Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazení dětí v časopisech pro rodiče v roce 2013
Fišer, Ondřej ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků sémiotické analýzy popsat způsob komunikace časopisů pro rodiče se čtenáři a zjistit, jakou roli v nich hraje zobrazení dětí. Předmětem výzkumu jsou vybrané články z oblasti komerční a nekomerční komunikace. Úvodní část práce nastiňuje stručně historii mediálních výzkumů. Na tuto část navazuje oddíl věnovaný popisu vývoje vnímání mateřství a postavení dítěte ve společnosti s důrazem na vliv křesťanství. Předmětem další kapitol je změna společenské role žen umožňující vznik ženského tisku. V této souvislosti je zvláštní pozornost věnována ženskému tisku na území České republiky. V části zabývající se legislativou jsou představena důležitá právní vymezení dětství zejména ve vztahu k médiím. Analytické části práce předchází stručná charakteristika zkoumaných časopisů a popis metody sémiotické analýzy. Výsledkem analýzy vybraných textů je popis významotvorných prvků jednotlivých sdělení, vztahů komerčních a redakčních článků a jejich zasazení do širšího společenského kontextu. Závěr práce shrnuje zásadní poznatky týkající komunikace časopisů se svými čtenáři, role zobrazení dítěte či provázanosti komerčních a nekomerčních textů.
Vliv mediálních sdělení na české sportovce před a během olympijských her v Londýně 2012
Železná, Katarína ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Bakalářská práce Vliv mediálních sdělení na české sportovce před a během olympijských her v Londýně 2012 zkoumá dopad mediálních sdělení vybraných českých médií na oštěpaře Barboru Špotákovou a Vítězslava Veselého i překážkářky Zuzanu Hejnovou a Denisu Rosolovou. Cílem práce je vyhodnocení vlivu mediálních sdělení na dané sportovce před a během olympijských her v Londýně 2012. Teoretická část je založena na dvou premisách. První tvrdí, že média mohou ovlivnit psychické rozpoložení jedince, druhá, že výkon sportovce je ovlivněn jeho psychickým stavem. Autorka vysvětluje všeobecné účinky médií a popisuje, jak mohou ovlivnit úspěšnost sportovce. Zároveň poukazuje na důležitost správného psychického rozpoložení sportovce před a během soutěže. Dále v krátkých profilech představuje vybrané atlety a nejdůležitější okamžiky jejich olympijské sezóny 2012 i zkoumaná média a jejich rubriky. Následuje analytická část práce, která je založena na kvalitativní obsahové analýze mediálních sdělení. Kvalitativní analýza textu zkoumá obsahy sledovaných médií v období pěti týdnů atletické sezony - dva týdny před, během a týden po olympijských hrách v Londýně 2012 - a analyzuje, jak bylo o vybraných sportovcích informováno. Cílem je stanovit, v jaké roli byli prezentováni jednotliví sportovci a jaká očekávání v...
Koncept nastolování agendy v kontextu českých mediálních studií
Nečas, Vlastimil ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Předložená dizertační práce vychází z širokého proudu úvah o vztahu masových médií, společnosti a politiky a detailně se věnuje jednomu specifickému konceptu, který se pokouší tyto vztahy pojmenovat, modelovat a empiricky zkoumat. Základní cíle práce lze shrnout do dvou vzájemně provázaných oblastí. První cílem je představit v českém odborném prostředí koncept nastolování agendy, nabízející teoretický, pojmový a výzkumný rámec pro analýzu vztahů mezi obsahy masových médií, dynamikou veřejného mínění a politickou sférou. Druhým cílem je pak analýza teoretického ukotvení a způsobů zkoumání procesů nastolování agendy v českém sociálně-vědním prostoru. Teoretická část práce (kapitola 1. až kapitola 3.5) je strukturována podle dvou hledisek: diachronního a synchronního. V diachronní perspektivě se snažíme pojmenovat společenský kontext a historické kořeny zkoumání nastolování agendy, jeho postupný vývoj, hlavní trendy a vývojové linie. Plynule pak přecházíme do synchronní perspektivy, kdy popisujeme odborné a oborové ukotvení nastolování agendy, a pomocí dostupných klasifikací detailně analyzujeme existující úrovně studia nastolování agendy a hlavní výzkumné oblasti. Druhá základní oblast dizertační práce je ukotvena ve snaze identifikovat, pojmenovat a analyzovat způsoby zkoumání procesů nastolování témat v...
Mediální obraz Vietnamu v tištěných médiích
Hantonová, Barbora ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediálním pokrytím Vietnamské socialistické republiky v roce 2012 ve čtyřech českých celostátních denících, jimiž jsou Lidové noviny, Haló noviny, Hospodářské noviny a Právo. S využitím kvantitativní a kvalitativní metody analyzuje 358 příspěvků, které se napříč deníky v průběhu roku 2012 objevily. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou popsány soudobé dějiny Vietnamu a historie česko- vietnamských vztahů. Dále jsou objasněny základní mediální teorie týkající se utváření mediálního obrazu v tisku. Výzkumná část kvantitativní analýzy zodpovídá výzkumné otázky, které byly za účelem sepsání této práce stanoveny. S využitím grafů a tabulek nastiňuje frekventovanost tématu během roku, témata obvykle spojovaná s touto zemí, výskyt slova Vietnam v titulcích článků či počet článků, jejichž hlavním tématem je Vietnam. Výsledky kvalitativní části pak ukazují, jaké charakteristiky bývají Vietnamu v českém denním tisku připisovány.
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...
Média a důvěra. Analýza vztahu oblíbenosti druhů médií a vnímání jejich důvěryhodnosti
Mičánek, Pavel ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cílem naší práce bylo zkoumat vztah důvěry v média. Představili jsme vybrané teoretické koncepce důvěry ve vztahu ke společnosti i k médiím a vytvořili z nich vlastní teoretická východiska, která jsme posléze využili ve výzkumu důvěry v média. V teoretické části jsme definovali pojem důvěry a vymezili jej vůči dvěma základním přístupům k důvěře vycházejícím z racionálního a intuitivního chápání důvěry u vybraných autorů. Spolu s těmito dvěma principy jsme popsali hierarchické úrovně na, kterých lze důvěru zkoumat a dále jsme se zaměřili na úroveň interpersonální a systémovou. Podali jsme přehled vybraných koncepcí důvěry spolu s nástinem vývoje chápání tohoto pojmu v rámci sociologie u vybraných autorů. Následně jsme osvětlili funkci médií ve společnosti a příčiny zájmu o výzkum důvěry v média. K tomuto účelu jsme uvedli stručný přehled pojetí účinků médií na společnost a recipienty, který jsme v souladu s citovanými autory systematizovali podle míry vlivu a časové délky vyvolání účinku působení médií. Poté jsme se zabývali vývojem zkoumání důvěry z empirického hlediska a v krátkosti jsme referovali o míře důvěry v média v České republice. V závěru teoretické části jsme popsali jevy, které mohou být příčinou poklesu důvěry v média a v souladu s tím i ve společenské instituce obecně. Na základě...
Manipulační praktiky ve vybraných českých denících při volbách do PSP ČR v roce 2010
Straňáková, Kristýna Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce se zabývá manipulačními praktikami v politickém zpravodajství v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v květnu roku 2010. Popisuje typy komunikace z hlediska jejich schopnosti ovlivnění a věnuje pozornost účinkům médií a jejich vlivu na publikum. Zabývá se i teoretickým rámcem problematiky manipulačních metod i technik a jejich příčinám. Definuje působení médií z hlediska záměrů a hodnotí aktuální situaci v České republice včetně existujících kontrolních mechanismů. Součástí práce je komparativní analýza, která se věnuje podrobnému kvalitativnímu rozboru textů zveřejněných v denících Mladá fronta Dnes a Právo ve sledovaném období a jejich srovnání.
Vliv medií na agresivitu dětí základní školy.
JÍROVÁ, Monika
Cílem diplomové práce bylo, dozvědět se základní údaje o médích všeobecně a o vlivu médií na agresivitu dětí základní školy. Teoretická část definuje základní pojmy- média, masová média a agresivita. Dále se věnuje psychologii zkoumané skupiny, účinkům vlivu médií a zabývá se také nejoblíbenějšími médii mezi dětmi na základní škole. Praktické část zkoumá, jak děti nejraději tráví volný čas, zda hraní počítačových her a vysedávání u internetu je opravdu tak oblíbenou aktivitou. V neposlední řadě zjišťuje, zda není rodičům lhostejné, co jejich děti ve volném čase dělají. Vše pomocí dotazníku v pátých třídách základní školy. V závěru práce se ověřují stanovené hypotézy.
Vliv médií na vývoj podnikatelské etikety v ČR
Dvořáková, Adéla ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na oblast podnikatelské etikety v České republice. Cílem mé práce je popsat, jak média působí, jaké mají účinky a jak se podílejí na vytváření mediální reality. Zároveň práce definuje a analyzuje jaký vliv médií na podnikatelskou etiketu. V první části práci jsou definována slova jako etiketa, podnikatelské etiketa a její základní pravidla či podnikatelská etika. Druhá část práce se zabývá samotnému vlivu a účinkům médií na jednotlivce a společnost z teoretického hlediska. Poslední část práce je zaměřena na zkoumání konkrétního vlivu mediálních produktů na oblast etikety. Mimo jiné je zde navržena vlastní rubrika do tištěných periodik zabývající se podnikatelskou etiketou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.