření za využití rozhovoru, strukturované i nestrukturované klinické observace a Senzorického profilu 2, u dyspraxie též testem MABC-2. Dále byl realizován intenzivní blok terapií, jehož pokračováním bylo nastavení domácího...
Soběstačnost osob s roztroušenou sklerózou z pohledu ergoterapeuta
Rotbartová, Eliška ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Eliška Rotbartová Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph.D. Konzultant práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název bakalářské práce: Soběstačnost osob s roztroušenou sklerózou z pohledu ergoterapeuta Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá soběstačností osob s roztroušenou sklerózou (RS) z pohledu ergoterapeuta. Roztroušená skleróza je chronické autoimunitní demyelinizační onemocnění. Průběh a příznaky nemoci jsou variabilní a specifické pro každého pacienta, kterého mohou omezovat ve schopnosti vykonávat všední denní činnosti (ADL). Cílem bakalářské práce je zmapovat problémové oblasti v ADL u osob s RS. Bakalářská práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje RS, její patogenezi, formy, klinické příznaky a možnosti terapie. Dále se zabývá soběstačností v ADL, hodnocením soběstačnosti, soběstačností osob s RS, péčí o tyto osoby a kompenzačními strategiemi. V praktické části práce byly vyhodnoceny dotazníky distribuované mezi pacienty. Získaná data byla porovnána na základně demografických údajů pacientů. Byly zpracovány kazuistiky tří pacientů s RS pro detailnější ilustraci konkrétních problémů v ADL, při kterých bylo využito Kanadské hodnocení výkonu zaměstnávání a dotazník Fatigue Severity Scale. Výsledky dotazníkového šetření...
Přehled nástrojů využitelných ergoterapeutem pro hodnocení personálních všedních denních činností
Vodová, Magdalena ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Magdalena Vodová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc Název bakalářské práce: Přehled nástrojů využitelných ergoterapeutem pro hodnocení personálních všedních denních činností Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce je teoretická. V České republice se nedohledala publikace zaměřující se na popis hodnocení personálních všedních denních činností (PADL), ač tato oblast patří k hlavní oblasti zájmu ergoterapeuta a hodnocení tvoří důležitou součást ergoterapeutického procesu. Proto cílem bakalářská práce je vytvoření přehledu se základními informacemi o objektivních hodnoceních vhodných pro posuzování PADL a z nich výběr těch, které je možné momentálně použít v České republice. Kritéria pro výběr hodnotících nástrojů jsou: objektivita, dohledatelnost studií validity a reliability ve vybraných databázích EBSCO Host (UKAŽ), či BMČ z let 2010- 2020, nejlépe 2015-2020 nebo na webové stránce Shirley Ryan AbilityLab, hodnocení obsahuje minimálně 4 položky PADL uvedených v Systému ergoterapeutické praxe: oblasti a postup. Z více než 120 nalezených hodnocení se vybralo 55, z toho 24 objektivních a z nich 16 standardizovaných. V práci se popisují obecné informace k novým trendům v ergoterapii a v hodnocení, na které navazuje zařazení všedních denních činností do...
Srovnání nástrojů pro stanovení individuálních cílů v ergoterapii u pacientů se získaným poškozením mozku
Česáková, Kamila ; Slepičková, Veronika (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Kamila Česáková Vedoucí práce: Mgr. Veronika Slepičková Oponent práce: Název bakalářské práce: Srovnání nástrojů pro stanovení individuálních cílů v ergoterapii u pacientů se získaným poškozením mozku Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá využitím tří vybraných nástrojů pro stanovení individuálních cílů u pacientů se získaným poškozením mozku. Cílem této práce je zmapovat průběh aplikace jednotlivých nástrojů a jejich srovnání ve vybraných oblastech. Dále je v práci věnována pozornost využití nástroje u pacientů v závislosti na různých následcích získaného poškození mozku. V teoretické části práce jsou popsány různé druhy získaných poškození mozku, jejich následky a možnosti rehabilitace. Dále je zde popsán doporučený průběh aplikace jednotlivých nástrojů. V praktické části je popsán průběh aplikace jednotlivých nástrojů u konkrétních klientů. U každého nástroje je vždy jeden klient s afázií a jeden klient bez afázie. Tato část rovněž obsahuje následné zhodnocení a srovnání vybraných nástrojů v různých oblastech, ale také různá doporučení ohledně jejich aplikace. Klíčová slova: stanovení individuálních cílů, získané poškození mozku, ergoterapie, Kanadské hodnocení výkonu zaměstnávání, Kawa model, Plánování zaměřené na člověka
Ergoterapeutická podpora rodin dětí s dětskou mozkovou obrnou
Moulíková, Iveta ; Marková, Olga (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá ergoterapeutickou podporou rodin pečujících o dítě s dětskou mozkovou obrnou. Cílem práce je definovat oblasti, ve kterých může ergoterapeut tyto rodiny podpořit, a dále zhodnotit, jak vnímají přínos ergoterapeutické intervence samotní pečující. V teoretické části práce je stručně popsána dětská mozková obrna a nejběžnější u ní využívané terapie (s důrazem na ergoterapii). Teoretická část se dále zabývá neformální péčí, rodinou dítěte s dětskou mozkovou obrnou a následky, které dlouhodobá péče přináší. Poslední část teoretické části je věnována způsobu, jakým by ergoterapeuti měli s rodiči pečujícími o dítě s dětskou mozkovou obrnou pracovat, a na představení oblastí, ve kterých tak mohou činit. Praktická část na základě rozhovorů s ergoterapeuty shrnuje oblasti ergoterapeutické podpory rodin dítěte s dětskou mozkovou obrnou, a následně hodnotí tuto podporu pomocí dotazníku určeného přímo pro pečující osoby. Ergoterapeutická podpora rodin dětí s dětskou mozkovou obrnou dosud není samozřejmou součástí praxe, přestože ergoterapie může pečujícím osobám mnoho nabídnout. V této práci je tedy také popsáno, jaké jsou současné nedostatky ergoterapie zaměřené na podporu pečujících osob, které vyplynuly z dotazníků. Klíčová slova: Ergoterapie Dětská mozková obrna...
Objektivizace testu Alberta Infant Motor Scale pro Českou republiku
Vavříková, Marianna ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
diplomové práce Jméno: Marianna Vavříková Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená, PhD. Název diplomové práce: Objektivizace Alberta Infant Motor Scale pro Českou republiku Pozadí výzkumu: V České republice neexistuje dostatek standardizovaných hodnocení pro děti uzpůsobených na českou populaci. Není problém využívat zahraniční hodnocení, ale pro správnou interpretaci výsledků a jejich využití pro evidence based praxi je nutné mít česká normativní data. Cíle: Cílem práce bylo vytvořit pilotní studii k používání Alberta Infant Motor Scale pro českou populaci a zhodnotit, je-li nutné pro její použití vytvořit česká normativní data. Sběr dat: Alberta Infant Motor Scale byla otestována na vzorku 31 českých dětí. Hodnocení bylo prováděno v domácím prostředí dítěte pod dohledem matky. Všechna hodnocení byla natáčena na videokameru, hodnocení videa a obodování dítěte bylo uskutečněno autorkou až zpětně. Všechny matky byly seznámeny s náležitostmi výzkumu, při výzkumu byla zachována anonymita účastníků. Výsledky: Česká populace dětí od narození do méně než 19 měsíců je oproti kanadským normativním datům opožděna ve vývoji hrubé motoriky. Kromě věkové skupiny 0 - < 1 měsíc a 1 - < 2 měsíce věku. Pro využívání Alberta Infant Motor Scale je nutné vytvořit česká normativní data. Klíčová slova: Alberta Infant...

Viz též: podobná jména autorů
2 Vavříková, Markéta
2 Vavříková, Michaela
1 Vavříková, Milena
1 Vavříková, Miloslava
1 Vavříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.