Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zmapování koncepce třídnických hodin šestých a devátých tříd základních škol
CIMBOLINCOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce se zaměřuje na průběh třídnických hodin v šestých a devátých ročnících základních škol v Jihočeském kraji. Teoretická část pracuje s odbornou literaturou, která popisuje podobu třídnické hodiny, roli třídního učitele, asistenta pedagoga, metodika prevence a výchovného poradce v rámci působení na třídu, a v neposlední řadě se zaměřuje i na specifika věku šestého a devátého ročníku. Praktická část pracuje s výsledky dotazníkového šetření. Cílem práce je jednak zmapování konceptu třídnických hodin, jednak porovnání reálné situace s doporučeními v odborné literatuře.
Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Kučerová Císlerová, Marie ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.
Prevence rizikového chování ve škole
AMCHOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním u dětí na základních školách, prevencí tohoto chování, a především také prací metodika prevence. Celá práce je rozdělena na dvě části, a sice na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována obecně rizikovému chování a vybraným druhům rizikového chování. Další kapitoly informují o prevenci rizikového chování, jejích metodách a realizaci na základních školách, případně nižších stupních víceletých gymnázií. Práce se dále zaměřuje na charakteristiku metodika prevence, jak školního, tak například i okresního či krajského metodika nebo metodika v pedagogicko-psychologické poradně. Poslední kapitola se zabývá školskými poradenskými pracovišti a jejich rozdělením. Praktická část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů s metodiky prevence, jejich zkušenostem s touto prací, pohledu na profesi metodika atd. Cílem bakalářské práce je zaměřit se na problematiku, která se týká především podmínek, za kterých je prevence ve školách realizována.
Metodika prevence na základních školách
ČUŘÍNOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá realizace primární prevence. S jakými typy rizikového chování se dotazovaní setkávají dle své zkušenosti nejčastěji. Jsou zde ukázány přínosy preventivních programů, ale i slabiny, které systém primární prevence má. Práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Teoretická část je vypracována na základě odborné literatury. Věnuje se charakteristice oblastí školní prevence, jejímu dělení a subjektům, jež její realizaci mají v kompetenci. Dále typům rizikového chování, kde jsou uvedeny možné příčiny, následky a postupy řešení. Praktická část je vypracována na základě kvalitativní metody výzkumného šetření. Na základě uskutečněných preventivních programů, rozhovorů a pozorování jsou zpracovány a následně vyhodnoceny výzkumné otázky, které jsou cílem této práce.
Školní poradenské pracoviště a jeho úloha na 1. a 2. stupni ZŠ
Stehlíková, Hana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se věnuje fungování školního poradenského pracoviště na prvním a druhém stupni základní školy. Teoretická část obsahuje vývoj poradenských pracovišť na školách, jejich cíle a popis celého školního poradenského systému. Dále seznamuje s náplní práce jednotlivých pracovníků tohoto pracoviště. V praktické části zkoumám spokojenost či nespokojenost žáků ve škole a jejich potenciální problémy týkající se školního i mimoškolního prostředí. Zaměřuji se na fakt, jestli jsou žáci schopní, ale i ochotní řešit své problémy s pracovníky školního poradenského pracoviště a jestli mají dostatečné znalosti, na koho se v určitých případech obracet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.