Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika sportovní přípravy mládeže
Novák, Eduard ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Buzek, Mario (oponent)
Název Problematika sportovní přípravy mládeže. Cíle Cílem práce je zjistit efektivitu intervenčního programu s využitím cvičení se specifickým a semi-specifických charakterem ve vztahu k zvýšení kondičních předpokladů mladých fotbalových hráčů kategorie U16. Metoda Skupina, která byla podrobena testování, se skládala z 12 hráčů mladšího dorostu ve věku 16 let (ročník 1997) hrající dorosteneckou ligu. Tato skupina absolvovala dvouměsíční proces intervence. Cvičení byla aplikována každý týden v obou měsících, a to v hlavním soutěžním období. Hráči před zahájením intervence museli být podrobeni vstupnímu testování, poté započal dvouměsíční cyklus tréninku, a následně byli hráči otestováni závěrečnými testy, které byly totožné s testy provedenými před zahájením intervence. Výsledky Výsledková část obsahuje konkrétní vyhodnocení, které je dostupné z předložených protokolů. Výsledné hodnoty jsou sepsány do tabulek a graficky znázorněny a vyhodnoceny. Závěr Ovlivňování rychlostních a koordinačních schopností pomocí specifických a semi-specifických cvičení je důležitou součástí tréninkových jednotek v každém fotbalovém mužstvu, a to proto, že dochází ke kultivaci pohybu a rozvoji explozivní síly. Klíčová slova Fotbal, rychlost, rychlostní vytrvalost, koordinace, koordinační schopnosti, rychlostní schopnosti,...
Rozvoj všestrannosti v tenisové přípravě dětí
Zmátlová, Anežka ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
Název:Rozvoj všestrannosti v tenisové přípravě dětí Zpracovala: Anežka Zmátlová Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Tomáš Kočíb Cíle práce: Předložená bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem práce bylo zhodnotit úroveň motorických předpokladů a všestrannosti u dětí, které byly testovány pomocí testové baterie dle Blažka (2012). Teoretická část obsahuje charakteristiku tenisu, strukturu sportovního výkonu, kondiční a koordinační schopnosti. Empirická část se zaměřuje na hodnocení úrovně všestranosti u testovaných dětí. Výsledky jsou prezentovány graficky a informují názorně o úrovni všestrannosti sledovaných probandů. Metody zpracování dat: Pozorování, dotazování, testování, analýza dokumentů Výsledky práce: Z výsledků testování vyplívá, že obecně vyšší úroveň všestrannosti mají jednici, kteří do svého tréninku zařazují i jiné aktivity. Přibližně polovina testovaných probandů se zabývá i jiným sportem, tudíž dosahovali lepších výkonů. Klíčová slova: testová baterie, koordinační schopnosti, kondiční schopnosti.
Vliv plaveckého výcviku na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Sobotková, Barbara ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaký má plavecký výcvik vliv na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Pro toto zjištění byly použity vybrané motorické testy. Zkoumaným souborem byla skupina dívek a chlapců mladšího školního věku. Testování proběhlo dvakrát u každého žáka. První testování se uskutečnilo na začátku školního roku při zahájení plaveckého výcviku. Druhé testování proběhlo po absolvování pěti lekcí plavecké výuky. Teoretická část práce je zaměřena na plavání, motorické schopnosti, koordinační schopnosti a charakteristiku mladšího školního věku. V praktické části jsou zpracovány, porovnány a vyhodnoceny výsledky provedených koordinačních testů. Při zpracování výsledků byly použity metody testování, pozorování, statistická metoda zpracování získaných dat, metoda aritmetického průměrování, metoda modusová a mediánová. Ze souhrnných výsledků vyplynulo, že plavecký výcvik pozitivně ovlivňuje koordinační schopnosti dětí mladšího školního věku, neboť u všech testovaných jedinců bylo zjištěno zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, koordinační schopnosti, plavecké způsoby, testy, plavec, mladší školní věk
Koordinační schopnosti na 1. stupni ZŠ
Schubertová, Gabriela ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá koordinačními schopnostmi u žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je porovnat úrovně jednotlivých koordinačních schopností u žáků, kteří navštěvují taneční hodiny v základní umělecké škole (dále jen ZUŠ) s žáky, kteří tyto hodiny nenavštěvují. Tímto porovnáním bude zjištěno, jak ovlivňuje taneční a pohybová výchova koordinační schopnosti. Výzkumnou část tvoří motorické testy, které zjišťují úroveň schopností rytmických, reakčních, rovnováhových, orientačních, sdružování a přestavby. Tyto testy doplňuje dotazník, který zjišťuje doplňující informace potřebné ke zpracování výsledků. Dotazník zjišťuje, jaké sporty a jak je dlouho žáci organizovaně vykonávají, jestli žáci sportují i neorganizovaně, či vůbec nesportují. Ve výsledcích jsou porovnávány naměřené hodnoty při testování. Každý test je vyhodnocen a popisován zvlášť. V testech jsou porovnávány žáci mladšího školního věku, kteří jsou dle dotazníků rozděleni do čtyř skupin - nesportující žáci, neorganizovaně sportující žáci, organizovaně sportující žáci a žáci navštěvující základní uměleckou školu. Pro vyhodnocení testů byly vybrány hodnoty - aritmetický průměr, minimální a maximální naměřená hodnota a doplněny grafickým zpracováním porovnání zvolených čtyř skupin. Z naměřených hodnot a jejich následného...
Úroveň rovnovážných schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku oproti nesportující populaci
Šedivá, Andrea ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent)
Název: Úrove rovnovážných schopností sportovních gymnastek mladšího školního v ku oproti nesportující populaci. Cíle: Cílem této diplomové práce je porovnat úrove rovnovážných schopností sportovních gymnastek mladšího školního v ku, tj. ve v ku 8 - 10 let, oproti dívkám nesportujícím1 ve stejném v ku. Tato úrove rovnovážných schopností je porovnávána na základ jednoduchých test na statickou a dynamickou rovnováhu. Dále bych pomocí experimentu cht la zjistit, zda má úrove rovnovážných schopností vliv na umis ování dívek v gymnastických sout žích. Metody: Výzkum byl proveden na skupin 15ti sportovních gymnastek a 15ti nesportujících dívek ve v ku 8 - 10 let. U každého probanda byly otestovány rovnovážné schopnosti pomocí jednoduchých test hodnotících statickou a dynamickou rovnováhu. Konkrétn byl použit standing stork test ( apí test), standing stork test - blind (test rovnováhy poslepu), stoj na jedné noze po oto ení (k hodnocení statické rovnováhy) a ch ze poslepu vp ed a vzad (k hodnocení rovnováhy dynamické). Podle nam ených výsledk jsme si u každého testu stanovili bodovou stupnici od 1 do 5 dle úsp šnosti provedení testu, díky níž jsme výsledky porovnávali mezi sebou. Porovnávání bylo provedeno i pomocí pr m ru nam ených hodnot. Výsledky: Po vyhodnocení všech nam ených výsledk se ukázalo, že...
Koordinační schopnosti žáků na 2. stupni základní školy
Číhalová, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Název práce: Koordinační schopnosti žáků na 2. stupni základní školy Zpracovala: Tereza Číhalová Vedoucí bakalářské práce: PaedDr. Jana Hájková Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Diplomová práce v teoretické části bude pojednávat o motorice, koordinačních schopnostech, testování koordinačních schopností a ontogenezi. Ve výzkumné části je cílem práce zjistit pomocí pohybových testů úroveň koordinačních schopností žáků sportovních tříd, konkrétně žáků, kteří se věnují atletice, a nesportovních tříd druhého stupně základní školy a následně zpracovat a vyhodnotit výsledky. Metody práce: sběr dat - měření, dotazování - řízený rozhovor, porovnání Výsledky práce: Vyhledání vhodného testového profilu a připravení potřebných prostředku pro měření cílových skupin. Vyhodnocení výsledků a jejich zpracování do tabulek a grafů. Skupina atletů dosáhla lepších výsledků než nesportující žáci. Skupina atletů dosáhla mírně nadprůměrných celkových výsledků, skupina nesportujících v mírně podprůměrných. V rámci skupin není velký rozdíl mezi chlapci a dívkami. Při testech nejlépe pro obě skupiny dopadl Sprint podle stanoveného rytmu, kde byl ve výsledcích mezi skupinami i nejmenší rozdíl. Největší rozdíl mezi skupinami byl v testu Běh k očíslovaným medicinbalům. Nejhůře dopadly Obraty na lavičce. Klíčová slova:...
Odrazová síla dolních končetin v tréninku v házené
Frkal, Jakub ; Tůma, Martin (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název: Odrazová síla dolních končetin v házené Cíl práce: Vytvořit program pro zlepšení odrazové síly dolních končetin u vybraného družstva starších dorostenců v házené. Metody: U experimentální a kontrolní skupiny jsme použili klasické testování na základě náhodného výběru. Dále jsem v průběhu experimentu využil tři metody rozvoje odrazové síly dolních končetin: kontrastní, rychlostní, plyometrická. Dále byla využita statistická metoda pro komparaci výsledků. Výsledky: Výsledkem práce je zjištění, že u sledovaného družstva byl vytvořený program rozvoje explozivní síly účinný. Probandi z experimentální skupiny dosáhli za sledované období výrazného zlepšení ve většině cviků testové baterie. Klíčová slova: Házená, odraz, silové, koordinační schopnosti, explozivní síla. ABSTRACT Title: The explosive power of the lower limbs in handball. Objectives: To create a program to improve explosive power of lower limbs of the cooperative older juniors handball. Methods: In experimental and control groups, we used the classical testing on a random basis. I also used three method during the experiment to develop explosive power of the lower limbs: contrast, speed, plyometric. It was also used statistical method for comparing results. Results: The finding is that in the reporting team was created explosive...
Struktura sportovního výkonu v tenisové dvouhře
Plachá, Kristýna ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Dovalil, Josef (oponent)
Název práce: Struktura sportovního výkonu v tenisové dvouhře Cíl práce: Tato bakalářská práce si klade za cíl navrhnout model struktury sportovního výkonu v tenisové dvouhře, na němž bude demonstrována důležitost jednotlivých faktorů, jejich vnitřní struktura a vzájemná závislost mezi těmito faktory. Použité metody: Jedná se o bakalářskou práci teoretického charakteru, která byla zpracována formou rešerše domácí i zahraniční literatury. Byla v ní tudíž uplatněna metoda obsahové analýzy dokumentů spolu s obecnými metodami výzkumu, analýzou - syntézou a induktivním - deduktivním postupem. Výsledky: Výsledkem této práce je navržený model struktury sportovního výkonu v tenisové dvouhře. V modelu jsou naznačeny vzájemné vztahy mezi jednotlivými faktory. Klíčová slova: Sportovní výkon, somatické faktory, kondiční faktory, koordinační schopnosti, faktory techniky, faktory taktiky, psychické faktory

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.