Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 551 záznamů.  začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
PERLA Ústí nad Orlicí
Pelikánová, Zuzana ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomového projektu je zpracování návrhu základní strategie konverze a revitalizace území areálu bývalé textilní továrny PERLA 01 v Ústí nad Orlicí. Samostatná architektonická studie, se zabývá využitím části areálu s nejcennějším a charakteristickým rysem. Studie navazuje na urbanisticko-architektonické řešení areálu. Areál je obehnán novými, či zachovanými objekty lemující hlavní komunikace. Uvnitř areálu jsou vytvořena veřejná prostranství se zklidněnou pěší zónou. Vybrané území se skládá z více objektů, které tvoří samostatně odlišné celky a vyznačují se vlastním charakterem. Hlavní myšlenkou je zachovat industriální vzhled budov, který odkazuje na významné historické období pro město, a také harmonické propojení s novými konstrukcemi, či budovami. První část areálu tvoří historické objekty v blízkosti dominantního komína, s převážně administrativní náplní, které jsou zachovány a rekonstruovány. Společně z rekonstrukcí bývalé kotelny a strojovny, které byly přetvořeny na společenský sál, bylo vytvořeno náměstí kolem komína s dominantními schodišťovými stupni, které tvoří reprezentativní vstup. Další část tvoří částečná rekonstrukce s demolicí a přestavbou starých hal, které jsou využité jako řemeslnické dílny a galerie s ponechánými šedovými střechami. V neposlední řadě, je vytvořena novostavba s komerční náplní, respektující okolní zástavbu a doplňující uliční čáru s krytým podloubím. Nové konstrukce se vyznačují industriálním vzhledem a to především použitím finálních povrchových úprav v pohledovém betonu či doplnění o kovovou fasádu z hliníkového perforovaného plechu, jakožto kontrast ke stávajícím rekonstruovaným objektům.
PERLA Ústí nad Orlicí
Lajtkepová, Lenka ; Navrátil,, Aleš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na předdiplomový projekt, jehož cílem bylo vytvořit strategii konverze areálu bývalé textilní továrny Perla v Ústí nad Orlicí. V rámci předdiplomového projektu byla navržena funkční náplň celého areálu, v diplomové práci pak část z tohoto území byla vybrána a zpracována podrobně. Konkrétně byla vybrána jihozápadní část areálu situovaná kolem továrního komínu. Z části dochází k novému využití stávajících objektů a z části jsou zde navrženy nové objekty. Zachované objekty budou nově využívány jako muzeum, galerie, IQ centrum, společenský sál, obchody a kanceláře. Veškeré novostavby v řešeném území slouží ke komerčním účelům, konkrétně pro obchody, kanceláře, služby a kavárnu. Významným městotvornými prvky v návrhu jsou dvě náměstí: jedno menší kolem komínu, které je komornější, a druhé náměstí, které je větší, aby zde byl dostatek prostoru pro konání různých společenských akcí.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Bělehradová, Věra ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Areál sportovního letiště Brno-Medlánky je zasazen v mírně zvlněném kopcovitém terénu v polích těsně za obydleným územím městské části Brno-Medlánky. Historie letiště sahá až do roku 1924, kdy byl postaven první dřevěný hangár pro účely výcviku kluzákových letů. Současný stav letiště je urbanisticky neuspořádaný. Cílem práce je areál zpřehlednit a dát mu řád, umožňující snadnou a účelnou orientaci v daném prostoru. Hlavním zásahem bylo vytvoření nové centrální budovy – Muzea letectví. Koncept návrhu vychází z rozdělení celého prostoru do dvou ramen – komunikačních os, vycházející z hmoty zachovalých historických dřevěných hangárů. Mezi tato dvě komunikační ramena je vložena osa centrální, na níž leží srdce areálu – Muzeum letectví. Jedná se o budovu organického tvaru, inspirující se osově symetrickým rozpětím křídel (pták, letadlo, brouk). Právě tato symetrie budovy vytváří osu směřující výhled z budovy na přistávací a vzletovou dráhu. Hmota stavby využívá svažitého terénu a je částečně zapuštěná pod zem. Objem budovy zvenčí kopíruje stoupající svah a splývá tak s okolním terénem. Vnitřní dispozice se skládá ze tří podlaží, z nichž jedno je zcela zapuštěno pod terénem a druhé zpoloviny. Hlavní vstup do galerie je v místě nejvýše položeného podlaží, směr expozice je tedy veden shora dolů do suterénu. Expozice je členěna na 6 částí: expozici RC modelů, expozici větroňů, expozici motorových letadel, promítací sál, expozici pro děti a letecké trenažery. Ostatní prostory tvoří technické zázemí budovy. V suterénu je umístěna servisní dílna s nákladovým výtahem pro letadla, s možností umístění nevystavených letadel. Nosný systém budovy sestává ze dvou částí: železobetonové vany a obloukové ocelové konstrukce s rozponem 50m.
PERLA Ústí nad Orlicí
Annová, Denisa ; Glosová,, Dagmar (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Řešením diplomové práce je konverze a revitalizace části nefunkčního areálu textilní továrny PERLA 01 v Ústí nad Orlicí. Stavební program se stává z rekonstrukce stávajících objektů pro společenský sál, galerii, turistické informační centrum, chráněné dílny, pronajímatelné prostory, kanceláře. Novostavbou je řešena budova Start up centra. Projekt řeší i charakter veřejného prostoru a nové náměstí.
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM BRNO
Vojtěšek, Jiří ; Žák, Libor (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Město Brno bylo od nepaměti centrem moravského vinařství. Nový návrh vinařského centra reaguje na tuhle skutečnost a reprezentuje majestátnost vinařství ve své plné kráse. Respekt k přírodě, láska k tradici a řádu-milovnost jsou hlavní aspekty designu. Návrh se ve své podstatě otevírá pro veřejnost, nicméně potřebná skromnost je zachována. Naopak uzavřenost výrobní části uchovává tajemství hluboké tradice pěstování a výroby vína. Navržené stavby slouží k výrobě, skladování vína, administrativě spojené s výrobou, degustaci a prodeji vína, konferencím, ubytování a v neposlední řadě wellness a jiným aktivitám. Velikost objektu je výsledek optimální koncepce, která nenarušuje historickou zástavbu okolí. Je kladen důraz na minimalizaci nákladů ať už při výstavbě, tak při provozu. Půdorysný tvar připomínající písmeno L je orientován nádvořím směrem na západ. Vzniká zde unikátní prostor vinařského dvoru s širokým schodištěm. Tento amfiteátr může sloužit k sezónním výstavám, poutím či místní hodové zábavě. Dvůr je propojen s ulicí Hlinky podchodem, který parafrázuje historické vstupní portály do sklepů. Severní část objektu se zakusuje do terénu a spojuje původní sklepy s novými prostory. Malé úzké okna odráží požadovanou uzavřenost, stejně tak jak tomu bylo se sklepními objekty na Jižní Moravě po dlouhá staletí.
Obnova objektu bývalého Okresního soudu ve Zlíně
Gášek, Daniel ; Keith, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce bylo zhotovení Dokumentace pro stavební povolení a části Dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34 – Ateliér architektonické tvorby IV. Předmětem této studie byla obnova a návrh nového využití objektu bývalého Okresního soudu ve Zlíně, jenž se nachází v blízkosti zlínského zámku i náměstí Míru, na okraji sadu Svobody. Základní ideou návrhu bylo využít pokud možno co největší část původního objektu, vyhnout se navyšování zastavěné plochy a nechat tak vzniknout nearogantní a k okolí přívětivé stavbě, která přinese nový život do této části města. Zásadní byla též snaha o vyzdvihnutí nejpůsobivějších částí stavby, jimiž jsou barokní klenby bývalého pivovarského skladu v 1NP a průčelí z roku 1922 ve stylu české moderny. Znepokojující přístavba z 90. let tedy dostala modernistní výraz, byla odlehčena, měřítko zlidštěno režnými cihlami a nechala vzniknout terase s výhledem k zámku. Parter komunikuje s okolím a láká kolemjdoucí k návštěvě nového minipivovaru. Kulturní vyžití nabízí také literární kavárna s malou galerií a to fyzické nám poskytne cyklopůjčovna. Horní podlaží skýtají ubytování v podobě pensionu a hostelu.
Galerie umění a akviziční politika v době normalizace
Sloupová, Andrea ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Šetlík, Jiří (oponent) ; Neumann, Ivan (oponent)
Disertační práce Galerie umění a akviziční politika v době normalizace se zabývá problematikou tuzemského institucionálního provozu 70. a 80. let 20. století, konkrétně činností galerií zařazených do tehdejší celostátní, hierarchicky uspořádané sítě. Průzkumem jejich akviziční činnosti zjišťuje, jaká byla skladba získaných uměleckých předmětů, v jakých aspektech se instituce lišily a čím byly tyto odlišnosti zapříčiněny. Kromě samotného akvizičního procesu v tehdejší dobové praxi zároveň na základě pramenného materiálu i orální historie nastiňuje okolnosti vzniku galerijní sítě a shrnuje její činnost v liberálnějších 60. letech. Samotnou akviziční politiku galerií sleduje od začátku r. 1970, kdy se pozvolna začínala naplňovat usnesení přelomového zasedání ÚV KSČ z dubna předešlého roku, až do konce r. 1989, teritoriálně je vymezena českým územím. Zjištěné výsledky poukazují na zásadní rozdíly mezi jednotlivými institucemi i kraji, v jejichž rámci působily. Přinášejí odpovědi na otázky, jaký podíl mají mezi akvizicemi určité žánrové a námětové oblasti, jak souvisejí s kvalitou děl, do jaké míry jsou mezi jejich autory zastoupeni příslušníci jednotlivých generačních vrstev a názorových proudů a konečně zda jejich složení odpovídá oficiálně prezentované výtvarné produkci. Odhalují také proměny jak...
Pracovní listy pro galerijní animaci
Líbal, Ondřej ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy Název bakalářské práce: Pracovní listy pro galerijní animaci Autor práce: Ondřej Líbal Vedoucí práce: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vytvořením grafického pracovního listu (autorské knihy), v podobě ilustrace spojené s textem, který bude sloužit jako edukační pomůcka v instituci typu výtvarné galerie či muzea s podobnou funkčností jako galerijní animace. Knihy (listy) jsou koncipovány na produkci určenou dětem s pomocí rodičů, mladistvým, nebo také náhodným návštěvníkům. Vytvořil jsem variantu pracovního listu, témata koncipoval dle věku daných uživatelů. Autorská kniha (list) se vztahuje na určitou galerii a výstavu v ní probíhající. Pracovní balíčky jsou obsahově vytvořeny ve dvou variantách - Balíček pro rodinu s dětmi, nebo mladší skupinu žáků, v barevném grafickém provedení a rozšířeného obsahu věcí pro tvorbu. A zjednodušený balíček pro starší návštěvníky galerie, pouze s tužkou, který je i méně ekonomicky náročný. Prošel jsem potřebné informace a data z institucí, vytvořil knihy (listy) a následně se celou akci aplikoval na žácích a náhodných návštěvníků galerie. Obsah listů (knihy) se vztahuje buď na konkrétní situaci, objekt, umělecké dílo, nebo na celou instituci. Každá kniha obsahuje...
Marketingová komunikace kulturních organizací na Českobudějovicku
Pouzarová, Jana ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá tématem marketingové komunikace kulturních organizací na Českobudějovicku. Věnuje se čtyřem největším kulturním institucím v okrese, které jsou zároveň největšími v kraji ve svých oborech působnosti, a to Jihočeskému divadlu, Jihočeskému muzeu, Alšově jihočeské galerii a Jihočeské komorní filharmonii. Vzhledem k mnoha změnám, k nimž v daných subjektech v posledních letech došlo, je období analýzy stanoveno na roky 2014 a 2015. Práce je rozdělena na čtyři části. První část vymezuje marketingové pojmy, popisuje marketingový mix, jeho jednotlivé nástroje a specifika marketingu v kultuře. Další část práce definuje zkoumané organizace z hlediska jejich historie, struktury a změn v posledních letech. Třetí část práce se zabývá podrobnou analýzou komunikačních aktivit těchto organizací, vymezuje použité nástroje marketingové komunikace. SWOT analýzou odhaluje silné a slabé stránky komunikace institucí, jejich příležitosti a hrozby. Poslední část se věnuje komparaci komunikace těchto čtyř subjektů a zároveň shrnuje zjištěné poznatky v oboru marketingové komunikace kultury na úrovni kraje.
Fenomén padělatelství uměleckých děl
Chvojková, Veronika ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza kulturního fenoménu padělatelství uměleckých děl. V práci je popsán vývoj padělatelství v malbě a sochařství v západní společnosti. Analýza vychází především z poznatků filosofie umění, dějin umění, psychologie a historie. Uplatňuje se zde kulturologický přístup, a to především interdisciplinárním zmapováním historického a psychologického vývoje padělání. Práce analyzuje současné přístupy k identitě uměleckého díla a falza, rovněž popisuje dílčí problémy uměleckého falza z hlediska filozofie umění. Důležitou publikací pro tuto práci je kniha Umění a Falzum (2004) od Tomáše Kulky. Podle Kulky se dá falzum posuzovat buď z hlediska jeho estetické nebo umělecké hodnoty. Ke zkoumání fenoménu jsou využity a popsány případy slavných padělatelů, jako byli Alceo Dossena, Han van Meegeren, Eric Hebborn a Wolfgang Beltracchi. Práce se zabývá i metodami určení pravosti uměleckého díla. Popsána je také situace v České republice a stručně také právní postižitelnost padělatelů. Cílem práce je uchopit problematiku padělatelství uměleckých děl ve své celistvosti a tím poskytnout její přehledný obraz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 551 záznamů.   začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.