Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáků se specifickými poruchami učení a chování do běžné třídy
Svašková, Marcela ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou aplikace obecných individualizačních strategií při práci v běžné třídě základní školy, kde jsou integrováni žáci s SPU a SPUCH. Jejím cílem je popsat formou akčního výzkumu cestu třídního učitele při hledání optimálních řešení. Zabývá se postavením těchto žáků v kolektivu třídy. Jaký je jejich přístup a jak jsou motivováni ke školní práci. Mapuje, jak samotní žáci vnímají tento proces. Vnímání jejich problémovosti spolužáky a jejich rodiči. Reflektuje, jakým způsobem ovlivňuje výběr strategií dosaženou úroveň profesních kompetencí a vyučovací styl učitele. Popisuje výhody a rizika spojená s integrací dětí s SPU a SPUCH v běžné třídě. Mapuje možné strategie diferenciace a individualizace výuky, metody a strategie, které podporují žáky s SPU a SPUCH. Zabývá se požadavky na kompetence učitele. Klíčová slova: integrace, inkluze, individualizace, metody práce, jazykové a komunikační kompetence, žák se specifickými poruchami učení a chování
Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML
Suchá, Jana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML představuje didaktický systém MultiGradeMultiLevel, jenž byl vyvinut na základě potřeb vzdělávání chudých vesnických obyvatel v Rishi Valley, v Indii. Jedná se o vysoce strukturovaný systém, který využívá heterogenity žáků ve třídě. Uskutečňuje se na základě dokonale připraveného učebního prostředí a aktivity staví na principech konstruktivismu. Stěžejní myšlenka odpovídá teorii ruského psychologa Lva Vygotského tzv. zóny nejbližšího vývoje. Cílem výzkumné části práce je realizovat a reflektovat výuku českého jazyka dle metody MGML, tedy na základě akčního výzkumu ověřit možnosti aplikování metody v prostředí české školy. Výuka proběhla v programu Začít spolu, neboť je svými principy MGML nejbližší. Dospěli jsme k závěru, že metodu lze využití jako prvek obohacení výuky na české primární škole.
Movements of migrants from Eastern metropolis in a globalizing world
Semkova, Martina ; Arnason, Johann Pall (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Táto diplomová práca je zameraná na problematiku súčastných trendnov v migrančých procesoch. Jej obsah sa odvíja od výsledkov kvalitatívneho výskumu, prevedeného prostredníctvom metody grounded theory. Tímto prístupom boli sledované pohyby mladých migrantov z východnej metropoly Slovenska, Košíc, v rôznych štádiách posunu. Prežité udalosti týchto aktérov sú previazané z relevantnými teóriami pokúšajúce sa popisovať súčasné procesy, ktoré ako výsledok intentízvnejších premien prenikajúcich spoločnosťou a vytvárajú podnetné prostredie pre pohyb obyvateľstva za hranice štátov. Smer migrácie skúmaných aktérov ma priamu náväznosť na stavbu životnej perspektívny a vyvíjaniu stratégií v hladaní optimálnych podmienok. Cieľom práce je nachádzať podobnosti správania sa jedincov inak individualizovanej či diverzifikovanej spoločnosti a priniesť celistvejší náhľad na problematiku migrácie
Společenská a kulturní interpretace fotografie
Makovcová, Hana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.
Malé kousky svobody. Individualizace a komodifikace v hardcore-punk subkultuře
Kumová, Petra ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Předložená práce se zabývá principem DIY (do it yourself - udělej si sám), jakožto principem, který může být hnacím motorem jedinců i celých kolektivů ve své (ne)vědomé snaze vymanit se z individualizace a komodifikace, jenž je dnešní společnosti vlastní. Tento princip si osvojily mnohé subkultury, já se však zaměřím konkrétně na hardcore-punkovou subkulturu, neboli přesněji kontrakulturu, jejíž ideologie je založena na myšlence nekonzumní společnosti osvobozené od hodnot, norem a pravidel, které nám prostřednictvím mocenských aparátů předkládá mainstreamová společnost. Výzkumná část práce je zaměřena na jednotlivé kolektivy a jedince, jejich činnost, motivaci i samotné fungování kolektivů po organizační stránce. Pro sběr dat jsem kombinovala několik technik kvalitativního výzkumu, zejména zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory. Data jsem analyzovala otevřeným kódováním. Kolektivy na základě praktik zaměřených proti komodifikaci, jež jsou v hc-punku již dlouhodobě aplikovány, prokázaly větší schopnost komodifikaci v praxi odolávat, nežli tomu bylo u procesů individualizace. Jejich možnost vytvářet komunity a podporovat kolektivní jednání je omezená. Klíčová slova individualizace, komodifikace, hardcore-punk subkultura, diy princip, kolektivy, anarchismus
The individualization of teaching - the school reform of the thirties in the Czechoslovak Republic
Kurbelová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Kurbelová, Jana: Individualizácia vyučovania - školská reforma 30. rokov v ČSR. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, 2013. 78 s. (vrátane príloh). Vedúci diplomovej práce: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc. Diplomová práca sa zameriava na školskú reformu v 30. rokoch v Československu pod vedením Václava Příhody. Podrobne rozpracováva Příhodovo nové pojatie školy, v centre ktorého stojí predovšetkým individualizácia vyučovania. Práca si kladie za cieľ podrobne analyzovať zavádzanie individualizácie do vyučovania a to po stránke teoretickej i praktickej. V rovine teoretickej ide o popis a analýzu Příhodovho návrhu jednotnej vnútorne diferencovanej školy rešpektujúcej žiakovu individualitu. Praktickú rovinu predstavujú závery a zistenia vychádzajúce z pokusnej práce reformných škôl overujúcich teoretické zásady individualizácie vyučovania v praxi. Práca má historicko-didaktický charakter. Kľúčové slová individualizácia vyučovania, individualizmus, kolektivizmus, diferenciácia, samoučenie, Daltonský plán, Václav Příhoda, školská reforma, pokusné školy, 1918 - 1938
Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání
Šebestová, Milena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.