Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Hofmannová, Kateřina ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních dokumentů v kontextu celoživotního vzdělávání, rámcových vzdělávacích programů pro obor užitá malba a jeho vazeb k rámcovým vzdělávacím programům základní školy a základní umělecké školy. V metodické části je v hlavních charakteristikách popsán školní vzdělávací program realizovaný na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské Valašské Meziříčí, kde pracuji. Obsahuje návrhy základních učebních dokumentů, výběr témat a časových dotací pro profilové předměty Praktická cvičení a Technologie, uvádím také příklady realizovaných výukových vzdělávacích aktivit s důrazem na integrování obsahu společenskovědního základu s prvky přírodovědně-technického základu. Cílem metodické části je prezentovat, jak byly v mé pedagogické praxi využity teoretické znalosti, metody, formy a postupy vzdělávání, se zřetelem na oblast motivování a hodnocení žáků.
Návrh rozvoje manažera
Prášek, Ondřej ; Remiš, Ivo (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je stanovit návrh, jak by se měl manažer rozvíjet, na jaké schopnosti je potřeba klást důraz v různých fázích jeho rozvoje a jaké jsou klíčové stránky správného manažera. Teoretická část práce se zabývá problematikou manažera a jeho rozvoje. Řeší a snaží se odpovědět na otázky, jak nejlépe by se manažer měl rozvíjet a co by pro svůj rozvoj měl dělat. Výstupem mé práce je vlastní návrh a doporučení pro mladého ambiciózního manažera. Toto mé doporučení je vytvořeno na základě kombinace kvalitativního i kvantitativního zkoumání.
Manažerské kompetence ve vybraném podniku
RYCHTÁŘOVÁ, Olga
Tato diplomová práce se zabývá manažerskými kompetencemi ve vybraném podniku. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy, které se týkají především kompetencí ve spojení s managementem. V praktické části je provedena analýza vybraných klíčových kompetencí manažerů podniku. Terénní sběr dat je koncipován na základě strategie kvalitativního výzkumu. Cílem práce je charakterizovat klíčové manažerské kompetence ve vybraném podniku a následné provedení podrobné analýzy těchto klíčových kompetencí u jednotlivých manažerů. V mé práci doporučuji návrh možného rozvoje kompetencí, jejichž stav vyšel jako nežádoucí; a to formou formálního vzdělávání, neformálního vzdělávání či formou pracovních zkušeností.
Program RWCT a výuka Českého jazyka a literatury na prvním stupni ZŠ
Bachová, Anna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá programem RWCT v souvislosti s výukou českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Teoretická část zpracovává informace z odborné literatury. Tyto informace se týkají trendů v oblasti základního vzdělávání, konkrétněji pak trendů ve výuce českému jazyku a literatuře. Zabývá se východisky a základní charakteristikou programu RWCT a významem tohoto programu pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praktická část má za úkol provázat teoretická východiska s praxí a popisuje konkrétní výuku metodami RWCT a další postupy ve výuce. Sledováné postupy analyzuje v naplňování vybraných vzdělávacích cílů. Klíčová slova - klíčové kompetence, předmět Český jazyk a literatura, model evokace - uvědomění si významu - reflexe, metody RWCT, školní vzdělávací program Anotation This thesis deals with the RWCT program in connection with teaching of Czech language for first stages of primary schools. The theoretical part covers information from specialized literature. This information applies to trends in primary education and particularly to trends in teaching of Czech language and literature. It deals with bases and characteristics of the RWCT program, and, finally, it discusses the importance of this program for teaching Czech language in first stages of primary schools. The practical part links...
Týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u žáků s kombinovaným postižením v základní škole speciální
Melicharová, Jana ; Hájková, Vanda (oponent)
Rigorózní práce v teoretické části vymezuje základní podstatu a funkci komunikace, motivaci ke komunikaci. Dále informativně seznamuje s narušenou komunikační schopností, strategií při terapii a terapeutickými metodami využívanými v logopedii. Následně je vymezen pojem žák s kombinovaným postižením, podmínky a cíle edukace v základní škole speciální s bližším zaměřením na problematiku rozvoje komunikační schopnosti žáků. Stěžejním tématem rigorózní práce je týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u zmíněných žáků, kdy jsou vymezeny kompetence členů týmu a možné typy spolupráce. Na základě dotazníkového šetření je předložena analýza současné realizace týmové spolupráce, podíl odborníků z resortu školství a zdravotnictví, účel a intenzita spolupráce na vybraných základních školách speciálních v ČR. V doporučení pro praxi je předložen návrh možnosti realizace týmové spolupráce.
Význam komunitních kruhů a ranních dopisů v primárním vzdělávání
Pišlová, Zuzana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám významem komunitních kruhů a ranních dopisů v primárním vzdělávání. Snažím se obecně přiblížit pojem komunitní kruh a blíže se pak věnuji komunitním kruhům v programu Začít spolu, které pro mě byly inspirací. Na komunitní kruhy nahlížím také z hlediska Rámcového vzdělávacího programu a klíčových kompetencí, neboť především k rozvoji kompetence sociální a personální a kompetence komunikativní v kruzích dochází. Cílem mé diplomové práce je především uvést předpoklady pro efektivní komunitní kruh, které mají sloužit jako vodítko pro začátky s komunitními kruhy a vytvořit časově nenáročné činnosti v ranním kruhu spolu s návrhy různorodých ranních dopisů, které jsou využitelné i na běžné škole. Klíčová slova: komunitní kruhy, ranní dopis, klíčové kompetence, program Začít spolu, pravidla, komunikace, bezpečné prostředí
Role jazykového vzdělávání ve vztahu k rozvoji vybraných klíčových kompetencí
Rubešová, Jana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává teoreticky možnosti jazykového vzdělávání se zaměřením na specifické jevy jako je bilingvismus a vícejazyčnost. Uvažuje také nad využitím alternativních metod výuky cizích jazyků a nahlíží jeden z možných vývojových scénářů - jednotný jazyk. Cílem práce je nabídnout širší pohled na individualizaci ve výuce cizím jazykům a motivovat k používání a kombinování různých metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.