Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak přispěly tuzemské hudební časopisy k procesu komercionalizace elektronické taneční hudby?
Vacek, Vojtěch ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí tištěných hudebních médií v procesu komercionalizace elektronické taneční hudby v České republice v nultých letech. Vlastní výzkum se opírá o teoretický přístup subkulturálních studií, přesněji o Chicagskou školu. Teoretická část je zaměřena na definici pojmů jako subkultura, morální panika, subkulturní kapitál a komercionalizace. Empirická část je zaměřena na kvalitativní výzkum vybraných médií složený z obsahové analýzy dobových periodik a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými redaktory médií. Celkem bylo v rámci výzkumu analyzováno 134 vydání a byli realizovány čtyři rozhovory s respondenty. Ze získaných výsledků vyplývá role vybraných časopisů jako subkulturních médií, které se významně zasloužili za rozvoj elektronické taneční hudby u nás. Za využití získaných výsledků práce definuje hlavní události a významy, kterými vybraná média ovlivňovala tehdejší scénu taneční hudby. 1
Věrohodnost zpravodajství v období datové žurnalistiky
Pilná, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) V dnešní době se často skloňuje pojem krize žurnalistiky. Tato práce se zabývá tím, zda opravdu žurnalistika prochází krizí, nebo zda se jedná jen o vývoj vycházející ze změn, které s sebou přináší digitální věk. Zároveň zkoumá možné příčiny této krize v digitálním světě. Jako jednu z hlavních příčin vnímá ztrátu věrohodnosti informací podávané zpravodajstvím. Proto se hlouběji pouští do výkladu toho, co je to důvěra a co ne/důvěra způsobuje ve společnosti. V kontextu změn, kterým dnešní žurnalistika čelí, popisuje proměnu role publika na vlastního aktivního editora a načrtává, jak se v dnešní době publikum musí orientovat ve zpravodajských obsazích. V opačném případě se totiž média orientující se na zisk budou stále přiživovat na senzacích a morálních panikách, které se budou negativním způsobem odrážet v sociální realitě. V empirické části se práce věnuje kauze z Břeclavi z roku 2012, která je exemplárním příkladem morální paniky s danými důsledky.
Politizace sexuality v Jihoafrické republice
Ptáčníková, Iveta ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá tématem politizace sexuality v Jihoafrické republice v souvislosti se sexuálním násilím páchaném na dětech. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy je zkoumáno, jakým způsobem je v jihoafrické mediální produkci tematizována problematika "baby rape" (znásilnění kojence), a jak souvisí s novou demokracií v postapartheidní Jihoafrické republice. V souvislosti s tím je také věnována pozornost problematice zkoušky panenství, která je interpretována jako reakce na "morální krizi" nově vzniklého demokratického národa. Na zkoumanou problematiku je nahlíženo v širším kontextu sociálních vztahů, tedy prostřednictvím intersekcionálního přístupu. Analytickým hlediskem jsou kategorie rasy, genderu a sexuality. Prostřednictvím konceptu intersekcionality je analyzováno, jakým způsobem se mediální reprezentace podílí na konstruování jednotlivých společenských kategorií, a posiluje tak určité formy útlaku. Z hlediska teoretických východisek vychází práce z černého feminismu a teorie morální paniky Stanleyho Cohena. Práce se snaží odpovědět na otázku, jak se do této problematiky, skrze vytýčené analytické kategorie, prolíná západní diskurz. Prostřednictvím analýzy mediální reprezentace je sledováno, jak jsou konstruovány a reprezentovány gender, sexualita a rasa. Klíčová slova: mediální...
Reprezentace imigrantů na stránkách italského tisku a její vývoj
Šauerová, Jana ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Rámcování vyloďování migrantů a uprchlíků italských tiskem v letech 2011 a 2014" zkoumá, jakým způsobem italské deníky informovaly o vyloděních migrantů a uprchlíků ze Severní Afriky v období Arabského jara a v období exponenciálního nárůstu počtu vyloděných v roce 2014, který byl předzvěstí tzv. migrační krize. Nejprve jsou shrnuty teoretické koncepty, mezi nimiž například teorie sekuritizace a morální panika, a výzkumy mediální reprezentace a rámcování imigrace. Na teoretický oddíl navazuje přibližení kontextu událostí. V rámci analýzy práce vychází z konceptu rámcování a sledovány jsou tedy především zdůrazňované či upozaďované aspekty jevu. Pro popsání rámcování tématu byla zvolena kombinace kvalitativní a kvantitativní analýzy, přičemž cílem kvalitativní analýzy je hlubší porozumění analyzovanému materiálu, generování sady specifických rámců, jejich podrobný popis a definice a následné stanovení hypotéz. Cílem navazující kvantitativní obsahové analýzy je kvantifikace stanovených proměnných a na základě výsledku pak i komparace obou období i deníků a potvrzení či vyvrácení hypotéz. Z výsledků výzkumu vyplývá, že navzdory tomu, že imigrace i vylodění představují dlouhodobý kontinuální jev, média inklinují především k amplifikaci jeho negativních aspektů a prezentování vylodění...
Politizace sexuality v Jihoafrické republice
Ptáčníková, Iveta ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá tématem politizace sexuality v Jihoafrické republice v souvislosti se sexuálním násilím páchaném na dětech. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy je zkoumáno, jakým způsobem je v jihoafrické mediální produkci tematizována problematika "baby rape" (znásilnění kojence), a jak souvisí s novou demokracií v postapartheidní Jihoafrické republice. V souvislosti s tím je také věnována pozornost problematice zkoušky panenství, která je interpretována jako reakce na "morální krizi" nově vzniklého demokratického národa. Na zkoumanou problematiku je nahlíženo v širším kontextu sociálních vztahů, tedy prostřednictvím intersekcionálního přístupu. Analytickým hlediskem jsou kategorie rasy, genderu a sexuality. Prostřednictvím konceptu intersekcionality je analyzováno, jakým způsobem se mediální reprezentace podílí na konstruování jednotlivých společenských kategorií, a posiluje tak určité formy útlaku. Z hlediska teoretických východisek vychází práce z černého feminismu a teorie morální paniky Stanleyho Cohena. Práce se snaží odpovědět na otázku, jak se do této problematiky, skrze vytýčené analytické kategorie, prolíná západní diskurz. Prostřednictvím analýzy mediální reprezentace je sledováno, jak jsou konstruovány a reprezentovány gender, sexualita a rasa. Klíčová slova: mediální...
Věrohodnost zpravodajství v období datové žurnalistiky
Pilná, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) V dnešní době se často skloňuje pojem krize žurnalistiky. Tato práce se zabývá tím, zda opravdu žurnalistika prochází krizí, nebo zda se jedná jen o vývoj vycházející ze změn, které s sebou přináší digitální věk. Zároveň zkoumá možné příčiny této krize v digitálním světě. Jako jednu z hlavních příčin vnímá ztrátu věrohodnosti informací podávané zpravodajstvím. Proto se hlouběji pouští do výkladu toho, co je to důvěra a co ne/důvěra způsobuje ve společnosti. V kontextu změn, kterým dnešní žurnalistika čelí, popisuje proměnu role publika na vlastního aktivního editora a načrtává, jak se v dnešní době publikum musí orientovat ve zpravodajských obsazích. V opačném případě se totiž média orientující se na zisk budou stále přiživovat na senzacích a morálních panikách, které se budou negativním způsobem odrážet v sociální realitě. V empirické části se práce věnuje kauze z Břeclavi z roku 2012, která je exemplárním příkladem morální paniky s danými důsledky.
Apokalyptický film - předpoklady, podoby a funkce
Novák, Michal ; Petrusek, Miloslav (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Apokalyptický film - předpoklady, podoby a funkce" pojednává o fenoménu apokalyptického filmu jako o funkčním elementu v západní civilizaci od druhé dekády 20. století až po současnost. Zkoumá počátky apokalyptického myšlení, tj. očekávání konce světa, a zdůrazňuje jeho náboženský, filosofický i praktický dopad ve společnosti založené na židovsko-křesťanské tradici. Nastiňuje obavy současné veřejnosti související s vývojem technologií, přelidněním i kulturními střety a shrnuje současné pesimistické vize z humanitní i přírodovědné perspektivy. Dále se zaměřuje na počátky apokalyptických témat v beletrii a posléze filmu, přičemž na základě vzorku 150 nejlépe hodnocených děl předkládá navrženou typologii apokalyptických námětů. Posléze, srovnávajíc zastoupení daných typů v jednotlivých dekádách a paralelních společenských nálad a událostí, se snaží dokázat reflektující charakter apokalyptického filmu. Dále se zabývá jeho sociální funkcí a s pomocí McLuhanovy teorie médií jej zapracovává do konceptu morální paniky. Dospívá k závěru, že apokalyptický film pomáhá vybíjet potenciál příslušných morálních panik, neboť předkládá řešení případných problémů, čímž veřejnost uklidňuje, a prostřednictvím označení deviace a zobrazení základních sdílených hodnot slouží k posílení skupinové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.