Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,381 záznamů.  začátekpředchozí898 - 907dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
O architektuře a médiích
Juračková, Simona ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Zatloukal, Pavel (oponent)
1 Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra teorie kultury (kulturologie) Studijní program: Obecná teorie a dějiny umění a kultury Obor: Kulturologie Abstrakt disertační práce Mgr. Simona Juračková O architektuře a médiích On Architecture and Media Praha 2013 Školitel: PhDr. Vladimír Czumalo, CSc. Práce se věnuje vztahu architektury a veřejnosti a objasnění role, kterou v tomto vztahu hrají média. Za východisko byl zvolen materiál konkrétní kauzy, která se odehrávala okolo projektu nové budovy Národní knihovny navrženého v letech 2006-2007 britským architektem českého původu Janem Kaplickým. První kapitola práce celou kauzu podrobně popisuje a detailně analyzuje shromážděný materiál. Z průběhu a analýzy způsobů, jakým média kauzu reflektovala, pak vyvozuje závěry relevantní pro celou oblast fungování architektury v médiích. Zvolený případ pak slouží jako zázemí pro zkoumání vztahů architektury, veřejností a médií a role jednotlivých aktérů, kterým se věnuje kapitola druhá. Zabývá se také otázkou jazyka architektury a jeho specifičností ve vztahu k jazyku, jímž je architektura reflektována, zda a do jaké míry je veřejnost připravena rozumět architektuře; rovněž se zabývá podstatou fungování médií a jejich vlivem na recepci architektury ze strany veřejnosti. Samostatná část je věnována i způsobům...
Nepokoje ve Velké Británii 2011 - srovnání s rokem 1981
Kubešková, Anna ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Bakalářská práce Nepokoje ve Velké Británii 2011 - srovnání s rokem 1981 pojednává o napětí v britské společnosti v létě roku 2011. Práce využívá metody komparace a porovnává nepokoje 2011 s událostmi roku 1981 v Anglii. Cílem práce je nalézt hlavní podobnosti a odlišnosti mezi oběma incidenty a zjistit změnu ve společnosti s odstupem třiceti let. V roce 2011 začaly nepokoje protesty proti zabití britského občana z africké komunity policisty v Londýně a následně se rozšířily i do dalších velkých měst v Anglii. Incident, který se odehrál v roce 1981, měl v mnohém podobný začátek i průběh. Porovnávány jsou nejzásadnější aspekty nepokojů od etnického a věkového složení účastníků, přes sociální a ekonomické problémy obou období až po citlivou otázku přistěhovalectví. Ve zvláštní kapitole je také zmíněn unikátní aspekt nepokojů 2011 - sociální sítě a moderní komunikační technologie, jež byly považovány za klíčový prvek při organizaci bouří. Práce se zabývá též poznatky politiků, žurnalistů a vědců k problematice těchto nepokojů.
Apely v reklamních textech
Wolfová, Michaela ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Apely v reklamních textech Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat apely v reklamních sděleních. Analyzují se texty tištěných, televizních a internetových reklam. Práce je zaměřena na zkoumání způsobů, jakými reklamy apelují na recipienta a o které společenské hodnoty se při tom opírají. V práci se uplatňuje metoda stylistické a obsahové analýzy.
Ke každodennosti novináře za první republiky.
Jandová, Hana ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje historickou sondu do všedního dne prvorepublikového novináře (říjen 1918 - září 1938). Pozornost je věnována nejen jeho každodenním povinnostem, starostem a pracovním návykům, ale také celkovému uspořádání redakce, legislativnímu a společenskému rámci, který zásadním způsobem ovlivňoval výkon novinářského povolání. První část textu se zaměřuje na popis takzvaného vnějšího rámce novinářovy práce, kam patří legislativní vymezení tohoto povolání, profesionalizace žurnalistické obce, vzdělávání nových pracovníků, etika či sociální status novinářů na společenském žebříčku. Druhá část zachycuje vnější okolnosti, které ovlivňovaly žurnalistickou praxi. Jedná se zejména o rodinný život novinářů, technické vybavení redakcí, jejich složení, rozdělení funkcí v rámci pracovního kolektivu či zdroje informačních zdrojů. Podstatnou část tvoří podrobné popsání běžného pracovního dne dvou významných novinářů z brněnské redakce Lidových novin, která v daném historické období patřila ke vzorům tehdejší žurnalistiky. Důraz je v celé práci kladen zejména na práci s historickými prameny a vzpomínkami novinářů, kteří byli v meziválečném období aktivně činní. Práce si klade za cíl nejen popsat pracovní návyky prvorepublikového novináře, ale také zachytit změny v tomto oboru, ke kterým ve...
Constructing Nagorno-Karabakh: a diachronic discourse analysis
Davidson White, Imogen ; Aslan, Emil (vedoucí práce) ; Horák, Slavomír (oponent)
In over 20 years of the Nagorno-Karabakh conflict, there has been no significant progress towards a peaceful agreement. It has been argued that there is not enough incentive for leaders to agree to a compromise and that the citizens are not ready to accept one. In this context, the way the conflict and the enemy are described in public discourse is important not only because it represents the viewpoints of those producing the discourse but because it can have a real effect on public opinion. This paper examines discourse on Azerbaijan and the future of Nagorno-Karabakh in an official newspaper, showing that distrust of Azerbaijan and rigid expectations about the future of Nagorno-Karabakh are dominant.
Ideál ženské krásy před a po roce 1989 - analýza diskurzu v časopise Vlasta
Bělinová, Helena ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Předkládaná práce pojednává o ideálu ženské krásy před rokem 1989 a po roce 1989 v kontextu společenského a kulturního diskursu v časopise Vlasta. Hlavním předpokladem této práce je tvrzení, že ideál ženské krásy před rokem 1989 se liší od ideálu ženské krásy po roce 1989. Lze předpokládat, že s jinou sociální strukturou, politickým systémem i kulturními formami se mění i diskurs ženské krásy. Charakter práce je teoreticko-empirický. Teorie slouží jako rámec pro vymezení daného tématu a jeho zasazení do sociologické oblasti genderu, ze které vycházím. Výzkumná část práce se věnuje analýze diskursu krásy v časopise Vlasta v roce 1975 a v roce 2005. Cílem této analýzy je provést sérii jednotlivých analýz, které kromě samotného diskursu krásy mapují celková témata časopisu a roli časopisu v daném historickém období. Pro svou práci jsem zvolila kvalitativní sociologickou metodu diskursivní analýzu. Ambicí práce je provést důkladnou analýzu jednoho konkrétního společenského diskursu a představit všechny důležité společenské, historické a kulturní aspekty, které mohou diskurs ovlivňovat, a použít časopis Vlasta jako konkrétní případ. Klíčové pojmy Ideál ženské krásy, diskurs, mediální diskurs, gender, diskursivní analýza, časopis Vlasta, proměna, socialismus, média, genderové stereotypy, genderová socializace
Využití jazykových stereotypů ženské a mužské komunikace v současných médiích: rozbor genderových jazykových prostředků na příkladu časopisů Cosmopolitan a Esquire
Holubková, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Tato práce se zabývá využitím stereotypních představ o komunikaci mužů a žen a využitím jazykových prostředků typických pro ženskou a mužskou mluvu v jazyce současných médií. V teoretické části práce se snažíme propojit poznatky z několika vědních oborů, abychom si objasnili termíny jako je gender, genderová role, stereotyp apod. Snažíme se dokázat, že existují určité rozdíly mezi jazykem mužů a žen. Zabýváme se psychologickým vývojem člověka k mužství a ženství s odkazem na kulturní a sociální vlivy formující identitu jedince. V praktické části práce se pokoušíme nejprve pomocí dotazníku ověřit, že populární představy o mluvě žen a mužů mají stereotypní charakter. V dalším bodě se snažíme prokázat, že stereotypní představy o mluvě mužů a žen jsou reflektovány současnými médii, která je zahrnují do svých mediálních obsahů. Zpracovávaným materiálem jsou pro nás vzorky časopisů s mužskou a ženskou tematikou - Cosmopolitan a Esquire. Na těchto časopisech chceme také demonstrovat, že časopisy pro ženy a muže používají některé z jazykových prostředků, které používají muži a ženy.
Potenciál private equity fondů na českém mediálním trhu
Dolejš, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Ekonomické souvislosti tvorby mediálního obsahu v poslední době nabývají na významu, a jejich důležitost akcentovala zejména probíhající ekonomická recese, která způsobila pokles reklamních výdajů firem. Tím se snížily příjmy mediálních společností, které jsou nuceny upravit vlastní obchodní model. Mediální společnosti ke své činnosti potřebují stejně jako ostatní firmy zdroje financování umožňující už samotné založení firmy, růst nebo restrukturalizaci. Kromě tradičního financování formou bankovních úvěrů lze získat kapitál také od private equity fondů, které se na rozdíl od bank aktivně podílejí na činnosti firmy a kromě peněz do ní přinášejí i potřebné know-how. Cílem této práce je popsat fungování private equity fondů a na základě analýzy mediálního trhu diskutovat nejvhodnější příležitosti mediálních firem pro využití financování skrze private equity fondy. Dílčím cílem práce je také analyzovat dopad působení private equity fondu na mediální firmu a mediální trh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,381 záznamů.   začátekpředchozí898 - 907dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.