Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moc v organizaci z genderového pohledu
Lee Šrůtková, Helena ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Předložená bakalářská práce shrnuje poznatky týkající se problematiky stylů vedení lidí z pohledu genderu s cílem zjistit, zda existují rozdílné předpoklady mužů a žen k výkonu manažerské funkce, resp. zda existuje rozdílný přístup mužů a žen ke stylu vedení lidí. Teoreticky vymezuje tuto problematiku prostřednictvím teorie organizace a řízení, resp. v kontextu tématu moci v organizaci a stylů vedení lidí, a teorie genderu. Stěžejní analytickou část opírá o empirické výzkumy provedené na téma stylů vedení nahlížených z genderové perspektivy, které byly provedeny zejména v anglosaských zemích a jeden výzkum z českého prostředí.
Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011
Karpova, Tatiana ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011 se zabývá problematikou motivů sexuality v tištěné reklamě v časopisech o životním stylu pro ženy Elle, Marianne a Cosmopolitan. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmu sexuality v reklamě a její klasifikací, zároveň se také daný pojem vysvětluje v rámci teorie sociálního konstruktivismu Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna a věnuje se etické problematice sexuálních motivů v reklamě, jeho současné situaci a efektivitě použití sexuálních motivů v reklamě. Výzkumná část práce se věnuje otázkám, do jaké míry a jakým způsobem se v reklamách projevují motivy sexuality. Vybrané výstupy tištěných reklam jsou podrobené deskriptivní analýze, pomocí které jsou popsány druhy sexuálních motivů, charakter sexuálního chování a typy sexuálních ženských obrazů, které se v analyzovaných reklamách vyskytují nejčastěji. Daná práce vykresluje problematiku sexuálních motivů v reklamě jak z hlediska marketingového, tak i v širším sociokulturním kontextu.
Případová studie: mateřská škola a dětská kultura
Saladygová, Magda ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Tato případová studie se pokouší na základě terénního výzkumu provedeného v jedné mateřské škole popsat proces přechodu dítěte od rodiny do širší společnosti. V rámci tohoto procesu byly pozorovány a popsány specifické způsoby jednání jednotlivých aktérů: rodičů, učitelů a především pak samotných dětí, které mají výrazný inscenační charakter. Východiskem práce je přesvědčení Lawrence Hirschfelda v článku "Why Don't Antropologists like Children?" (Hirschfeld, 2002), že děti jsou v procesu přijímání společenských norem a hodnot aktivními činiteli, kteří rovněž vytváří to, co sám autor nazývá tzv. "dětskou kulturou". Proces oddělování se od rodiny je pak v první řadě procesem oddělování se od matky. V této souvislosti byla pozorována a popsána specifická instituce tzv. zástupného objektu (fr. "doudou"). V prostředí mateřské školy se rovněž formuje skupina dětí v konkrétním čase a místě a s tím související skupinová identita. Veškeré způsoby jednání, které se uplatňují v popsaném přechodu od rodiny do širší společnosti, zasahují i "tělesnost" dítěte. Právě skrze ní jsou společenské normy a pravidla přijímány. Klíčová slova: Přenos kulturních norem a hodnot, raná skolarizace, přechodový objekt, object-relations theory, vazbové chování (attachment behavior), skupinová identita, embodied experience,...
Tlumočnice emocí: Mezigenerační genderové strategie matek a dcer v prostředí vietnamských rodin v České republice
Vrbková, Tereza ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Uhde, Zuzana (oponent)
Současné antropologické výzkumy poukazují na vnitřní nejednotnou skladbu vietnamské menšiny v ČR a všímají si odlišných způsobů integrace různých generací této komunity (Martínková, 2008). Na rozdíl od 1. generace Vietnamců jsou děti intenzivněji konfrontovány s českou kulturou a společností, což vede k odlišným strategiím jednání. Tento jev přispívá ke kulturnímu dualismu především u dětí, které si vytvářejí nové identity, jež je odlišují od rodičů (Kušniráková, Tran Vu, Plačková, 2013; Vasiljev, 1999). Dle některých autorů tak mezi vietnamskými dětmi a rodiči vzniká akulturační trhlina, která může vést k mezigeneračnímu konfliktu (Janská, Průšvicová, Čermák, 2011). Klíčovým aspektem změn jsou i genderové vztahy a role v rámci rodiny v cílové zemi (George, 2005; Erel, 2009). Předkládaný etnografický výzkum zkoumá skrze perspektivu a analytickou kategorii genderu způsoby, kterými vietnamské matky a jejich dcery vyjednávají vzájemné mezigenerační vztahy. Zaměřuje se na narativní zvýznamňování mateřských praktik výchovy, kterými vietnamské matky usměrňují jednání svých dcer, kontrolují jejich genderové role, sexualitu, počestnost a zároveň se snaží budovat vzájemný pocit sounáležitosti. Ukazuje se, že velkou roli ve vyjednávání vzájemných vztahů hraje akulturační trhlina (Ho, Birman, 2010). Dcery si...
Women in Upper Management: Perceptions of Experts and Female Top Managers
Haškovcová, Kristýna ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Ticháková, Zuzana (oponent)
The main objective of the thesis is to examine the current situation of women in upper management at selected companies with focus on the Czech Republic. Moreover, to analyze limitations women have to face on their way towards managerial roles and provide recommendations to future female managers. This thesis consists of two main parts which are theoretical and empirical part. The first part analyzes the theoretical background of terms connected with gender issues, current situation of women in management and leadership style of women. The practical part consists of two further parts. In the first part, interviews with upper female managers from various backgrounds were conducted in order to get the females´ perspective. In the second part, this problematic was analyzed from the point of view of recruiting professionals from Hays Czech Republic.
Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.
Aplikace gender managementu ve vybrané firmě
Brabcová, Zdeňka ; Procházková, Petra (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aplikací gender managementu ve společnosti Bosch Diesel v Jihlavě. V teoretické části práce jsou objasněny základní pojmy týkající se dané problematiky a obecné poznatky v oblasti gender managementu a slaďování pracovního a rodinného života. Praktická část práce je zaměřena na vybranou firmu, analýzu jejího vnitropodnikového prostředí, iniciativ firmy v oblasti gender managementu, dotazníkové šetření a další analýzy směrující ke zjištění situace ve firmě. Zároveň bylo provedeno dotazníkové šetření ve firmě Honeywell, spol. s.r.o., které poskytlo zajímavé srovnání s dotazníkovým výzkumem ve firmě Bosch Diesel v Jihlavě. Cílem práce je na základě analýz vypracovat vhodné návrhy, které by měly jednak informativní charakter, a dále by mohly přinést pozitivní změny ve firmách a v přístupu společnosti k tomuto aktuálnímu problému.
Domácnosti pod lupou: Kdo má hlavní slovo?
Český statistický úřad
Pravidelnou součástí výběrového šetření Životní podmínky, české varianty šetření EU-SILC, je tzv. modul (blok otázek) týkající se aktuálních problémů ve společnosti, které souvisí s životními podmínkami. Při zjišťování v roce 2010 byl zaměřen na rozhodování v souvislosti s příjmy, výdaji a obecně nahlížením na finance v domácnosti. Tematická analýza si zaslouží pozornost zejména z pohledu problematiky genderových studií a s nimi souvisejících otázek rozdělení rolí muže a ženy v domácnosti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Domácnosti z hlediska genderu, 2011
Český statistický úřad
Analýza vychází ze SLDB 2011 a zabývá se genderovými rozdíly zejména u neúplných rodin a v domácnostech jednotlivců. Všímá si rozdílů podle věku, úrovně vzdělání či ekonomické aktivity, případně v závislosti na počtu závislých dětí v neúplných rodinách. Soustředí se také na základní genderové charakteristiky u faktických manželství.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Statistika & My (č. 6/2014): měsíčník Českého statistického úřadu. ročník 4, číslo 6
Český statistický úřad
Měsíčník informující o aktuálním dění v Českém statistickém úřadě. Přináší analýzy, komentáře, výsledky statistických šetření realizovaných a organizovaných ČSÚ, statistické údaje o ČR, jejich obyvatelích včetně mezinárodního srovnání. Uveřejňuje informace o ediční činnosti úřadu, odborných úspěších pracovníků, již uskutečněných a plánovaných tiskových konferencích, seminářích, akcích a dalších aktivitách.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.