Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompenzace zdravotních rizik spojených s provozováním volejbalu na vrcholové úrovni
Sobotková, Zuzana ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
v českém jazyce Záměrem bakalářské práce je zmapovat nejčastější výskyt zdravotních postižení vzniklých nevhodným zatížením, která mohou nastat v průběhu sportovní činnosti u hráčů volejbalu. Pomocí dotazníku provést zjištění o způsobech a četnostech kompenzačních technik užívaných extraligovými hráči.
Sociální a kulturní status digitální zábavy
Vnouček, Petr ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Práce nabízí pohled na představy české veřejnosti o kulturní a společenské roli digitální zábavy (tedy počítačových her a videoher) jakožto relativně nového interaktivního média. Autor se pokouší ověřit validitu předpokladu, že je digitální zábava předmětem kulturní stigmatizace, jíž zformovala součinnost řady, v práci blíže charakterizovaných, faktorů. Současný pohled veřejnosti na digitální zábavu vnímá jako produkt v historii pravidelně se opakující mediální paniky, stereotypních představ, snahy vládnoucích vrstev udržet status quo, boje sociálních skupin o kulturní dominanci a s tím související hierarchizace kulturního vkusu. Předpokládaným následkem kulturní stigmatizace digitální zábavy je společenská stigmatizace hráčů, kteří pod tlakem společnosti často přizpůsobují své chování obecnému vkusu. Zásadní součástí práce je výzkum, který vychází z kvalitativních a kvantitativních dat získaných mezi pedagogy, studenty osmiletých gymnázií a žáky základních škol. Výzkum, založený na sérii rozhovorů a širším dotazníkovém šetření na třech náhodně vybraných pražských základních školách a třech gymnáziích, potvrzuje generační podmíněnost negativního pohledu na digitální zábavu a odlišný pohled gymnazistů a žáků základních škol na specifické aspekty digitální zábavy a videoherní kultury.
Výuka korfbalu na základní škole
Lhotáková, Andrea ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Metodika korfbalu na základní škole AUTOR: Andrea Lhotáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Věra Kuhnová ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na sestavení základní metodiky korfbalu pro začínající děti. Metodika je určena zejména pro učitele tělesné výchovy na základních školách, a to především pro učitele prvního stupně, kteří by mohli z této práce čerpat při organizaci hodin tělesné výchovy, případně zájmových kroužků zaměřených na korfbal. Teoretická část obsahuje základní informace o korfbalu, jeho historii a představuje modifikaci korfbalu, tzv. monokorfbal. Práce se dále zabývá základní metodikou korfbalových dovedností s uvedením základních cvičení, jakými jsou práce s míčem, nahrávka, střela, donáška. Vše je doplněno o krátký rozbor postavení trenéra a organizaci tréninku. V praktické části diplomová práce porovnává metodou experimentu vhodnost korfbalu a monokorfbalu na skupině žáků prvního stupně základní školy. Součástí je také šest základních tréninkových lekcí pro začínající hráče a trenéry. Práce také zhodnocuje názory žáků na korfbal, které byly získány formou jednoduchého dotazníku. KLÍČOVÁ SLOVA: Korfbal, monokorfbal, sport, hra, základní škola, výuka, dítě
Historie fotbalového klubu v Kostelci nad Labem
Urban, Josef ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem práce bylo popsat historii fotbalového klubu v Kostelci nad Labem. Okolnosti vzniku, jeho počátky a sportovní úsilí od počátku až do dnešních dnů. Práci jsem rozdělil do dvou tématických celků: teoretického a praktického. Prvních pět kapitol je zaměřeno teoreticky, šestá prakticky. V prvních dvou kapitolách jsou stanoveny cíle, úkoly a hypotézy práce. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou fotbalu. Ve čtvrté kapitole se věnuji historickému vývoji kopané ve světe a u nás. Pátá kapitola je nejobsáhlejší a pojednává o vzniku a historii fotbalového klubu, ve výše uvedeném městě a o jeho současné podobě a činnosti . Šestá kapitola-rozhovor s fotbalovým pamětníkem a zároveň trenérem mládeže. Tuto část považuji za nejdůležitější a použité otázky směřují k ověření, či zamítnutí stanovených hypotéz. Práce má kompilační charakter a mohla by být přínosem jak pro lidi, kteří se zabývají fotbalem, tak i pro ty, kteří by se chtěli dozvědět něco o zakládání fotbalových klubů u nás a o jejich začátcích .
Pohybová úroveň hráčů šestkového a plážového volejbalu v závislosti na jejich antropometrických parametrech
Hercogová, Simona ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce na téma"Pohybová úroveň hráčů plážového a šestkového volejbalu v závislosti na jejich antropometrických parametrech" pojednává o zvláštnostech v somatotypu hráčů obou sportů. Mezi šestkovými volejbalisty se snaží definovat vliv somatotypu na úplatnění v jednotlivých herních postech. Dále práce vzájemně porovnává odlišnosti pohybových schopností mezi plážovými a šestkovými volejbalisty. Dnešní doba profesionálního sportu je charakteristická stále rostoucím tlakem na výkonnost sportovců. S rostoucí výkonností sportovců vzrůstá i konkurence a rozdíly v individuální výkonnosti jsou minimální. Pro každého sportovce je stále obtížnější být ve svém odvětví nejlepší, proto čím dál tím častěji vstupuje do sportu věda. Z tohoto hlediska mají předpoklady somatotypu a jiné antropometrické parametry jednu z hlavních rolí. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou odlišnosti pohybové úrovně a somatotypu mezi hráči plážového a šestkového volejbalu. K výzkumu byla využita somatická a motorická měření, která byla aplikována na hráče a hráčky stejné výkonnostní kategorie. Práce tak předkládá materiál pro trenéry plážového i šestkového volejbalu k využití v jejich trenérské praxi, například při hledání talentů, stanovení vhodného herního postu, nebo k tvorbě tréninkových plánů. Klíčová slova Plážový...
Počítačová hra svébytným literárním dílem?
Kovaříková, Šárka ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Počítačová hra svébytným literárním dílem?" se skládá ze dvou částí. První část představuje počítačové hry obecně a vymezuje z nich RPG žánr, jež se literárním dílům nejvíc přibližuje, jelikož ho utváří velké množství textu. Ukazuje, že je k jeho hraní potřeba obdobných schopností a dovedností (především čtenářské a informační gramotnosti), které vyžaduje i čtení knih. Seznamuje také s tzv. flow-zážitkem při hraní počítačových her. Vymezuje různé vědecké přístupy, které se aplikují při zkoumání počítačových her. Dále se věnuje počítačovým hrám jako fikčním světům, ve kterých se odehrávají rozmanité příběhy, v nichž se uplatňují jednotlivé narativní kategorie - vypravěč a vyprávění, čas, prostor a postavy. Druhou část tvoří interpretace a analýza vybrané počítačové hry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tato část dokazuje, že pro hraní her jsou nezbytné různé typy gramotnosti. Dále hra slouží jako ukázka jednoho typu fikčního světa, ve kterém spojení narativních kategorií vytváří specifický svět se svými pravidly fungování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.