Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Wine tourism in Turkey
Tanriverdi, Kutay
Prozkoumání vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice je klíčové pro pochopení toho, jak ovlivňuje cestovní ruch ekonomiku těchto zemí. Cílem této práce je analyzovat a porovnat vývoj, výzvy a potenciál vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice, s využitím jak teoretických poznatků, tak praktických strategií. Tato studie využila kombinovaný přístup, spojující kvalitativní a kvantitativní výzkum. Kvalitativní data byla získána prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tureckými výrobci vína (n = 5) a českým odborníkem. Kvantitativní data byla shromážděna prostřednictvím online dotazníku (n = 105). Komplexní literární rešerše pomohla prozkoumat současnou situaci vinařského turismu v obou zemích. Studie zkoumala vinařský cestovní ruch v Turecku a v České republice, s důrazem na spolupráci mezi výzkumníky a praxí. Poukázala na důležitost zachování kultury, přijímání udržitelných postupů a vytváření jedinečných zážitků, aby tyto země byly pozicionovány jako přední destinace pro milovníky vína po celém světě.
Hodnotenie kvality destinácie mikroregión Dubová
Piscová, Kristína
Cieľom tejto bakalárskej práce je zistiť spokojnosť návštevníkov s kvalitou cestovného ruchu v mikroregióne Dubová a na základe získaných výsledkov navrhnúť zlepšenia pre lepšie fungovanie miestneho cestovného ruchu. V teoretickej časti sú diskutované názory autorov na témy cestovný ruch a jeho formy, destinácia, destinačný management, kvalita destinácie a marketing destinácie. V praktickej časti je najskôr pomocou lokalizačných, realizačných a selektívnych faktorov analyzovaná vybraná destinácia a následne je spracované dotazníkové šetrenie, ktoré bolo určené najmä návštevníkom, ale čiastočne aj miestnym obyvateľom. Po vyhodnotení dotazníka boli navrhnuté zlepšenia v závislosti na faktoroch, ktoré boli návštevníkmi destinácie ohodnotené najhoršie.
Vinařský cestovní ruch ve vybrané oblasti Francie
Steklá, Radka ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na poměrně nový koncept vinařského cestovního ruchu ve Francii. Cílem této práce je zhodnotit současný vinařský cestovní ruch v Burgundsku na základě stavu a trendu aktuální poptávky a nabídky. Dílčím cílem je zhodnocení organizace a spolupráce subjektů v rámci destinace. Teoretická část se zabývá charakteristikou základních pojmů v oblasti vinařského cestovního ruchu a managementu destinace. Praktická část je z vělké části založená na analýze vinařského cestovního ruchu v Burgundsku z hlediska nabídky, poptávky a fungování destinace. Výsledky dílčích částí analýzy vedou k celkovému zhodnocení vinařského cestovního ruchu v Burgundsku.
Marketingová studie vybrané turistické destinace
Filčáková, Kateřina ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Tato práce je zpracovávaná na téma Marketingová studie vybrané turistické destinace. Jako analyzovanou destinaci si autorka vybrala město Mělník, které disponuje vysokým poteciálem cestovního ruchu, který zůstává nevyužitým. Autorka si stanovila za úkol analyzovat využívání jednotlivých marketingových nástrojů vybrané destinace Mělník především prostřednictvím analýzy nabídky, analýzy poptávky a analýzy marketingového mixu. Cílem práce je na základě dat získaných z těchto analýz navrhnout kroky, které by měly pomoci rozvoji cestovního ruchu v destinaci, tedy zvýšení příjezdů, zaručit opakovanost návštěv a získání vyšších příjmů z cestovního ruchu. Práce je členěná na celkem 3 hlavní kapitoly. První kapitola představuje teoretické vymezení a obsah pojmů destinace, destinační management nebo marketingové řízení destinace. Následuje praktická část, ve které jsou data uvedená v teoretické části práce, aplikovaná na jednotlivé marketingové aktivity města Mělník.
Efektivita marketingové komunikace národních centrál cestovního ruchu na příkladu italského Enitu
Došlá, Ilona ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Jíšová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá propagací destinace Itálie na trhu cestovního ruchu v České republice. Cílem práce je zjistit jak je agentura ENIT aktivní v rámci propagace destinace Itálie na českém trhu. Teoretická část práce vymezuje pojem destinace cestovního ruchu a zabývá se managementem a marketingem destinace. Prakticka část se zaměřuje na Italskou Národní Agenturu pro Cestovní Ruch (ENIT) a její komparaci se společností Trentino Marketing S.p.A.. Hlavní součástí práce je vlastní výzkum marketingových aktivit obou subjektů, který je založen na analýze interních nebo veřejně dostupných informací.
Marketingová studie turistické oblasti Střední Čechy - Jih
Vostrá, Alena ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Hošek, Rostislav (oponent)
Tato závěrečná práce je věnována turistické oblasti Střední Čechy -- Jih, která je součástí turistického regionu Střední Čechy. Cílem práce je zhodnotit organizaci řízení cestovního ruchu v destinaci, provést studii primární a sekundární nabídky cestovního ruchu a zhodnotit prezentaci a propagaci dané oblasti a následně uvést vlastní návrhy a doporučení na zlepšení jak řízení, tak propagace. Součástí práce je rovněž vlastní marketingový výzkum, zabývající se preferencemi potenciálních návštěvníků a povědomím o destinaci, a zabývající se postojem místních obyvatel k návštěvníkům destinace. Provedena byla také analýza vnějšího prostředí (PEST analýza) turistické oblasti a byl vytvořen přehled silných a slabých stránek destinace a příležitostí a hrozeb k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v ní.
Destinační management v regionu Střední Morava
HUTEROVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá problematikou destinačního managementu v turistickém regionu Střední Morava. Tento systém řízení, který v západních evropských zemích funguje více než 50 let, se v České republice začíná postupně také uplatňovat. Cílem diplomové práce bylo analyzovat aktivity organizace destinačního managementu Střední Morava {--} Sdružení cestovního ruchu. Na základě zhodnocení navrhnout případné změny tak, aby z destinace Střední Morava vznikla silná konkurenčně schopná jednotka založená na kooperaci a koordinaci zainteresovaných subjektů cestovního ruchu.
Podpora cestovního ruchu na Příbramksu
PŠENIČKOVÁ, Iva
Bakalářská práce se věnuje regionu Příbramsko. Účelem je analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu na Příbramksu, anlayzovat potřeby a požadavky návštěvníků a vyhodnotit přínosy a dopady cestovního ruchu v řešeném území. Za tímto účelem byl prováděn dotazníkový průzkum, který se zaměřil na to, proč turisté na Příbramsko přijíždějí, co zde dělají a jak jsou spokojeni s poskytovanými službami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.