Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Questing ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
CACKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou hry questing a možnostmi využití questingu ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy. Hlavním cílem práce je vytvoření přehledu základních principů a pravidel questingu a zhodnocení využití hry questing ve výuce zeměpisu na základní škole na základě platných kurikulárních dokumentů, zejména RVP ZV. Součástí práce je i rozbor vybraných již existujících quest v České republice. Na základě získaných informací se autorka v závěrečné části práce zaměří na předložení potenciálních námětů využití questingu v rámci hodin zeměpisu se zaměřením na praktické využití zeměpisu na 2. stupni Základní školy v Havlíčkově Borové.
Sebehodnocení žáků na 2. stupni vybrané základní školy
Nováková, Šárka ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda jsou žáci 2. stupně vybrané základní školy v Praze schopni účinné sebereflexe a zda jim s budováním sebehodnotících dovedností někdo na škole pomáhá. Hlavní výzkumný problém, který tato diplomová práce řeší, je otázka, zda jsou žáci na 2. stupni základní školy vybaveni takovými kognitivními kompetencemi a slovní zásobou, aby tento nelehký úkol v podobě hodnocení vlastních výkonů a chování zvládli. Dílčím cílem pak bylo zjistit názory žáků na 2. stupni a jejich učitelů na problematiku sebehodnocení, neboť žáci na této škole každé čtvrtletí sestavují hodnocení svého výkonu a chování, zapisují své pokroky a přemýšlí nad dalšími oblastmi, kde by se mohli zlepšit. Data byla získána formou online dotazníkového šetření a byla vyhodnocena nástroji deskriptivní statistiky. Výzkum byl uskutečněn na výše zmiňované základní škole v Praze. Z celkového počtu 211 žáků 2. stupně se výzkumu zúčastnilo 184 žáků. Z řad učitelů pak dotazník vyplnilo 9 respondentů z celkového počtu 17 učitelů s aprobací na výuku na 2. stupni základní školy. Dalším typem šetření je analýza vybraných čtvrtletních sebehodnocení žáků a následné rozhovory s vybranými žáky. Výsledky ukazují na nepřipravenost žáků ke čtvrtletnímu sebehodnocení. Dále se zde objevuje problém v podobě odlišných názorů...
Inovativní přístupy ke kurikulu ČJ na 2. stupni ZŠ
Pecháčková, Jana ; Štěpáník, Stanislav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Cílem této práce s názvem Inovativní přístupy ke kurikulu ČJ na 2. stupni ZŠ bylo zjistit, zda byly do školních vzdělávacích programů předmětu český jazyk na 2. stupni vybraných základních škol projektovány nějaké inovativní přístupy. Pokud se inovativní přístupy v kurikulu objevily, následovala analýza těchto přístupů. Práce je obsahem rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou zmapovány přístupy ke kurikulu obecně a přístupy ke kurikulu předmětu český jazyk konkrétně. V práci je také stručně nastíněn průběh kurikulární reformy, jež byla oficiálně spuštěna v lednu roku 2005 (viz školský zákon). Práce se rovněž zabývá reakcemi odborné veřejnosti na kurikulární reformu. Praktická část obsahuje analýzu přístupů ke kurikulu v předmětu český jazyk na vzorku třinácti náhodně vybraných základních škol v České republice se zvláštním důrazem na inovativní přístupy k pojetí předmětu český jazyk v duchu kurikulární reformy a inovativních obecně i oborově didaktických postupů. Pro analýzu byla použita metoda srovnávání (komparace) a analýza obsahu textu. Výsledky naznačují, že ve zkoumaných školách se inovativní přístupy v kurikulárních materiálech, konkrétně v tematických plánech předmětu český jazyk, vyskytují. Inovativní přístupy jsou podle výsledků projektovány pro učivo,...
Realizace přechodu žáků na druhý stupeň po 5. a 4. ročníku
Urbanová, Hana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá přechodem žáků základní školy na 2. stupeň. Teoretická část popisuje vývoj českého primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. Dále porovnává povinné vzdělávání jednotlivých evropských států a zabývá se problematikou přechodu z pohledu vývoje několika posledních desetiletí v mezinárodním kontextu. Empirický výzkum se zaměřuje na zmapování přechodu žáků na nižší sekundární stupeň vzdělávání. Výzkumným designem je případová studie školy, kde k přechodu dochází po čtvrtém i po pátém ročníku. Cílem je zjistit, jak přechod vnímají sami žáci i jejich učitelé. Práce popisuje důvody, které vedly ke změně klasického modelu, a zabývá se strategiemi usnadňujícími vlastní přechod žáků na 2. stupeň. Zjišťuje výhody a nevýhody změněného modelu, které dává do kontextu trendů ve společnosti a vývoje současných žáků. Výsledky ukazují, že žáci ani učitelé nevnímají zásadní rozdíly v načasování přechodu. Pro všechny žáky nehledě na model přechodu je výraznější změnou vstup do šestého ročníku, který je spjat se změnou kurikula. Žáci přecházející dle nového modelu vnímají přechod po čtvrtém ročníku jako výhodu při adaptaci na šestý ročník. KLÍČOVÁ SLOVA primární škola, nižší sekundární škola, přechod, strategie usnadňující přechod
Využití programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) ve výuce moderních dějin na základní škole
Pospíšilová, Věra ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato práce se zabývá metodami programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a možnostmi jejich využití ve výuce moderních dějin na základní škole. V teoretické části práce jsou vysvětleny východiska a metody programu, především jeho klíčový výukový model E-U- R (evokace - uvědomění si významu - reflexe). Východiska programu jsou dána do souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání (RVP ZV), aby bylo jasně patrné, že RWCT může přispět k naplnění cílů vzdělávání na úrovni klíčových kompetencí i vzdělávacího oboru. V praktické části práce se nachází deset návrhů vyučovacích hodin zaměřených na 60. léta 20. století, které se drží výukového modelu E-U-R a využívají metody programu RWCT. Cílem práce je sloužit jako praktický průvodce pro učitele, kteří hledají inspiraci pro výuku daného historického období, či hledají nové cesty jak svou výuku zlepšit a obohatit. KLÍČOVÁ SLOVA RVP ZV, RWCT, metody, E-U-R, 60. léta 20. století, moderní dějiny, základní škola
Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole
Klinka, Tomáš ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Kovářová, Dominika (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Název práce: Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole Autor: Mgr. Tomáš Klinka Katedra: Katedra pedagogiky Školitel: Doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc. Abstrakt: Dizertační práce se zaměřuje tématu chyby a chybování na české základní škole z úhlu pohledu didaktiky francouzštiny jako dalšího cizího jazyka. Cílem práce je doplnit základní literaturu k otázce chyby a chybování z frankofonního publikačního okruhu, která není dosud v českém kontextu citována, dále pak analyzovat součásti pedagogického procesu a zjistit, jak se k otázce chyby a chybování staví, a konečně na základě těchto zjištění formulovat základní problémy vážící se v chybě a chybování včetně možností dalšího výzkumu. K dosažení prvního cíle předkládáme a analyzujeme závěry předních frankofonních didaktiků chyby, zejména Astolfiho typologii příčin chybování. Co se týče analýzy pojetí chybování v pedagogickém procesu, tak zde na hledání míry explicitnosti zmínek o chybování v základních pedagogických dokumentech, které jsou spojeny s Rámcovým vzdělávacím plánem, či ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Zajímá nás též reprezentace v otázce chyby a chybování u učitelů a žáků, stejně jako pojetí chybování v jazykových učebnicích. Věnujeme se i vztahu mezi...
Výuka regionální geografie Ameriky v českém a zahraničním prostředí na úrovni 2. stupně ZŠ
MACCECHINI, Tereza
Hlavním tématem bakalářské práce je výuka regionální geografie Ameriky v českém a zahraničním prostředí na úrovni 2. stupně základní školy. Stěžejním cílem je vypracování rozboru přístupů a různého pojetí výuky ve sledovaných zemích, jimiž jsou Česko, USA a Velká Británie. Součástí práce je didaktický rozbor českých učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ a jejich následné porovnání s dostupnou zahraniční literaturou. Rozbor je primárně zaměřen na obsah učiva regionální geografie Ameriky. Důležitou částí práce je vymezení základních principů v kurikulárních dokumentech zemí, na které je práce soustředěna. Pro utvoření představy o reálné podobě výuky zeměpisu, bylo provedeno šetření na základě řízených rozhovorů formou polostrukturovaného interview s učiteli zeměpisu vybraných škol.
Náměty na projektovou výuku místního regionu na II. stupni ZŠ (na příkladu mikroregionu Lipensko)
KOUBOVÁ, Jolana
Diplomová práce se zabývá tématem výuky místního regionu s využitím projektové metody ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy (ZŠ). Hlavním cílem je vypracování návrhu učebního materiálu ve formě projektu pro výuku místního regionu na příkladu Lipenska. Teoretická část je zaměřena na základní principy a charakteristiku projektové výuky a dále na problematiku výuky místního regionu. V praktické části jsou pak výsledné návrhy vlastních výukových metod zpravovány ve formě pracovních listů.
Vzdělávání dětí cizinců na druhém stupni základních škol v České republice
BAŽANTOVÁ, Eva
V uplynulé dekádě narostl počet cizinců, kteří se přistěhovali do České republiky. Jednou ze situací, se kterou je třeba počítat, je vzdělávání dětí cizinců nejen v rámci povinné devítileté školní docházky. Cílem této diplomové práce bude zaměřit se na konkrétní výuku dětí cizinců na druhém stupni českých základních škol a na nižším stupni víceletých gymnázií a zmapovat výukové materiály, které poskytují české i mezinárodní organizace. Výukové materiály, které mají napomáhat integraci cizinců, anebo mají vyučovat o problematice migrace. Diplomová práce bude případovou studií, kdy v praktické části bude znázorněn přístup jedné konkrétní školy k výuce dětí cizinců. Práce analyzuje, zda jsou učitelé připraveni na vzdělávání dětí cizinců a hodnotí, jakým způsobem zvolená škola napomáhá integraci dětí cizinců do české společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.